onsdag 20 oktober 2010

NU ÅKER JAG....

God Middag, tänkte titta in en stund innan jag åker ikväll..min första semestervecka för i år ska snart påbörjas..visserligen med en förkylning i kroppen men jag hoppas det kommer att går över när jag kommer ner i värmen..







Senare i em varnas det för snö..så jag passade på att plocka in de sista rosa rosorna...nu står dom på byrån och doftar ljuvligt..

Visst hinner dom att vissna tills jag kommer hem men nu har jag istället förevigat dem..







Nya kuddar har fått plats i dom gamla järnsängarna..stora vackra i linne med vitt monogram...









För första gången i bloggens historia står det nu hos Violan: bloggpaus..för icke ska pc:n med..utan nu blir det semesterstängt i båda butikerna..

Här ska lapas sol... förhoppningsvis, läsas böcker, bada, åka på tur, äta gott, sova, promenera, besöka kvartespuben och träffa alla bekanta...var ett helt år sedan jag sist var nere..






Så kära bloggvänner, kunder och andra besökare..nu ses vi inte förrän torsdag den 28/10..

Ha det så bra under tiden..







Jag säger ... hasta luego..vi ses snart igen..mis amigas..mina vänner..

Kram från eran VIOLAN


45 kommentarer:

(eddas) sa...

Riktig god ferie Viola..og bra du ikke har PC med deg...slik at du får hvilt deg og gjort bare hyggelige ting:)
Nydelige de runde putene..
eddaKlemmer til deg

Elsa och Helena sa...

Buon viaggio Kära Viola! Håll i hatten om det stormar på resan:)

Ha det så gott så hörs vi sedan.
Puss

Lilla Rummet sa...

Vill bara titta in och önska dig en trevlig semester som du är välförtjänt av efter allt jobb haft. Skönt att koppla av och bara njuta utan dator ett tag.
Ha de gott
Kram Britt

EM sa...

Trevlig resa. På återseende.
kram elsamarianne

Eva Linnea sa...

En jätteskön semestervecka med sol & värme önskar jag dig! Det är du värd efter ett så hektiskt år som du har haft.
Kram

Renoveringsdags sa...

NJUT! kramiz

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ha det så skönt och vila upp dig ordentligt! Så du orkar med när du kommer hem, för de är ju lite på gång då...
Kram
marie

Marie//Tekla Maräng sa...

Ha det riktigt HÄRLIGT nu på din resa till Spanien. Vad skönt att datorn får stå hemma och vila.
Kramar Marie:)

Synnøve. sa...

Förkylningen försvinner som ett under.
För där nere finns det mat och annat dunder.
Du kommer äta gott och må gott.
Solbrännan kommer bli så flott.
Ha nu en riktigt go tur.

Kramen Synnöve.

Sirpa sa...

Har en RIKTIGT SKÖN SEMESTER!!! Njut verkligen!
Hoppas din förkylning försvinner!
Kram Sirpa

Lisas torp sa...

Vilken härlig bild på rosorna och sängarna som speglar sej...!

Ja, vem vet - kanske det är full vinter när du kommer hem igen - hoppas INTE!

Ha nu en jätteskön vistelse, med allt vad det innebär!
Kramar
Lisa

Norregård sa...

Hej!
Ha en riktigt skön semester!!!
Njuuuuuuuuuuuut;o)

Kram Malin

Cajsas Faster sa...

Ha det bra! Kram Marie

Vardagens guldkorn sa...

Å vad härligt! Vila nu och kurera dig, blir nog bättre när du kommer till värmen =0)
Kram Linda

Roses & Angels sa...

Ha det nu så bra och njut! Drick en paraplydrink för mig också. Lapa sol, ät,skratta och må gott. Vi kommer att sakna dig men det fina är ju att du snart återkommer. PUSS

Fågel Blå sa...

Vilka underbara bilder!
Så fint du har det Viola!!!!
Kuddarna så fina!
Önskar dej en underbar semestertripp!
Kram Kathrine

Roses & Angels sa...

Jag ska också till den marknaden. hihi. Ja du det är nog så sant som du skriver. Jag ska försöka vara snällare mot magen och lägga mig. LA mig faktiskt mamma i god tid igår kram hehe

Mia, New Room Interior sa...

Nydelige bilder som alltid, Viola!! Ha en fantastisk tur og nyt sola!! Kram

Rut och Signe sa...

