torsdag 9 juli 2009

FOTOGRAFBESÖK

God morgon säger jag som vanligt...nu har man verkligen sovit som en stock...:)..gårdagen var intensiv ska ni veta. Klev upp tidigt för att ta emot han med kameran och tänkte jaja...han tar kanske några bilder, max ett par timmar och sen är det klart! Det blev en lång dag ska ni veta...

Efter fotograferingen styrde jag bilen hemåt 10 mil för att packa order i 5 timmar och sedan köra tillbaka, så jag var i vattenhålet vid 22-tiden igen...


Men nu tillbaka till kameramannen... ack vad jag bedrog mig...han kom strax efter tio och åkt härifrån strax efter 15. 30...alltså plåtade han i 5,5 timmar...och fotade både trädgården och interiört...och vilken tur med vädret vi hade, faktiskt lyste solen hela fm..och VIOLAN kunde ju inte låta bli att oxå ta några bilder...







Min rosenpergola står nu i full blom...rosorna är helt otroliga i år, dom har verkligen gillat de sista veckornas medelhavsklimat och bjuder oss nu på sin blomprakt..i denna djungel finns även rosa kaprifol och clematis...







Så klart roskopparna ska vara med när man dricker te med VIOLAN, här ihop med pressglas och rosor, precis som jag vill ha det...


Det är inte enbart röda rosor som finnes här utan även olika rosa nyanser, älskar nämligen att blanda röda och rosa rosor i mina buketter....











Undrar hur många rosor som blommar just nu...hundratals...går inte att beskriva..måste upplevas..hela taket är översållat och så hänger dom som ett draperi ända ner till marken...så vackert...
Vet ni vem största linslusen var...jodå Otto så klart..han är med i sin soffa som vanligt och lite här och var..och även VIOLAN tvingades vara med..ni som känner mig..vet ju att jag avskyr att vara med på bild...
..men övertalades ..fy..ryser när jag tänker på detta och fick titta på bilderna innan det var OK för mig...:)..förstår inte idag att jag övertalades till att vara med på bild....men han var finurlig förstår ni...kan du gå fram till bordet och så ställer du ner brödfatet och så tittar du på mig...klick...plåtad..







Jag vet att ni är nyfikna..:).. berättar mera när berörd tidning tagit kontakt med mig och om det blir något av detta så lär det nog inte komma ut förrän i vår eller till nästa sommar..men spännande var det... vilket fall som helst... att få se ett proffs jobba...

Idag ska äldsta sonen och modern åka till Västervik, har regnat hela natten och gör det ännu...goa vännerna Lången och B kommer från Västerås ikväll och ska stanna några dagar...
... och imorgon tjejer, har ni inget för er så åker ni till Loftahammar..längst upp i norra Småland för att gå på den stora loppisdagen som infaller alltid denna fredag i juli..då står vi där Lången och jag vid ett loppisbord och säljer romantiska gamla ting så klart..
Hoppas vi ses, lev väl och ha det så bra...
KRAM eran VIOLAN



47 kommentarer:

Torunn sa...

Milde....så vakkert!!!
Nå er jeg virkelig spent på hvor vi kan se alle disse bildene:-). Gleder meg allerede!

Klem

Mona sa...

Det er så hyggelig å lese bloggen din på morgenen når du kommer med nye innlegg.
Nydelige blomster du har. Elsker loppemarkeder jeg også, men det er nok desverre alt for langt for en fra Norge. Synd. Kos deg i morgen. Du får nok mange besøkene. Du har jo utrolig mange vakre gamle ting.

Klem fra Mona

PS: jeg har jo noe kjøpt hos deg.

Anonym sa...

Hej!
Ja, nog tror jag du har rätt, Lilla vargen är den vackraste här. Han vill också vara med på bild, brukar posera riktigt fint.
Jisses, vilka rosor du har. Hos mig trivs nästan bara ogräset. Men, men, jag ger inte upp...
Hulda

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vad kul Viola, där ser du, en säker succe´. Tror säkert att du och Otto var toppen-modeller, även om den ena var lite motvillig.. fniss. Ha det bra nu och så ser vi fram emot spännande reportage.
Kram AnnaMaria

h.espe sa...

