lördag 13 mars 2010

GÅRDSBUTIKEN ROMANTISKA TING

God Morgon denna vackra lördagsmorgon...ÄNTLIGEN..det börjar att bli färdigt..möblerna är på plats..de sista möblerna som jag letat efter är inköpta..det blev en gammal taklampa och det vackra vita skåpet..lyckades köpa denna fina taklampa på stadens auktionsverk och skåpet på Erikshjälpen...:0)








Stora matbordet är dukat, en vacker servis kommer alltid här vara framdukad.. inför premiären så har det dukats med en vacker kaffeservis, med rosor så klart..och så lite annat smått och gott...

Min favoritleverantör är ju PB home och nu har en del varor kommit hem..så det blir en mix utav gammalt och nytt MEN jag är väldans petig med vad jag köpter hem..det ska stämma med butikens så kallade röda tråd..

Vill att kunden ska få hemkänsla när man kliver in i butiken...så varorna ska verkligen harmoniera med varandra..









Visar ett exempel...på skänken är det blandat nytt och gammalt...de nya inslagen är de stora stakarna..ljuvliga...och kungakronorna..

Är nöjd med detta mastodonta stilleben..tillsammans med de gamla tavlorna som finns på väggen ovanför..










Dom här tavlorna kom igår, nygamla fotografier som hänges på väggen med svarta sidenband..ja..ni förstår...detta gillar VIOLAN..







Nu ska jag snart iväg och jaga varor..och sedan väntar en ommålning på skåpet, blir så läckert..kommer att stå öppet...innnehåller massor utav hyllor, perfekt till att vackra ting som ska saluföras..







Önskar er en härlig lördag i det vackra vårvintervädret!

Kramen till er alla som tittar in, eran VIOLAN


42 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

God morgen Viola..


ja denne butikken din kommer til å bli noe eget og spesielt med..

Flotte gamle saker og ting som jeg elsker...og bare den stemningen da..


Nyt helgen..

klem Kerstin

Lisas torp sa...

Oj, oj, oj, nu är du verkligen i ditt esse det märks tydligt! Och undra på det! Så fantastiskt fint det blir och din dröm börjar närma sej med stormsteg!

Så jättesnyggt det blir med blandningen av det gamla och de nya sakerna!!! Ursnyggt!

Lampan du - DEN var såååå fin! Så ovanligt med en sån lampa i mässing! Passar perfekt den också!
Det märks att Violan vet vad hon vill!
Ha en lyckad skattjakt idag, glöm inte att njuta lite av solen också!
Kramar
LIlsa

Penseldraget sa...

hej
men så himla fint du fått till de...så fint med på skänken med de nya o gamla...skåpet kommer bli kanon fint...ska bli så kul att se de live =)
kram pia

bakom berget sa...

God morgon! Ja du Viola....jag säger bara det! Det här ska bli sååå roligt! Jag kan knappt vänta en hel vecka.
Ha en härlig lördag! Kram Åsa.

Hjertedamas blogg sa...

Jeg elsker den blandingen av gammelt og nytt!!!! I og med at det er håpløst å finne noen skatter her jeg bor, så er jeg glad for og kunne nyte det du har hos deg!!!!!!! Torsdag har jeg garantert greid å finne ut den enkleste og billigste måten og flytte penger over grensa!!!! Og da blir det enklere senere!!!! Tenke seg til: Her kjører vi norrbaggare frem og tilbake over grensa og drar Visa kortet vårt så det suser uten noe problem. Men når vi skal flytte penger over riksgrensen, da må vi SØKE!!!!! Ha-ha, morsomt,- men komplisert og utrolig dyrt. Koz deg i helgen sammen med alle sakene dine. Vi er på campen med vovvene våre, og kozer oss i sola. Klemz

STENLYCKA sa...

Oj vad vackert du får det i din butik.
Du har gjort så vackert med tavlor, gamla och nya saker. Hoppas att jag längre fram i år kan komma och besöka denna pärla.
Hoppas du får en underbar nästa helg med dina bloggkompisar.
jag känner på mig att det kommer att bli något för flickorna som de sent kommer att glömma.Jag hoppas att de kommer berättar om denna helg för oss som inte hade möjlighet att vara med.
Kram och ha en bra lördag i solen!
Kram Raina

annette sa...