Ha det så skönt!!! Själv sliter jag i trappor med kartonger. Vi har tillgång till vindsförrådet och bär lite då och då så snart är alla kartonger på plats och en del av möblerna blir kvar här då nya ägarna vi ha dem..... vilken tur, slipper vi bära på dessa i onödan. Vi ses! Marie

Lantligt i stan sa...

Så fint du har! Ha det nu supermysigt på semestern! Härligt att få komma till sol och värme då det varit ett riktigt busväder här hemma. Vi hörs sedan.
Kram Anki

annette sa...

Hoppas nu att Du kommit på plats och njuter av värme, här är det gråkallt som sjutton!

Ha det underbart!

Kramar!

annette

Mamma C sa...

Pasar un buen rato en el sol y el calor.
Abrazar a mamá c

Mitt hvite hus sa...

Jammen gjør du rett i å ta en pause... det fortjener du og trenger du også..

kos deg nå masse i varmerere strøk...og nyt ferie uken din =)

Klemmer =)

Vita Falkens Lantliv sa...

Önskar dig en riktigt skön semester!

Kram Susanne

Country Hill sa...

Hoppas att Du har det bra i solen!
Grattis till vinsten av den fina sjalen hos Sjöboden!
Kram Lena

Nyanser av vitt sa...

Ha det toppen och sola bort snoret nu.
Kramis Agneta

Malin sa...

Goood ferie!! Godt med pc fri! det trenger vi alle innimellom:)

Nyt dagene!

Klemmer Malin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var bra du tog in rosorna, det gjorde inte jag. Imorse var det -7 grader, dom ser lite ledsna ut idag.
Ha en riktigt härlig semester.
Kramar
AnnaMaria

Fazemos de Conta sa...

Wonderful room Viola.
I like the frames so much.
Lúcia

Behindabluedoor sa...

Hei Viola.
Nydelige soveroms bilder :))
Ha en riktig god tur og kos deg det beste du kan.
Vi blogges.
Heidå..
Klemmer

Elzie sa...

Ha en riktigt skön semester utan dator och affärer. Passa på och njut och lapa sol. (Jo, jag vet att du läser det här först när du kommer hem, men bättre sent än aldrig sägs det ju, hihi).
Kram Elzie

Bitte sa...

Ha det nu riktigt gott på resan och NJUT av sol och värme och god mat :-). Hoppas att förkylningen släpper också!

Många kramar till dig
Beatrice

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Önskar dig en skön semester! Bra att du inte är uppkopplad utan får ta det lugnt och bara njuta!
Ha det superduper-skönt!
kram
nina

NinaH sa...

Ha det gott! Och välkommen tillbaka!;-)

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh vilket vackert gammeldags sovrum du har!!! Så ljuvligt med en resa, undrar var du ska, men trevligt låter det, hoppas förkylningen inte bryter ut bara- ha en underbar ledighet!!! Mari.

Mycket annat & lite betong sa...

Vilket fint och gammeldags sovrum ni har. Det ser så mysigt ut.

Ha en skön semester!
Agneta

livet på utanäs sa...

Hoppas att du har det riktigt bra där du är =)

Ha det gott !
Kram Sussi O

Butik Östergården sa...

Önskar dig verkligen en underbar semester. Hoppas förkylningen har gått över.
Det var inte Kayene jag besökte i Göteborg utan ett klädmärke Bohéme underbara linnekläder. Har beställt mycke ifrån dem.

Puss o kram

Helen

Black Iris sa...

Välkommen hem!!

Kram Maidi

Huset vid ån sa...

Ha en riktigt sköön resa! O Njut av livet.....
Kram Therese

Vitt hus med svarta knutar sa...

Önskar att du får en helt underbar semester. Det är du verkligen värd och jag hoppas att du lämnar förkylningen hemma.

Kram,
Regina

Unknown sa...

Hei Viola
God tur...og jeg håper du blir bedre av forkjølelsen i varmen. jeg tenker det blir godt med ferie og en liten bloggpause.
Klem...ellen

Vit som snö sa...

Det låter som en myyyycket välförtjänt semester o såå klokt att lämna datorn hemma:)
Allt sånt finns ju kvar när du kommer hem igen:)
Sängarna.... looovely!
Kram Cilla

Lotta-livets väv sa...

Må gott i solen. Det ljuva livet är värt att leva både hemma och borta.
Kramis
/Lotta

Inspiration i vitt sa...

hej Violan, jaa då är du nog hemma alldeles strax när jag skriver detta. Jag hoppas att du har haft det härligt ledigt och njutit till max.

Ditt sovrum är som en dröm med alla fina saker och sängarna är de finaste man kan ha. Kramar i massor/Ingela.