Hei Viola
Såååå spennende!!! Du får holde oss orientert da, og fortelle HVOR vi kan se herligheten ettterhvert....

Bildene dine var så utrolig sommerlige og skjønne i dag, og jeg både ser og forstår at du koser deg deg masse i sommeren :o)
Nyt dagene videre!!!

Goklem fra Hildegunn

hagagården sa...

Men oj va det blommar,hur fint som hällst.
kram o ha det så gott
ninni

Tulipa sa...

Men du vad vackert!!!
Vilken rosenprakt...suck***!
Vad spännande med fotograferingen, klart du ska vara med!!
Fattas bara!

Vad mycket kul du har på gång, fart och fläkt i ditt liv!

Önskar dig den bästa av dagar!

Stoor kram Mariette

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg Viola! Oj, så mange fine roser du har, glad jeg har noen jeg og ellers hadde jeg blitt helt syk:O)
Kos deg på loppis!
Klem

Lotta sa...

Åh,vilka underbara bilder!Din rosenpergola skulle jag gladeligen vilja tillbringa all min lediga tid i.Måste ju dofta såå gott.ha en fin dag.Kramisar Lotta

Berit T sa...

ÅÅÅÅ du så nydelig.
Tenk et tak av roser, noe så flott, og den deilige duften.

Så bra at den fotografen forstod hvilken jobb han hadde å gjøre, og brukte tiden hos deg. Du har nok vært en inspirasjon for han også.

Kos deg på loppisen, der skulle jeg også likt å vært...

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

men så kul!!!!!

så spännande!! kan tänka mig det var massa vackra saker att plåta hod dig..han var nog nöjd sedan!!
så vackert du själv fotat!!

lycka til..ska ju bli spännande arr se...orkar ju inte vänta sååå lääänge ju!!

Kram Millan ♥
TREVLIG HELG!!!!

houseofchandeliers and vintage sa...

Hejsan
Oj så fantastiska bilder du har hunnit sätta in sen jag var och tittade i din blogg, (har haft en liten bloggpaus).
Så mycket vackert, och när du skriver om dina rosor, man blir ju helt upphetsad.
Jag odlar rosor i kruka och de är inte stora, men jag är ju glad att jag får det lilla.
Och sen det du berättar,oj så läckert det måste vara.
Så trevligt det ser ut med bilderna, och dukningen..
Jättefint.
Kul med fotografen, jag tycker inte heller om att vara med på bild, men fota andra älskar jag, konstigt.
Hoppas vi får se de bilderna sen.
kram Zara

Unknown sa...

Noe så vakkert! Jeg skjønner godt at ukeblader ønsker å lage reportasjer her!! Så spennende det blir å se hva som skjer etterhvert... Klem til deg!

Marie sa...

Oj vad spännande, nu väntar jag ivrigt att kanske få höra mer. Hoppas det kommer med i tidningen så jag får rusa till lokala affären och köpa den :)

Ha en fortsatt trevlig sommar, nu snart bär det iväg ner till Legoland. Det ska bli spännande både för barn och vuxna :) Ha det gött. kram Marie

My home is my Castle sa...

FOR noen vakre bilder Viola !!!
rosene dine er bare ett syn....

Gleder meg til å se bildene som fotografen tok ;)

Lykke til på loppis.
Klem,Kari

Solveig sa...

Tusen takk for kjempekoselig kommentar i bloggen min! Den satte jeg pris på :-) Ja, vi må holde kontakten - klart det!
Så flotte bilder du viser og du skriver så levande at jeg føler nesten jeg var der med deg og
fotografen :-). Det blir spennende å følge deg videre.....så kjekt å få sin hage med i et magasin! Det er jo gøy at andre bryr seg om det en legger ned masse tid i å få til.

Veldig vakre roser - nydelig hage du har!

