onsdag 6 maj 2009

NYHETER I BUTIKEN

God morgon alla som tittar in, här har det varit ett regnigt dygn men som verkligen behövdes för all försommargrönska.

Har jobbat sista dygnet med nya varot till BUTIKEN och tänkte visa lite utav alla vackra ting som kommit ut hos romantiska ting.



Denna gamla broderade tavla tycker jag passar så bra ihop med den vackraste månaden på året och den är ju bara så rar...

Vackra fat i nickel/nysilver finns det nu gott om igen, här är några av alla de ljuvliga...






Gamla askar i rostyger är så underbara och sätter gärna fram ett par stycken på min byrå...




Gamla vackra virkade kuddar tycker jag oxå hör till sommaren, dom är så där skira och vackra som jag är så förtjust uti...





Gamla vågar är jag så svag för och dom ska gärna var mkt nötta, då blir då ännu vackrare och är ju bara så härlig och passar så bra ihop med denna gamla lampa till ditt sommarfönster...







Har ännu en gång lyckats få in en gammal fotpall med ett underbart petit-points broderi, är bara helt ljuvlig...




Är stolt över mig själv att jag lyckades skiljas från alla dessa vakra saker men det var svårt, skulle gärna fått följt med till vattenhålet men ibland lyckas förnuftet råda även hos VIOLAN...






Visst är jag duktig......när det gäller även dessa....


Avslutar mitt inlägg idag med en helt ljuvlig gammal tavla. Detta tryck är så vackert, uttrycker verkligen sommar för mig.... en grupp gårdshästar kring den gamla pumpen...

Ha en bra onsdag där ute alla som tittar in och här är det nya jaktmarker som gäller idag, STOR loppisdag vet ni, kramen som vanligt, eran VIOLAN

27 kommentarer:

Mjölk, Puder & Aska sa...

Hej Viola
ville titta in och säga hej och det var så kul att få se dig.
Det blir nog snart igen.
Hoppas resan hem gick bra.
Kramar Anna

Torunn sa...

Hei på deg :-)

Jeg skjønner ikke at du klarer å selge alle de vakre tingene jeg... Selv hadde jeg vel fyllt opp alt som var dersom jeg hadde egen butikk :-)(og sannsynsligvis gått konkurs!)

Klem

Anonym sa...

Åhh, att du klarar att slita dig från det fina.. Så du ska på loppis idag? Du kommer säkert att hitta en massa fint.
Ska kika in i butiken nu.
Kram

Vit som snö sa...

Nu måste jag kasta mej in i butiken och se om en av sakerna finns kvar!!!!!
Kram Cilla

Vit som snö sa...

Jaaaa!!! Jag hann! Nu är jag sååå glad! O det råkade visst slinka med lite annat i beställningen;-)
Kram Cilla

STENLYCKA sa...

Den där fotpallen var bara såååå.. fin. Många saker du hittar du har öga för det där.
Kram

Annie - Annalunda sa...

Hejsan Violan!

Vilka jättefina saker...roslådorna är ju bara sååå ljuvliga. Jag ska ta en sväng in i butiken! Men Violan du skriver att senaste dygnet har du... men du sover väl också??? *Lätt bekymrad* Nu ses vi snart och det ska bli jättekul!

Kram Annie

Anonym sa...

Hejsan!

Det var verkligen duktigt att skiljas frånj alla dessa godingar, underbara måste jag tillägga.

Vilket fantastiskt skåp som du har nedan, jättefint.

Hoppas ni har det bra hos er. Här är det aningens för regnigt om jag får säga min mening men det är ju bra för alla växter och daggmaskarna i jorden :))))

Kram LEna

Unknown sa...

Sååå fine ting du viser fra butikken. Jeg hadde lyst på terrinen, men det er vel litt risikabel å sende i posten, da den hadde en sprekk. Synd at du ikke bodde nærmere slik at jeg kunne ha hentet den selv på vei til København. Jeg skal følge med i butikken din og se om du får inn noen andre terriner som jeg kan kjøpe.
JKlem...Ellen

Naija sa...

jättefina saker har förlorat betalningslappen till ankburken :( och andra grejer kan du skicka ny?

Lisas torp sa...

Härligt vackra saker! Idag faller jag särskilt för tygaskarna - åh så fina! Hästtavlan....mmmm, jättefin!
Kram
Lisa

Mitt hvite hus sa...

