måndag 2 november 2009

TIDIG NOVEMBERMORGON

God Morgon denna tidiga och mörka novembermorgon...känns som man går upp mitt i natten, vaknade med en ond hals idag...får verkligen hoppas att det stannar vid detta..att bli sjuk nu finns inte med i planeringen...

Jag är rörd över alla era rara hälsningar ihop med min gårdresa, ni kommer att få läsa många kapitel framöver ...






Både idag och imorgon ska jag jobba heltid på skolan nja.. och har inte tid att få följa med det dagliga arbetet i gården, är ju så roligt att få se vad som händer dag för dag...det sista som jag såg igår vad de första pärlspontsskivorna som kom på plats..fint blev det..:)

Många undrar om det går att måla eller mura på kaklet, det går att göra bägge sakerna..men här kommer vi att mura på vid vedspiseln och kakla nytt vid fönsterväggen...








Helst av allt så skulle jag nu vilja vara helledig och bara få vistas där hela dagarna... ser ni glimten utav mig i spegelglaset...blyg som en viol vet ni ju att jag är...







Igår hade jag stämt träff med "trädgårdsGöran" han ska klippa bl a den höga syrenhäcken som går runt hela gården och framöver ta hand om våra vildvuxna äppleträd... så även utomhus skulle det behövas en stor renovering..






Inte finns det mkt att fota i det här hemmet längre...:0) väggarna gapar tomma och det mesta är undanplockat på bord och skänkar...det enda rummet som inte har påbörjats är stora rummet..där inne råder tredje världskriget kan jag lova..men snart ska även pressglaset packas ner..






Nu är det dags att sätta fart så jag kan bege mig till jobbet, ha en bra måndag, kramar från eran VIOLAN

42 kommentarer:

Home No.1 sa...

Hej vännen=)

Slit nu inte ut dig....förstår att det är så roligt men gott att veta att ni ändock har så mycken hjälp av hantverkare!

Kram Annica.

Hannis sa...

Men jösses Violan!
Bossgården, vilket ställe!
Där kommer ni att kunna skapa er egen oas.

Hoppas att du klarar dig nu från förkylning.

Kram Hannis

Gammelbålsta sa...

Hej!
Kikar bara in för att säga en gång till... Vilken Gård.. Försök att ta det lite lugnt också, Kram Aydan

Diverselådan! sa...

Vilket spännande äventyr vi får följa med på! Vilken gård! Vilket hus!
Kram från Annette

I mitt hjärtehem sa...

Vilken fin blogg du har, spännande att följa med på resan om gården.

ha en bra dag, kram åsa

Cathrin sa...

Så mycket vackert!

Och så spännande det låter om än rätt tufft också.

Är så glad att jag får titta in hos dig!

Hälsningar
Cathrin

Rummet för välbefinnande sa...

Var rädd om dig nu Viola.
Annars tänkte jag mest titta in och säga hej och skicka en kram!
Mia

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Willewira sa...

Hej vännen!

Vilken underbar gård!!!! Jag blir grön.... men inte missunsamt... Unnar dig denna oas att släppa lös din passion för inredning och gamla saker i. ;)

Förstår att det är lite av ett kaos kring dig nu... och massor att tänka på. Önskar dig lycka till och hoppas få komma titta på din oas längre fram i tiden.

Grattis Viola! Ni har hittat en pärla!

Kramar
Willewira

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken tur att ni tar hjälp utav hantverkare så att ni inte sliter ut er totalt. Men så vacker gården är, så spännande att få följa med på din resa.
Kramar Marie:)

(eddas) sa...

Er bare innom for og ønske deg en god dag...og forsiktig så ikke du blir liggende rett ut nå....
klemmer edda

MariaKF sa...

Tack för en trevlig tur bland glas och annat.

Ett ögonblick sa...

