fredag 2 april 2010

GÅRDSBUTIKEN I PÅSK

God Morgon denna underbara långfredagsmorgon, ni ser själva vilket väder vi har idag...vilket ljus det var i gårdsbutiken när jag skulle fota i morse...så det blev många bilder...

Ville visa Jeanettes underbara tittskåp igen...nu har det fått en hedersplats i butiken ..ett vackert gammalt bord med marmorskiva inhandlades i veckan på auktion...ämnat för skåpet...









Ser ni lilla muggen i fattigmanssilver..mkt gammal och skulle tro det är VIOLANS...:0)







Det gamla 1700-talshuset är inte snett...var visst kameran som slant..vilket fall som helst ...varor kommer in hela tiden både i nätbutiken och gårdsbutiken.







Många nya tavlor har fått plats på tavellisterna...och tror ni jag hade svårt att ta avsked från denna underbara...även den har många år på nacken..står längst ned åt höger..






Har kommit över flera gamla hattar...denna är från Eskilstuna.. när seklet var ungt och den gör sig så fint mot den gamla brickan..







Gamla vackra Biblar har kommit in och så denna gamla Jesustavla...







Även lilla hallbordet har fyllts på utav många vackra ting..det första du möter när du går in i butiken...







Påskhörnan fylls på..nu med vackra gamla dukar, påskparader och vacker gammal koppar..











Det här gamla servettstället är ett av de vackraste jag sett..vilket rosmotiv på detta och passar så bra ihop med setet för smulorna...








Har börja att köpa in gamla smycken..har blivit en ny passion hos mig..även vackra hattar...vad tycks om denna ljuvliga skapelse i rosa...









Några gamla bönekort finns nu i butiken, så fina att ha framme, ljuvliga bilder på dessa...









Det är en fröjd att få skapa nya stilleben, då mår jag som bäst...här är ett nytt som kom fram igår...









Avslutar med Lisas fina påsk-krans som jag fick igår...gjort i björkris med ljuvliga fjädrar...i brunt så klart...:0) nu hänger den i hallen i gårdsbutiken...







Hoppas att även ni får njuta utav detta underbara väder, nu ska jag ge mig ut och vårstäda i trädgården innan jag öppnar butiken och faktiskt ska jag sätta ut cafémöblerna idag..

Stor påsk-kram från VIOLAN




30 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh så mycket finheter du fyllt på med!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Huset vid ån sa...

Åh, Så mycket fint...Önskar dig en riktigt Glad Påsk! Kram Therese

Maud sa...

Vilka skatter du visar i påsketid...
Ha en glad helg.Kram Maud

Lisas torp sa...

De gamla hattarna och smyckena var verkligen såååå vackra och passande!
Ja, vilket strålande väder - bättre kan det inte vara!

Vilket härligt solljus i din butik!
Vi ses i eftermiddag!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Så mye vakkert du har i din gårdsbutikk,her var det mange fine skatter:) Ønsker deg en god påske. Klem

Hjertedamas blogg sa...

godt og høre at dere har flott påskevær, for her på den andre siden av riksgrensen er det overskyet, mye regn og surt og trist. Mye flotte ting du har. Deilig og se på. Klemz

Kamomilla sa...

Jag kan tro att dina kunder dröjer länge länge för du har så mycket underbart att se på. Man får antagligen en ganska svår beslutsångest, för hur i allsindar ska man kunna välja bland de där karamellerna??

Ha en skön helg!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Glad påsk!

Kram Annica

Nyanser av vitt sa...

Hej Violan
Oj vad mycket fint du visar. Ha nu en fin dag och hoppas på många besökare.
Kram Agneta

Eva Linnea sa...

God morgon Viola! Just nu spricker solen fram och det ser ut att klarna upp. Har börjat med maten till påsklunchen i morgon. Myser i mitt Nöbbele!
Ha en skön helg i butiken, med massor med kunder hoppas jag. Med allt fint som du har att sälja kommer det att bli succé.
Kram Eva Linnea

Norregård sa...