Skulle gjerne ha vært på loppis i Småland, jeg. Har aldri vært der, men har venner i Ängelholm, så kanskje vi tar turen en gang. Det er så flott i Sverige og så mange koselige mennesker!

Ha en flott ettermiddag - kos deg med rosene.

Klem fra Solveig

Anonym sa...

Vad vackra bilder. Måste köpa tidningen sen när du avslöjar vilken det är. :) Kram Sofia

Vita små hjärtan sa...

Oj vilka frodiga blombilder!!!! Å det dukade bordet så hemtrevligt!!!
Kram Agnetha

Lilla huset på prärien sa...

Hej Viola!!

Herregud så härligt det ser ut! Vilken rospergola du har - ljuvligt. Och så roligt med reportage också :) Då skulle du ju bakat min cheesecake! Den hade passat in bra där i reportaget.

Kram Jenny

Home No.1 sa...

Stort lycka till med både repotage och loppisstånd!
Kram Annica.

Anonym sa...

Mycket fina bilder du bjuder på.. & hoppas du hade det roligt på loppisen och att du hittade många fynd.

Kram Benita

Josefine sa...

Oj...så vakre sommerbilder! Nydelig dekket bord...og så vakkert med rosene rundt....Spennende med den fotografen:)) Klem

Cc sa...

VAd härligt att ni fick fint väder på de hemliga fotograferingen. Du visar verkligen somriga och fina bilder idag, tänka sig att det finns annat väder än de vi nu haft en längre tid. Här vräker det ner i dag. Kram

Agnes Maria sa...

Åh, så vackert ! fotografen var nog alldeles lyrisk när han gick omkring och fotade ditt otroligt vackra hem.
Ha nu en alldeles underbar dag.
Kramar Åsa

Eva Linnea sa...

Ojojoj!! Vilken rosprakt!!!
Spännande med den där fotografen. Det ska bli kul att få se resultatet.
Ha en skön dag, trots att det regnar som bara den.
Kram Eva Linnea

liven sa...

Ååh....så fint hos deg!!!
Nydelig Viola!!
er spent på hvilken tidning dette kommer i.o)
Nydelige saker og rosene dine er jo bare så flotte!!!
du får ha en god tur nå da:o)
og finn masse fint:o)

Kamomilla sa...

Åh så roligt! och så vackra bilder! Lova att meddela när det är dags, det där vill man bara inte missa!

Birgitta sa...

Hej
Helt otroligt underbara bilder du bjuder oss på idag från din trädgård. Förstår att Otto gärna vill vara med på bild. Violan är som jag. Vilken tur ni hade med vädret. Här har regnat hela em idag och är så blött ute nu. Men i morron är en ny dag som vi får hoppas på.
Ha det så skönt och lycka till på loppisen.
Kramisar Birgitta

Anki sa...

Hej & tack söta du! Vad kul att du vill vara med i min utlottning...Lycka till!!
Vilka vackra bilder du visar! Nu har jag tittat lite hos dig, å vad fint du har det! Förstår att fotografen tog tid på sig 'ler' Otto var väl för härlig, vilken goding!...Jag har nog tänkt besöka dig tidigare, men det har inte blivit av! Men, nu är jag här o har svårt att slita mig 'ler' Lägger till dig i min lista så jag hittar dig igen...hoppas det är ok?

Ta hand om dig! Kram Anki

Vitt o Vältummat sa...

Så kul att ha en fotograf hemma!
Rosorna är underbara. Kommer du ihåg när rött och rosa var en helt omöjlig kombination? Nu är det jättevackert!
Kram/Åsa

Heidi sa...

Hej
Vilken rosenprakt...
Helt underbara, skulle verkligen vilja en sådan pergola fast jag gillar de rosa bättre ;)
Lycka till på loppisen, hinner tyvärr inte imorgon får bli en annan gång...
Hoppas man får se mer av bilderna i nån tidning nästa år då.Håller tummarna.
Kram Heidi

MODERN COUNTRY sa...

Hei Violan min!!

