måndag 29 juni 2009

EN DANS PÅ ROSER...

Sömnen har inte varit den bästa i natt..åkte ju in till stan i går em för att titta på ett hus...och våningen var varm som en bakugn...så i morse slog jag upp mina blå kl 6.00....

..visserligen gör det ju inget för jag har massor att ta hand om i butiken.... och så tänkte jag visa för er så rara böcker som jag inhandlat...




Har varit inne hos en norsk bloggare och hon tillverkar egna böcker...ljuvliga små skapelser och var bara tvungen att skicka efter dessa...så rara och blir ni nu köpsugna så hittar ni Berit HÄR...







Dom finns i olika storlekar och i den ena lilla har jag redan börjat skriva upp butiker som jag vill besöka i Danmark...










Det här är den största och den är så bedårande med den lilla versen och med sitt motiv...och så två mindre ...bilderna talar väl för sig själva...









Nu ligger den här rara trion framme på en liten skänk i vattenhålet.....kunde ju inte gömma dessa i någon låda utan nu får dom samsas på denna bricka ihop med årets första rosknoppar och några vackra Brorsglas...










Till er som är lediga är det bara att gratulera att ni tippade in rätt vecka ....värmen ska tydligen kvarstå även denna vecka..man kan nästan inte tro det är sant...

nu är det dags attt sätta igång med leveranserna så jag kan snart bege mig ner till vattenhålet och andas igen.....

Önskar er en trevlig måndag denna sista vecka i juni...


SOLIGA KRAMAR från eran VIOLAN

29 kommentarer:

Pysselpalatset sa...

jA sU DET VAR RIKTIGT FINA BÖCKER... sådana som man andäktigt skriver i med sin finaste handstil.... ljuvligt. ha en bra vecka i sommarvärman... Kram Jeanette

Mitt hvite hus sa...

Ja der var de bøkene du kjøpte... de er helt fantastiske disse bøkene hennes...
Her er litt overskyet i dag... men godt og varmt.. de snakker om litt regn, men det gjør heller ikke noe... resten av uken skal bli bra...

Kos deg i vattenholet...
Klem Kerstin

Butik Drängstugan sa...

Vilken underbar blogg med massor utav inspiration!!!

Soliga hälsningar
Cina

hagagården sa...

Jätte vackra böcker,dom har jag också varit in o kikat på men jag tycker det verkar så krångligt med betalningen när det ska till norge eller är det kanske inte det?
kram
ninni

STENLYCKA sa...

Vilka vackra böcker förstår att de får ligga framme. Hur gick det på husvisning?
Nu jobbar jag min sista vecka innan semestern . Skall bli så sköööönt med lite ledighet. Hoppas, hoppas att värmen håller även nästa vecka.
Kram på dig Viola!

(eddas) sa...

Hei....
Nydelige bøker....jeg kjøpte meg en nydelig bok og en blokk for lapper med blomster på selvfølgelig:)
Har nu lagt ut en del ting med roser på:)
Ha en fin dag....
Klem edda

Katta sa...

Ja men vilket härligt väder och vi är lediga (jag och barnen i allafall). Vilka otroligt vackra böcker!! Och den kronan i förra inlägget är så underbar. Ha det gott i värmen, kram Katta

Mizty sa...

Granna böcker, men det är väl inte dom du använder till kom ihåget?

Visst är det bra men en sån för det?

Jo, jag har prickat in ledigt.....

Kram

My home is my Castle sa...

De bøkene er så nydelige :)

Ha en fin dag i sommervarmen.
Klem,Kari

moa sa...

god morgen viola -
..så skjønne notisbøker du har kjøpt! visst er de vakre..!
ha en skjønn sommerdag - jeg skal avgårde på jobb...siste uken før ferie :0)

moaklem

LillaFlisan sa...

Ja, visst är det hett! Men härligt också....... Förstår att du längtar till landet och poolen! Är fortfarande såååå avis, ;-)

Idag håller fasadkillarna på att riva de översta ställningarna så nu kan jag äntligen öppna fönstren igen. Det har varit ganska jobbigt att inte kunna vädra ordentligt i värmen.