Tänk att du lever din dröm nu Violan!!!! Jag måste erkänna att jag är liiiiiiiiiite avis;o) Lyckliga du!!!!
Solen skiner här med idag, ska ut och fixa iordning tvättvindan nu!!!

Ha det bäst!!
Kram Kram Malin

Brocante sa...

Så mye fint du har i butikken! Virkelig mange godbiter hos deg. Ha en fin påske og lykke til med butikken.

Unknown sa...

Helt ljuvliga saker du hittat! Önskar så att jag "ta hem" alltihop. Du har verkligen blick för vad som passar in och som lockar till köp.
Ha en riktigt Glad Påsk!
Kram Allis

Synnøve. sa...

Jag tror jag kommer över till Norrköping alltså.
Här är minsan inget underbart väder. Här är det regn och blåst. Inga promenader i påsk inte.

Njuter heller av dina vackra bilder. Skulle kunna flytta in i den där stugan. MEd allt det vackra skulle jag trivas bra.

Njut nu av lite ledighet.
Kos er i påsken.
Klems Synnöve.

C De-sign sa...

Härligt att vakna till en så underbar morgon! Ser att du fyller på med den ena "läckerheten" efter den andra! Önskar dig en skön Påsk! Kram fr C

Lilla Rummet sa...

Så mycke fina saker du fyllt på butiken med. De gamla hattarna och smyckerna gillar jag skarpt.
Önskar dig en härlig påskhelg,
Kram Britt

Marie Louise sa...

Önskar dig en riktigt Glad Påsk!
Kram Marie

Anonym sa...

Glad påsk på dig Viola! Cafémöbler ut låter perfekt! Vi inledde lite vår igår med rosévin ute på trappen i solen! Men vi stod upp, trädgårdsmöblerna blev ju tändved! Men nya ska vi skaffa när snön försvunnit.
Hulda

Unknown sa...

Glad påsk till dig Viola!

Hoppas allt är bara bra! Va fint ni bor och va härliga saker du visar.

Kram Pia

Millygarden sa...

Åh så mcyket fint så synd att jag bor så långt bort att jag inte kan kila över till din fina butik!

Önskar dig en riktigt härlig påsk!
Kram Marina

Cajsas Faster sa...

Oj, vad många fina bilder! Det ser härligt ut. Idag har vädret varit riktigt härligt också. Vad mysigt det låter med café-möblerna..ska bli kul att sitta i dem när jag kommer och tittar på din butik!n Glad Påsk kram Marie

Mamma C sa...

Solen var framme ett tag men sedan försvann den här. Men vi har varit ute nästan hela dagen i allafall. Mycket fint i din butik, hatten var söt.
Kram Mamma C

where the forest end... sa...

Mycket fint! Köpte väldigt fina grejer från din nätbutik tidigare som jag verkligen gillar :)

Gla påsk!

Helen sa...

hej!
vad mycket fint du har i din butik, hoppas jag kommer förbi där nån gån g så jag kan titta in.
Påskkramar/Helen

Crinoline sa...

Hei,Viola.Er innom for å ønske deg en fortsatt god påske.Håper en gang å kunne besøke butikken din. Klem

Elsa och Helena sa...

Ja, det tittskåpet är helt fantasiskt...och Lisa krans går inte av för hackor den heller!!
KRAM

Cc sa...

Å så fint, jag skulle kunna flytta in direkt. Önskar dig en Glad Påsk

Ullis/Leva på landet sa...

så mycket fint du har. Härligt med sol. Det har vi också haft idag, njuter.

Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK♥
Kram Ullis

Kristall & Pynt sa...

Hej!
Vill önska dig en riktigt Glad Påsk.
Kram Sofia

Moonrose/ Vonneli sa...

Åh så mycket härligt fint du har i butiken din...hoppas jag en dag kan ta mig dit och bara gå runt där och njuta.

Ha det gott och en skön njutningsfull dag!

Kram Yvonne