Har varit väldigt dåligt med bloggande här ett tag, men nu har jag tittat tillbaks i Din blogg och här händer det massor;)
Idag är den stora dagen för Din invigning och Östergötland bjuder på ett underbat vårväder, hinner tyvärr inte ut då det är annat på gång, men jag önskar Dej lycka till och hoppas Ni alla får en toppendag!

Kram //annette

(eddas) sa...

Ja..dette blir så fint så fint Viola....
Ha en fin lørdag
eddaKlemmer :)

Mia, New Room Interior sa...

Å, så nydelig det blir i butikken din Viola!! Er jeg i nærheten en gang, skal jeg se innom!! Ha en strålende lørdag! Klem

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad mycket fint bara en vecka kvar tills jag går runt där och ser allt irl ;o)
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Norregård sa...

Vilken uuuuuuuuuuuunderbar butik Violan!! En sån skulle jag vilja ha....suck...Lyckliga du!!

Ha det bäst!!
Kram Kram Malin

Hanna sa...

Så fint du får det.
Kram
Hanna

Synnøve. sa...

Så mycket vackert på denna plats. Kan man hyra den där gårdsbutiken som bostad?
Hade inte haft några problem alls att bo där ska jag säga.
Det erger meg litt at eg ikkje kan komme den 20 mars. Men slik er det no.
For kose meg med bildene dine isted.
Klems i sola.
Synnöve.

Vit som snö sa...

Din butik kommer att bli underbar, det syns tydligt! Med din förmåga att skapa vackra miljöer så kan det bara bli perfekt!
Wow, så mycket fint jag ser bara på dom här bilderna, kanske tur för mej att jag inte har så nära till dej ändå;)
Ha en mysig dag! Kram Cilla

liven sa...

Heisann Viola!!
Håper jeg engang kan få besøke butikken din....du for en koselig atmosfære!!

ha en fortsatt fin helg :o)

Guttemamma sa...

Her er det stilfult til fingerspissene,Viola!! DU er FLINK!!
klem

Old and New Home sa...

Oj va fint det är nu. Jättefin blandning - måste backa och kika lite till *hihi*

Ha en underbar helg
Kram Cattis

Eva Linnea sa...

Tänk, snart får vi se detta i verkligheten. Det ska bli så kul. Vi ses snart.
Kram Eva Linnea

Hannis sa...

Jag skulle lätt kunna bo där!
Det där blir ett sånt där ställe som man kan gå runt i timmar och bara kika.

Vad kul ni kommer att få på bloggträffen=))

Kram Hannis

Kamomilla sa...

Alltså violan vännen HUR hinner du med allt? Det kommer att bli så perfekt!

Pysselpalatset sa...

Hej goa Du, jag har börjat nedräkningen... vi har tittat ut resväg och jag pysslar på överraskning... Snart kommer vi... tusen kramar Jeanette

Mamma C sa...

Vilken maffig lampa du fått tag i. Du har fått till det jättefint i din butik. Hoppas du hunnit med lite sol idag med.
Kram Mamma C

Elsa och Helena sa...

Säger bara oj,oj så fint! Dom nya inslagen är superläckra, passar så fint med det gamla:)
KRAM

Maud sa...

Hoppas att du fyndade mycket...lampan är jättefin och ljusstaken ...ja,det finns ju bara massa härligt i din butik...
Ha det gott...
Kram Maud

Ullis/Leva på landet sa...

Din butik är så speciell och underbar. Vilka lyckostar som har varit hos dig idag.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Ullis/Leva på landet sa...

Ja det där med datum och mig, tur för dig att det är en vecka kvar då;). Jag är också nöjd med vinnaren, hoppas bara att det ska gå bra för den i Norge.

Kram Ullis

Rummet för välbefinnande sa...