Hvilken underbar dag dere har hatt!! Og like underbara bilder du formidler i din blogg!! Så sommerlig og romantisk, en drøm for en deilig lunsj :) Du glemte jo helt bort og invitere oss, fniss..

Så pent det var med bordet og det gamle vinduet, og rosene som sikkert dufter enormt godt. Et riktig sommer paradis! Her regner det ned i bøtter og spann så nå har vi tatt frem lys og pledd igjen. Og kattene ligger bare og sover i hver sin krok.

Ha det godt vennen, du er så god du.

KRAM!

Aina

Fake cake sa...

Sååå roligt för dig viola:) jag håller tummarna nu!!!
klart söta otto skulle vara med på ett hörn:)
Nu har vi rivit ut halva köket och burit lådor som galningar för imorgon ska vi hämta ett helt nytt kök. ja så man får se hur många inlägg jag hinner med en tid framöver. En dammråttebild kan jag säkert ordna;)

Många kramisar och ha en fin helg

Mamma C sa...

Så vackert så man blir helt stum. Här har vi haft ett riktigt skitväder hela dagen. Nu på kvällskvisten har det äntligen slutat att regna.
Kram Mamma C

Diverselådan! sa...

Vilka vackra rosor! och vilken spännande dag, ska bli kul att se resultatet i tryck framöver.
Kram från Annette

Lily of the valley sa...

Det låter spännande!
Underbara och ljuvliga bilder..ser fram emot reportaget.
Ha de gott
Kram lily

Mizty sa...

Förstår att det tog tid.....
övertalningen att knäppa dig på bild.

Ktam

hemtrevnad marie sa...

Ja, det ska verkligen bli kul att se!!
Hoppas du talar om i god tid var och när!!
Ska bli speciellt kul att få en skymt av just Violan, hihi!:)
kram på dig!!

Butik Drängstugan sa...

Så underbart vackert du har det med röda rosor och gammaldags dukat med rosenkoppar.
Mycket hemtrevligt. Jag förstår att de ville komma till dig och göra ett reportage.

Ha det bra
Cina

Ullis/Leva på landet sa...

Underbara bilder. Så kul att allt gick bra när fotografen kom. det blev en riktig heldag för dig. Så spännande att få gå och vänta på att det kommer i någon tidning. Så synd att det är sååååå långt till Småland.

Kram Ullis

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhhhhhhh det kommer bli ett alldeles ljuvligt reportage, vilken pergola, jisses så fint! ha det gott vännen och lycka till där i loftahammar, jag ska neddåt gränna till men det är först på söndag!varmkram lotten

Anki sa...

Superkoll låter fint!
Du är inte intresserad av en liten söööt ulltuss (kolla bilden igen)...han är så mysig, hmm...
Nääää, det är lika bra jag behåller han! Mitt hem är som en stor loppis...så vad gör då en o annan trasig pinal, hihi...
Fast ibland vet du...morr!!

Kramen gumman! Anki

NinaH sa...

Så vacker din pergola är! Ja och allt annat hos dig också!;-) Fotografen måste förstås ha fått ljuuuuvliga bilder! Dina är det verkligen också!
Fotografen fotade...: För bok? För reportage?
Hade ju varit nå´t att besöka- "storloppisen"! Och med er bland borden!! Synd hela Småland ligger emellan! Annars hade jag helt klart gjort det besöket!;-) Lycka till med försäljningen!

Kristall & Pynt sa...

Helt underbara bilder,och dina blommor är verkligen så vackra.
Kram

Anonym sa...

Så vackra bilder att man blir helt salig. Klart Otto skull vara med och posera. Blev säkert så bra så med lilla Viola med på en bild.
Kram

♥ Fyra årstider sa...

Vad kul Viola..ser att du haft fullt upp.
Kram Lotta

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Spännande Violan! Så mycket vackert på bild hos dig, försökte kommentera på nya inlägget men det var stört omöjligt! Fel med ordver.
Hoppas på en dag med uppehåll och god försäljning!
kram vännen!
nina