Du slutter aldri å overaske... Så mye fint...den terrinen din var nydelig...
Men så godt at du finner de vakre tingene slik at butikken din består...

Mange klemmer O=)

Guttemamma sa...

Du har vært kjempeflink som klarer å legge det til salgs...:-)

Birgitta sa...

Hej Viola
Jag gillar verkligen dina kuddar och de snygga broderierna. Tänk vad kvinnorna la ner många timmar på sådant för i tiden. Numera ska det mest vara slit och släng. Det är alltid så roligt att titta in till dej och se alla dina vackra ting.
Kram Birgitta

Synnøve. sa...

Hej Violan.
Flotte ting du har fått in i butiken. Måste nog ta mig en tur in igen. Får inte nog.
Jag föll handlöst för den tavlan med hästarna. Den är så fin.

Ska ta foto på det vi pratat om. Måste få tid bara.
Så det kommer..
Ha nu en knallfin onsdagskväll.
Kram Synne.

Lantligt i stan sa...

Åh vilka underbara ting! Du gör det bra som kan skiljas från dessa!
Kram Anki

Crinoline sa...

Hei,Viola.Mange flotte ting til butikken din.Greier du virkelig å skille deg fra den skjønne vekten? Nydelig dag hos oss.Har vært en tur på hytten vår og vasket og plantet litt.

Anneli sa...

åhh - många frestelser var det hrä, men måste spara, ska ut på resa snart...ska ju då kanske om andan faller på shoppa lite då..
ska till Tyskland - 5 tjusiga damer och cykla runt på vinprovning...hmmm
kram
annelie

Tulipa sa...

Favorit i repris heter det ju *hihi*!!!

Nu ska jag in och kolla om jag ser dig skymta fram...

Kramis!

Anna-Lena sa...

Tack för din kommentar hos mig. Det måste verkligen vara svårt att skiljas från alla vackra saker. Fotpallen var helt underbar!! Jag tänker ofta på personer som arbetar i heminredningsbutiker i lantlig stil, kan de någonsin få någon lön över månntro????

Kramar Anna-Lena

Vit Gladiolus sa...

Åhhh vilka fina saker, jätte söta blommiga askar. Nu ska jag kika in i butiken!
Kraaaaaaam

Inspiration i vitt sa...

Vilken tur att du kan slita dig från allt fint som går vidare till andra lyckliga människor som älskar romantik.
Ditt skåp i förra inlägget var såå himla fint och vilken tur du hade i värmen att du fick hem det med hjälp av din snälla make.
Kram på dig /Ingela.

Galleri Hönshuset sa...

Hej på di min goa blogg vän. Allt väl?

vet du, jag satt här och tittade in syrran på you tube ( hon spelar gitarr o sjunger ), och så mitt i alltihop kom jag på...Har jag mailat tillbaka till dig?

jag är en riktig virrpanna just nu...Så om jag inte har gjort det gör jag det imorgon ( -måste stryka kläder nu-), om varan fortfarande finns kvar förstås!!!!

Vi ska på begravning imorgon, och jag ska sjunga det är därför jag är lite "off" just nu...är nervös att rösten inte håller, för det är ju trots allt en begravning och inte det roligaste festen att sjunga på...

men men...

Härliga bilder som alltid hos dig =)
vi höres. Kraaam Pirre

Frida sa...

Hej Viola!

Förstår att det inte var lätt att skiljas från dessa fina saker. Den lilla fotpallen är så söt.

Kram Frida

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Mitt Loppis-letande har legat nere ett tag, men när jag ser allt fint du fyndar.. skulle kanske ta en tur i Väst-Värmland till helgen.
Tavlan med hästar tycker jag var jättefin och fotpallen.
Kram till dig
AnnaMaria

Roses & Angels sa...

Hej! hahha jasså tok Stina! hihi ja hon är för go, en varmhjärtat person! Så mycket fina saker du visar igen! Var också på loppis igår haha jag kan inte låta bli. Det blev en sänghimmel (ett stativ) för vägg men rosor och blad på! Och en liten skål och änglar hahah förstås. Ha en fin dag violan! Kram

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så mycket fint! Hur mycket fint ska du inte hitta på stora loppisdagen då? Ine är det lätt att skiljas från vackra saker, men ibland bara måste man. Det går ju inte ha hur mycket som helst. Hur gärna man än vill!
Ha en fin dag!
Kram vännen!
nina