Så fint det blir Viola! Kombinationen med PbHome är riktigt bra! Tavlorna - mmmmmm säger jag bara.
Nu är det nedräkning...... Snart, snart så får jag se det på riktigt!
Du/ni har gjort ett kanonjobb alltså!
Kram Mia

Katta sa...

Vackert, vackert , vackert! Gillar alltihopa och tavlorna är så fina. Tycker det är roligt att du blandar in lite nytt med den rätta stilen det kan aldrig bli fel att blanda gammalt med nytt.Ha en bra söndag, kram Katta

Huset vid ån sa...

Åh, Din lampa är såå fin, man blir glad av den! och skåpet känner jag igen, jag har ett som ser nästan likadant ut fast jag har spegel i min dörr. Ett perkekt skåp till linne o dyl. Önskar dig en skön söndag med solsken o takdropp! Kram Therese

Birgitta sa...

Oj vilka fina saker. Det ska bli så roligt att träffa dig/er på lördag.
Hoppas att du får en bra vecka.
Kram från Björklyan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket fint skåp och så fint med det dukade bordet. Du blandar så bra det nya med dom gamla sakerna, jättefint ihop. Den ljusstaken gillar jag jättemycket. Och här kommer Lenas figurer och passa, är så nöjd med mina två i betong.
Ha det gott
Stor kram
AnnaMaria

Tulipa sa...

Hej Viola!

Gud vad underbart fint det blir...

Tror du gör helt rätt som håller på din röda tråd, det gör butiken personlig.

Mina varor från PB Home har inte kommit ännu...brukar (tyvärr) vara sena leveranser....

Stort lycka till nu med allt!!!!

Din butik blir verkligen något alldeles extra!!!

Stor kram Mariette

Agnes Maria sa...

Hej!

Ja, så fint du fixar! förstår att det blir något utöver det vanliga, så härligt att butiken ger hemkänsla, det gillar jag verkligen!
Ha det gott i pysslandet.
Kram Åsa

Nyanser av vitt sa...

Hej Violan,
Hoppas din förkylning är bättre/borta.
Vilken underbart skåp. Blir ju perfekt i butiken.
Ha en fin söndag
Kram Agneta

Bitte sa...

Hej Viola!

Butiken blir så otrolig fin, det är inte klokt vad mycket du har hunnit med! Du har verkligen lyckats blanda gammalt och nytt på ett bra sätt också, alla saker passar så bra ihop!

Det ska bli så spännande att få se butiken på riktigt, jag längtar... :-).

Många kramar
Beatrice

Tigris Predikantan sa...

Tyckte verkligen om almpan! Det andra också förstås!
:)

Sanna - My Blueberry House sa...

Din butik ser verkligen ut att bli fin. Ser fram emot att besöka den framöver. Hoppas ni hade en trevlig bloggträff!

Ha en bra dag,
Sanna

Unknown sa...

ååååååhhhhhhhh så jädrans spännande!!! Ska bli så in i den roligt. Bara en vecka kvar :)
oh nej, förlåt, menade inte å stressa dig ha ha!

kraaaaam Malin :)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Tänk att nedräkningen nu har börjat...

Ska bli spännande att se alltihop:)

Kraaaaaam
Annica

C De-sign sa...

Nu är det inte långt kvar och du har redan nästan allt klart ser det ut som! Vad du jobbar och står i! Vad duktig du är! Men när man tycker att det är roligt så tänker man ju inte på hur mycket man jobbar! Jag hade det så under mina fem år i min butik, visst var det jobb...men mest glädjefullt jobb! och då orkar man hur mycket som helst! Ser att du ska sälja "Lisas" kort, så roligt! Jag sålde också de korten i min butik. Det ska bli så spännande på lördag att få se allt i verkligheten! Jag är fortfarande krasslig, mest trött... men det ordnar väl sig! Ha nu en bra vecka! Kram fr C

Elzie sa...

Åh vad roligt det låter Violan! Önskar dig lycka till med din shop och hoppas du ska trivas med den. Vilket jag nog tror att du gör, som du har längtat, haha.

Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Lily sa...

Jättefint! Harmoni i högsta grad1
Kram Lily