Kul att det går bra i butiken!

Kram

Flisan

Guttemamma sa...

Har bestilt bøker av Berit jeg og,endelig.....kos deg videre, det er vidunderlig dette varme været1!

Home No.1 sa...

Hej Violan tack för tipset här ska pysslas...böcker var det=)
Kram Annica.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Underbara små böcker som väcker lusten att skriva!!!
Ja jösses vilken hetta vi har nu, man rör sig stilla och förtar sig inte precis...
Må så gott!
kram vännen!
nina

Anonym sa...

Hej Viola!
Vilka jättefina böcker, ljuvliga.
Jasså, ni är och kollar på hus. Längtas det efter hus eller?
Ha en fin sommardag!
Kram Bodil.

Lisas torp sa...

Jättevackra böcker! Tack för tipset! Ja, nu är det riktigt hett här också! Då ska man ju vara vid vattnet, så det är nog klokt att åka ner igen till ditt vattenhål!

Ha det gott!
Kram
Lisa

Birgitta sa...

Jag vill också önska dej en trevlig och varm vecka. Och vilka rara böcker du fått tag i. Förstår att du glädjer dej åt dem. Man vill skriva vackert i sådana.
Ha det nu riktigt skönt och bara slappa hela dagarna.
Kramis Birgitta

Vitt o Vältummat sa...

Jag har slängt in ett mail om att få köpa böcker. Dom är jättefina!
Kram/Åsa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättesöta anteckningsböcker, jag har sett dom hos Malin/ Malins hus. Hon har köpt lika. Där kan du skriva blogg-ideer. Ha det gott i vattenhålet.
Kram AnnaMaria

Elzie sa...

Jättefina böcker. Och en trevlig blogg du tipsade oss om.
Hoppas du har det skönt därute i skärgården. Har varit ute och åkt båt nu och doppat mig en gång. Var bara +19 grader så man låg inte gärna i, hihi.
Kram Elzie

Agnes Maria sa...

Hej våran Violan !!

Så fantastiskt söta böcker !!! passar ju alldeles perfekt i ditt vackra hem !
Ha det så gott i solskenet och värmen !
Kramar i massor.
Åsa

Roses & Angels sa...

Hej hej på dig! Hoppas allt är bra med dig i värmen. Vilket underbart väder vi har haft. Så fina böckerna är måste in till Berit och kika. Ha en fin kväll kram Christa

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men sååå söta böcker!!!

Livet är en lek...japp!!!!!!

~~Kram önskar Millan!!~~
Ha en finfin vecka!!~
~~♥~~

Wee Mary sa...

Hej Viola!
Kul att du hittade in till mig.
Vilka jättevackra böcker, där måste jag ta mig en titt.
Jo, det är underbart att kunna vara ute nu när den svenska sommaren visar sig från sin bästa sida. Är mammaledig.

Må väl.
/Kram,
Marie

Cc sa...

Här hemma har vi jättevarmt med. Svårt att sova när det är varmt på natten. Fast jag klagar inte, det hade kunnat snöa. Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Dina böcker var ju enormt fina. Är ju prydnader bara i att ligga framme. Nyfiken hur det gick med husvisningen?

Hoppas att du kommer till vattenhålet snart igen och får ha det bra.
Kramar Ullis

livet på utanäs sa...

Soliga kramar tillbaka till dig Violan !

Här håller vi på att torka bort =)

Kvällarna är magiska och luften är fylld av blommdoft. Nätterna är ju helt ljusa här så vi kommer oss aldrig i säng i vettig tid , men vad gör det =)

Ha det gott !
Kram från Sussi O

Kristall & Pynt sa...

Så fina böcker, har beställt några oxå, tack för tipset.
Ha det gott

Magdalena sa...

heia...
takk fro hilsen! ja det er en deilig sommer vi har,- utrolig,- like varmt som i Roma...

har også handlet bøker fra Berit, der er så skjønne og fine til å gi bort!

ønsker deg en fin sommer videre,- jeg drar til landstedet igjen i morgen...
klemmer*****