lördag 5 september 2009

HÖSTKVÄLL I VATTENHÅLET

Säger som vanligt God Morgon, är i vatten hålet för helg...och man tackar för att himlen har en blå färg...det hade den inte igår em....det var riktigt ruskväder med hårda vindar och kallt..

Vi kom sent ner till vattenhålet på fredagskvällen...vi hade nämligen under em varit och träffat hantverkare och gått igenom vad som skulle göras på gården...och alla tog på sig jobbet..då var man glad...ni ska veta att det inte är lätt att få tag i hantverkare i dessa roteavdragstider..snart jag kan allt om detta avdrag..

Vilket fall som helst..så var det kyligt när vi anlände framåt åttatiden på kvällen och då blev det att tända upp med massor av ljus och tända brasa..












Ni ser den där vackra krukan med växt ..den fick jag av nostalgiMarie när hon var här med mannen för ett tag sedan..så fin...






Idag blir det att bunkra upp med mera ved..för igår eldades det rejält..det var riktigt kallt inomhus när vi kom..






Den där Marie hon är en riktig kreativ kvinna...denna fick jag oxå som reserv...:) för tänk om det skulle sina i vattenhålet...då kan jag ta till denna...hon kan hon...













Om man har ett fult telejacket på kaklet ..vaddå göra..sätt en vacker form över..det gjorde jag..nu slipper jag och se eländet..






Måste bara visa en tavla som jag lade ut igår kväll i butiken..en fyrtiotalare som är helt underbar...den måste väl bara heta familjelycka..denna passepartout är gjord utav ett så vackert papper med struktur..svårt att se här på bilden..och så färgerna i motivet..höstliga vackra..

Hoppas ni får en trevlig lördag..snart kommer sonen hit med frun..dom ska få lite redskap av oss..har oxå köpt ett hus på landet och den yngsta köper storebrors lägenhet och flyttar om ett par veckor..

Då blir det tomt hos VIOLAN...tur att gammelgubben Otto finns kvar..så ni förstår att här ska alla i familjen flytta inom ett par månader..så vi har lite att styra med...:)






Många kramar från eran VIOLAN


29 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Godis morgen!!

vilka mysiga stämmningsfyllda bilder!!! Söt gutesäck med:) medsöt text!!

kul du ville va med i min lila tävling!!

Kramis ♥

Guttemamma sa...

Riktig herlig kveldsstemning hos dere, peisilden spraker??? Ha en trivelig helg og kos dere masse Viola!! klem

Mamma C sa...

Visst är det skönt att vi har blå himmel nu när det är helg. Mycket på G hos er nu. Men till jul är ju allt fix och klart ;-)
Härliga bilder du tagit från ert vattenhål.
Kram Mamma C

Lisas torp sa...

Ja, vilket busväder det var igår! Måste vara skönt att vara därnere även om det är ruggigt! Så vackra bilder - nästan lite sakrala med vita väggar och ljusen!

Jag förstår att det är mycket på gång om alla flyttar. Mycket att fixa med!
Vilket tur att ni fick tag i hantverkare - grattis kan man väl säja!
Ha nu en härlig helg med nära och kära!
Kram
LIsa

Kamomilla sa...

Vilken söt påse! Fina bilder,den med veden gillar jag. Att man kan tycka ved är så vackert! ;)
ha en underbar helg!

Crinoline sa...

Hei,Viola.Nydelig kveldsstemning i Vattenhålet.Så fint at det gikk i orden med håndverkere.Ja, det er godt å ha hunden som trøst når barna flytter,men vi vender oss vel til det etterhvert.Ønsker deg en fin helg.Klem

Pysselpalatset sa...

haha, så hösten har landat även hos en motsträvig Viola. Du ska se att denna höst kommer att bjuda på så mycket med flytten att vips så letar du efter lådorna med julsaker... Önska Dig och de dina en god helg.. Tack för denna vecka. Kram Jeanette

Maud sa...

Härliga stämnngsfulla bilder från vatten hålet...tända ljus förhöjer stämningen och en sprakande brasa är underbart rogivande...
Önskar dej en härlig helg!
Och en trevlig resa ...vi får väl se senare vad du fyndar hos de mysiga butikerna...
Kram Maud

Rummet för välbefinnande sa...

Vilka underbara bilder. Kan riktigt känna vad det är vilsamt för själen att komma dit.
Förstår att ni har fullt upp nu, men himmel så kul och spännande.
Du får ta och kolla mailen också för det dimper snart ner några rader från mig där :-) :-)
Kram kram kram Mia

Vit som snö sa...

Vilka härliga gåvor från Marie, så fyndig text också!
Härliga bilder med levande ljus som sprider värme och vackert sken!
Jag är såå glad över min senaste köp från din fina butik, längtar tills paketet kommer!
Ha en skön kväll! Kram Cilla

Annika sa...

Hej Violan..... följer med spänning dina inlägg om nya huset o dess bravader.... åhh vad jag väntar på bilder....:) men jag nöjer mig så gärna med de från vattenhålet också för där är det ju så mysigt kan man se.... ja nu är det verkligen eldartider o ljustider.... nu ska ljusbrickan fram o alla små värmeljuskoppar.... gäller bara att hitta allt...:) ha en skön fortsatt helg... Kram Annika

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej min sköna böna :)

Visst är det härligt med eldstäder som man kan få njuta av när mörkret kommer? Vi har både järnspis och kamin som värmer gott.

