måndag 2 maj 2011

BEFINNER MIG I LUGNET

God kväll i stugan, här befinner man sig i lugnet...i vattenhålet alltså, underbart med det rofyllda och tystnaden, endast fågelsången som höres...


Har idag sått, sallad, rädisor, morötter, bladpersilja, rödbetor och så har jag satt potatis..ärtorna får vänta..min morfar som var bonde lärde mig att aldrig sätta ärtor före Blendadagen...infaller i mitten utav maj och detta lydes blint :)


Som ni ser har en väggklocka fått följa med hit, denna står på en skänk i glashuset. Väggklockan säljer väldans bra både i gårds- och nätbutik och det kan man ju förstå :)



Annars är det ingen vidare värme, endast +7 men vi har sluppit regn och snö, har pratat med en go bloggvän i Uppsala och där snöade det idag..hej och hå..


Dessa underbara har jag mängder utav här i vattenhålet, både vita och rosa löjtnantshjärtan och dom är på god väg som ni ser..



Och körsbärblommorna blommar för fullt, får inte bli för kallt för bina...vill ha mkt körsbär i år :)



Det är en fröjd att få vara här och njuta utav allt det vackra



Har svårt just nu att hinna med blogg och mina båda butiker, 2 st trädgårdar ska ju oxå tas hand om....men ikväll ska jag ta och hälsa på i blogglandias värld, ha det gott

kramen från eran Violan

21 kommentarer:

bakom berget sa...

Åhh, vad det låter skönt att vara där. Jag önskar att jag satt där bredvid dig och fick se allt det fina vid ditt vattenhål. Jo, nog kom det en snöby virvlande idag. Den kände sig nog inte välkommen, för den försvann snabbt som ögat.
Nu skiner solen så kvällsvackert här, men det är såå kyligt.
Ha en fin kväll. Pussen!

Hanna sa...

fina bilder.
ha en bra kväll!
Kram
Hanna

Systrarna Hjertén sa...

Vad härligt det låter att vara ute och så. Själv väntar jag på att vi ska bygga odlingslådor, men det verkar ta lite tid...

Mvh
Frida

skifferhuset sa...

Samma här, kom snö under middagen! Skönt att vara i vattenhålet förstår jag! Man behöver tystnad emellanåt! Ha en fin å rogivande kväll! Kram Iréne

STENLYCKA sa...

Härliga bilder från ditt vattenhål. Här blir det inte så mycket visiter hos andra bloggare heller, tiden springer och jag försöker komma ikapp. Har just kommit hem från en bokcirkel som jag håller i och nu skall jag se om jag kan få i mig lite mat.
I natt hade vi vintergrader så i morse fick jag låna ut min isskrapa som jag köpte av dig till en granne som inte hittade sin,han blev så imponerad av den annorlunda skrapan.
Önskar dig en bra vecka, Viola!
Kram Raina

Anette sa...

Hejsan
Tack för din kommentar :)
Vilken underbar klocka o vilka fina bilder .
Synd att jag har vägg klocka ,köpte en åt mamma som jag tagit hem nu .
Kramar Anette

Betongglädje sa...

Låter underbart ditt vattenhål!
Jättekul att fler hittat min blogg och att vi får träffas på bloggträffen,ser fram emot det!
Ha en skön kväll!
KRAM

Elsa och Helena sa...

Ja, det gör vi, hårt!! Snart sängen, är visst stora vårtröttheten som kommit. Fint har du i Vattenhålet också:) Längtar tills vi kommer ner...pussen.

Hammarsbacken sa...

Låter som en härlig dag. Kram Sonja.

Kamomilla sa...

Våren verkar vara mycket längre hunnen här... Vattnet omkring oss härute är så kallt ännu att det kyler ner luften. I natt var det minusgrader :(

Mamma C sa...

Ha det så skönt i ditt vattenhål, och hoppas på att det blir lite varmare i morgon.
Kram Mamma C

lavendel mio sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
lavendel mio sa...

God kveld i stugan Viola:)
Nydelige bilder og klokke!
Her er det sol og varmt om dagen, jeg er ute i hagen dagen lang:)...vil ikke ha mere snø nå.
Ønsker deg en fin kveld, klem Hanne

Lisas torp sa...

Ja, jisses, så mycket du har att stå i med två trädgårdar dessutom!!!!
Skönt att du har sått också!
Säkert lika fina saker i Vattenhålet som i Bossgård - kan bara ana hur fint det är!

Ganska sliten här - packat och grejat och har knappt hunnit titta ut - ändå är det massor kvar!
Åker ner till torpet imorron stannar tills på lördag! Kanske ses vi en sväng?
Koppla av nu och fortsätt njut! Hoppas på lite värme!
Kramar
Lisa

EM sa...

Så skönt att vara ute i trädgården. Här har det snöat idag!! små flingor, men ändå...
Isch. Det är inte roligt. Vinterjackan åker på igen.
Där fick man för att man njöt så i värmen sist...
Jättefin klocka.
kram elsamarianne

Nyanser av vitt sa...

Här har det snöat idag...jag har en underbar pärla i färgen "burnt orange". Tar med och visar nästa helg.
Har mailat till Mags nu :O)
Kramis från en som köpt två klockor från gårdsbutiken....

NinaH sa...

Imponerad du hinner såååå mycket! Jag hinner inte hälften- just nu!;-) Och då är det ju bloggandet som lätt får stå tillbaka....
Ha det fortsatt gott i dina "nästen"!;-)

annette sa...

Låter unerbart att Du mitt i allt jobb även hinner njuta en del när Du är i lugnet.
Fast det gjorde ju inget om Du finge lite värme oxå, får nästan ta fram vantarna, men jag vägrar!!

Ha det gott idag!

Kramen!

annette

Stina sa...

Din lilla tonfisktant. Är du nu där borta och retas igen.
Jag kan skicka lite hagel till dig, som kan svalka fenorna lite.:-) Kram stina

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

Här har det snöat idag. Kallt är det också.

Vilka underbara bilder!

Ha en skön dag!

Marie//Tekla Maräng sa...

Så härligt med frösådder. Skönt att du verkar ha bättre väder än här där det regnar och haglar om vart annat.
Löjtnanshjärtan som är så fint.
Min farfar så också samma sak om bondbönorna och det håller jag fortfarande fast vid.
Kramar:O)