Hej Viola! Halsont har du inte tid med nu!!
Jag säger bara det, åhhh, vilket fantastiskt, underbart, ljuvligt ställe ni ska flytta in i. Vilket äventyr du är mitt uppe i. Jag har ju gjort den resan en gång, till skillnad från att vi gjorde allt själva med hjälp av våra fäder. Slitsamt!!! men så roligt.
Slit inte ut dig, försök att njuta så mycket som möjligt, resan och planerandet är ju så fantastiskt roligt.
Sköt om dig och krya på dig!
Kram//lisamaja

Lille Liljehvit sa...

Her kommer en liten hilsen fra Norge :) Jeg gikk inn på bloggen din via The Creme House, og jeg må bare si at jeg syns du har en nydelig blogg! Jeg har lagt deg inn i mine yndlingsblogger, så jeg vil følge deg videre på den fantastiske gården din!! Jeg som bare bor i leilighet, får drømme meg bort når jeg ser ditt hjem, og det syns jeg er fantastisk! Gleder meg til å se hva du finner på videre. Stor klem fra LilleLiljehvit ;o)

Roses & Angels sa...

Hej! ja den gick fort den hihi! Nu är det full rulle här! Ha en fin dag på jobbet, fina saker du visar igen! Åh du måste ha massor med underbart hemma! WOW jag är så imponerad av dina underbara romantiska ting. kram

Lotta-livets väv sa...

Hej vännen!
Oj, vad jag tror att vi skulle kunna ha mycket att prata om *fniss* Mitt liv är härjigt till 1000 och i mitt liv inkräktar det på bloggandet...är inte lika effektiv som du! Att du hinner, jag säger som jag brukar...du är en kruttjej......*ler* Tusen Tack för dina gulliga kommentarer. Men såååååååå underbart det ser ut på din gård....kära gårdsfru!!!!!! Förstår att kärleken blev ögonblicklig!!!!!!! Ska bli härligt, spännande att få följa med på er resa.
Kramar i hösten
/Lotta

annette sa...

Hoppas dagen trots heltid och halsont idag gått bra.
Tittat på Ditt förra inlägg och jag förstår att Du har massor av planer och massor att göra framöver, skolan borde ge Dej ledigt fram till jul;)
Se så underbart vackert ut runtomkring, så fint oxå med kyrkan precis framför, den ligger så vackert.

Ha det så bra,försök att hitta små andningspausar mellan varven.

Kram //annette

Mia sa...

Grå og trist dag her også... og ikke bare grå, med med snø (!) også. Allt for tidlig for denslags, spør du meg... Jeg håper indelig at du ikke blir sjuk, og at halsevodt går over uten å utvikle seg til noe verre.

Du og du, for en fantastisk gård den Bossgården deres er! Et vireklig drømmested, som kommer til å bli bare enda herligere med Violas "touch".

livet på utanäs sa...

Hallå där !

Såg ditt kapitel 1 ,du milde tid vilket drömhus !!!

Nog förstår jag att du vill vara hemma och njuta av renoveringsyran :)

Sååå otroligt trevligt för er :)

Ha det gott ,ser fram emot kapitel 2 :)

Kram Sussi O

Crinoline sa...

Hei,Viola.Gratulerer,Bossgården ser helt praktfull ut.Og for et vakkert vindu i biblioteket.Gleder med til å se mere.Håper du ikke blir syk!Klem

Lily sa...

Underbara bilder! Bossgården är rena drömmen...
Var rädd om dig
Kram Lily

Hanna sa...

Så fina bilder.
Jag gillar glas.
Ha en bra kväll.
Kram
Hanna

Mitt hvite hus sa...

Ååå for en fantastisk flott gård dere har fått dere..... Kommer til å bli mange flotte innlegg deri fra...

Gleder meg....
Klemmer Kerstin

Birgitta sa...