Men vilken gullig present du fick. En sån flaska är ju alltid bra att ha när tillfälle kommer :)

Sen måste jag ju säga vilken jädrans smart idé att hänga en form för ett fult jack!!!

Ha det bäst

Kram Viveka

Kristall & Pynt sa...

Hej vännen!
Så mysiga bilder, och vilken fin påse med text på.
Kram Sofia

annette sa...

Underbart sköna bilder från fredagskvällen i vattenhålet, om jag skall försöka hitta ngt positivt med höst så är det väl att det är mysigt att tända ljus och mysa.
Mkt på gång i Din familj, men det är ju lika bra att alla roterar lite på en gång så kanske lugnet infinner sig sedan;)

Ha en skön kväll och trevlig dag tillsammans med Marie imorgon!

Kramar!

annette

Unknown sa...

Ja, jeg er helt enig med de andre her inne.. utrolig flotte stemningsbilder!
Selv er jeg "oppe og går igjen" - migrene og virus er borte, foreldremøtet unnagjort- og i dag var jeg på et morsomt loppemarked!
Ha en flott lørdag! Klem

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Ja, härligt med öppen eld. Inte dåligt med din lilla jutesäck, fin present!
Ha det så gott i vattenhålet!
Carin

Agnes Maria sa...

Så fina mysigt romantiska bilder.
Ha en underbar kväll.
Kram Åsa

Margrethes hus og hage sa...

Så koselige bilder du legger ut! Det er alltid mye fint å se på når jeg besøker bloggen din!

Jeg har kjøpt en mugge som muligens er svensk, og ble tipset om at kanskje du visst noe om den? Jeg hadde blitt kjempeglad for litt informasjon om denne:

http://margretheshusoghage.blogspot.com/2009/09/et-koselig-bruktfunn.html

om du vet noe om hvor den er fra, alder el. er jeg interessert.

Ønsker deg en fin lørdagskveld i Vattenhålet :)

Hilsen Margrethe

liven sa...

Så fine stemningsfulle bilder!!
og denne striesekken var nå koselig!!
Rart når barna flytter ut....det blir tomt!!
Her hos meg har to flyttet mens jeg enda har to hjemme!!
Yngste er bare femten så han blir nok hos mor en stund til:o)
håper du har hatt en fin lørdag!!
Her hvar det perfekt....først loppis og siden hagearbeid:o)

Butik Östergården sa...

Den där Marie hon verkar vara en tjej med massor av idéer kul att jag får träffa henne i morgon.

Den där tavlan längst ner i ditt inlägg var ju så himmla rar. Man riktigt känner lyckan inombords.

Varför är det så orättvist att ni fått sol och vi regn! Här har det blaskat hela dagen. Jätte tråkigt nu är det verkligen höst.

Kör försiktigt imorgon!

Kramen/Helen

LOPPISLIV sa...

Halloj Violan! Så fina bilder, fick en känsla av ro och frid, lite kyrkostämning med de kalkade väggarna. Jättefint! Så söt liten påse, ja Marie är så himla rar och go, har ju träffat henne två gånger så jag vet :-) Oj då blir det tomt i boet nu när det ska flyttas. Jag har ju dottra kvar ett tag till så när grabbarna flyttade kändes det inte så farligt, blir nog värre den dagen när det är hennes tur. Jag säger detsamma tur man har hunden. Med djur i huset känner man sig aldrig riktigt ensam. Stor Kram på dig och trevlig helg // Paula

NinaH sa...

Puh så mycket som händer hos er just nu! Förstår att Vattenhålet är extra värdefullt då! Extra mysigt med de fint arrangerade ljusen & vedbrasan!
Vilken värdefull vän du har i Nostalgi-Marie också- som ger så fina ... och fyndiga!.... gåvor!!;-)

Lúcia sa...

Very beautiful photos.

Josefine sa...

Ja jammen er det godt av vi har hunden Viola...det er en god venn når huset blir tomt:)

Fine stemningsfulle bilder med nydelige saker og ting!

Ha en flott helg...stor klem:)

Home No.1 sa...

hej Violan jag är lite ledsen Jesus har nämligen brutit nacken...
Jag städade och lyfte på brickan där han stod så vacker som bara han kan va och så pang rakn ner i golvet!
ja visst kan vi ta en träff men jag vet inte heller hur vi ska få till det?!
Kram Annica.

Birgitta sa...

Hej! Vilka mysiga bilder du har idag. Har det blivit kyligt i vattenhålet? Det var ju så underbart väder i tisdags där nere. Det är ju helt otroligt att jag bara var några meter från ditt hus. Här har vi snart simhud mellan tårna. Regnet har öst ner i 2 dygn och det har kommit 120 mm!!!
Nu vill vi ha 120 mm solsken också.
Men det kan väl inte du ordna. Förstår att du har fullt upp med alla flyttar nu.
Nu önskar jag dej en mysig helg. Kramisar Birgitta

Fågel Blå sa...

Hej
Viola visst spar jag en till dej!
Kram Kathrine!

AkH sa...

Vilka fina bilder! Som att bläddra i en bok!
Fortsatt trevlig helg!
Anna-Karin
livetharochnu-akh

Hemmet Är Min Borg sa...

verkligen ljuvliga bilder ,och vilken häftig grej med en form över telejacket haha
må så gott
kramis