Hej goa Violan! Försök att gasa lite mindre och ta det lite lugnare i kurvorna så du inte blir liggande där. Det är omtanke som ligger bakom visdomsorden från mej.
Önskar dej en skön kväll.
Kramis Birgitta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas ditt halsonda blåste av dig i farten. Och nu förstår jag att du skulle vilja vara på gården hela dagarna. Dina madonnor är jättefina också.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria
Ps, kul att du kontaktat Agneta.

Huset vid ån sa...

Hoppas att du haft en bra dag i skolan....Lycka till med renoveringen! Låter jättefint med pärlsponten....Kramis Therese

Roses & Angels sa...

Hej! tack tror du det?? hihi ja kanske kan dom gå lika fort! hoppas det. ha en underbar kväll. kram

Lilla Lycksta sa...

Hej Viola!
Jag förstår att du bara vill vara hemma nu på den fina gården. I morse kände jag att det skulle ha varit mysigt och fått vara hemma och pyssla, men arbetet kallade. Ha det gott. Sköt om dig med alla flyttbestyr.
Kram Camilla

Eva Linnea sa...

Hoppas din måndag blev bra! Min blev "jobbig", men sen har jag piggat upp mig med några husobjekt i Växjötrakten. Rätt var det är ....
Kram Eva Linnea

liven sa...

Hei Viola!!
Nei du kan jo ikke ha tid til å bli syk nå!!!
Du får ta noen store doser med c vitamin!!!! Om det hjelper....
Masse vakre glassaker du viser i dag:o)
Gleder meg sånn til å følge med videre med flyttingen og alt:o)

ha en fin kveld og ny uke:o)

Agnes Maria sa...

Lika trevligt varje gång att titta in till dig.
Ha det så gott !
Inget snö här ännu, vi ligger så nära kusten så det värmer från havet ännu, men.... det vita täcket är snart här.
Kramar till dig.
Åsa

Lantligt i stan sa...

Förstår att du hellre skulle vilja tillbringa dagarna på gården! Vilket ställe! Ser helt underbart ut när jag scrollar ner till föregående inlägg. Ska bli spännande att följa denna renovering! Ha det gott!
Kram Anki

Vita små hjärtan sa...

Å hoppas du inte blir sjuk, det har du ju inte tid med nu :)
Underbara bilder som vanligt!!!
Kramar Agnetha

Cc sa...

Så fina saker du visar idag. Hoppas du får vara frisk nu när du har så mycket att göra. Kram

Home No.1 sa...

Hej igen Violan såg att du sökte vita tags men nej jag säljer inga och kan inte tipsa heller tyvärr=(
Kram!

Kamomilla sa...

Såå mycket på gång nu vännen, jag skickar lite ork!

Josefine sa...

Hei på deg Viola...håper ikke du blir syk. For noen skjønne bilder fra gården din...wow, det kommer til å bli så fint der når du får lagt din hånd på det:))

Stor klem fra meg

Margrethes hus og hage sa...

Får håpe du ikke bir syk, nå da. Det passer jo aldri!

Ønkser deg en fin kveld. Hilsen Margrethe

LillaFlisan sa...

nämen det här går väl ändå inte för sig!
Du måste ju vara piggelin nu när du har så mycket att stå i.....
krya nu på dig ordentligt raring!

Storkramen

Flisan

hemtrevnad marie sa...

Hejsan Violan!
Ja, du må tro att vi hade trevligt i Lördags!!
Jodå rullisarna börjar arta sig...tre stycken är klara, lite översyn behövs nog men,... guben, klippte till den sista nu ikväll..Ska börja på den i morgon...
ha det gott , så mailar jag dig när de är klara allihopa!!
kramis

Rostrose sa...

Dearest Viola, today I had to go through many posts of you and look at lots of pictures, because I haven't seen your last 3 postings!!! Wonderful, your farmhouse - and I can imagine you always want to be on this pretty place now. I hope you will get healthy again soon!
Hugs, Traude

Maud sa...

Föstår att du hellre vill vara i nya huset... Just i ett sånt här läge blir jobbet väldigt sekundärt....
Ha det bäst...
Kram Maud