måndag 30 december 2013

GOTT NYTT ÅR


SJÄLVKLART ÄR DET JAG SOM FÅR AVSLUTA DET HÄR ÅRET...TÄNK ATT DEN DÄR FILUREN ÄR SÅ OMTYCKT PÅ BLOGGEN BRUKAR SURMATTE MUTTRA OCH LIKADANT ÄR DET PÅ FB OCH INSTA..ALLTID MALTEINLÄGGEN SOM FÅR MEST GILLA MARKERINGAR OCH KOMMENTARER...ÄR VÄL INGET SVÅRT ATT FÖRSTÅ...ÄR MAN POPPIS SÅ ÄR MAN...EN UNGHUND I SINA BÄSTA ÅR..
HÄR EN BILD FÖR NÅGRA DAGAR SEDAN..ÄNTLIGEN KOM MAN TILL VATTENHÅLET OCH REDAN DAGEN DÄRPÅ ANSÅG DOM ATT VI SKULLE HEM IGEN..VADÅ GÖRA..JO..NÄR DET SKULLE BÄDDAS SÅ FOR JAG UPP I SÄNGEN OCH OCKUPERADE ÖVERKASTET MEN DET HJÄLPTE INTE..HEM FOR VI..
ANNARS ÄR DET SOM VANLIGT, SNOR SKOR, TVCONTROLER, STRUMPOR...SKA DU ALDRIG BLI VUXEN FÅR EN HÖRA DÅ OCH DÅ..FICK OVETT SENAST IGÅR NÄR JAG ÄNNU EN GÅNG SLOG NED FÖNSTERLAMPAN I BIBLIOTEKET OCH DÅ BLEV DET GLASSKÄRVOR ÖVER HELA GOLVET..ATT DOM INTE FÖRSTÅR..EN ANNAN MÅSTE JU HÅLLA KOLL PÅ BOSSGÅRD OCH VAKTA HELA GÅRDEN OCH IBLAND BLIR MAN LITE UPPHETSAD NÄR DET KÖR UPP BILAR PÅ GÅRDSPLANEN..DOM SKALL VARA TACKSAMMA ATT JAG VÄRNAR OM GÅRDEN OCH HÅLLER KOLL PÅ DEN..ELLER HUR...OVETT ÄR TACKEN DET...INTE LÄTT ATT VARA HUND I DEN HÄR FAMILJEN...
HOPPAS DEN DÄR SURMATTE TAR SIG I KRAGEN SÅ DET BLIR FLERA MALTERAPPORTER UNDER 2014
GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA
HÄLSAR MALTE OCH VIOLA

19 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej kära bloggvän!
Vill önska dig en underbar Nyårsafton och ett Gott Nytt År!
Stor kram
Jessica

Fågel Blå sa...

Gott Nytt År!
På ER!
Kramar Kathrine

Hanna sa...

Ha en fin nyårsafton.
Kram
Hanna

Med en doft av lavendel sa...

Önskar dej ett gott nytt år
kran Annika

Härliga Livet sa...

Gott nytt år önskar jag dig.
Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Perfekt avslut, och jättefint foto.
Se nu till så det blir en rejäl lyxmiddag för dig, annars kanske du kan sno en liten oxfilébit...
Massa pussar till Malte och
Gott Nytt År och kramar till er alla.
AnnaMaria

lisashus sa...

Ett gott nytt år till hela familjen på Bossgård - tvåbenta, som fyrbenta! :)
Nosgos och kramar!
Lisa

Chokladvillan 1910 sa...

Gott Nytt År på dig Viola !!!! & Malte ! ;)
Må så gott & ha ett härligt 2014 !
Många kramar
Anki

Hajan sa...

GOTT NYTT åR TILL ER ALLA PÅ BOSSGÅRD.
Du lilla sötnos, jag tror Du överdriver lite. Matte älskar ju Dig, det vet du. eller hur ?
Jag blev så glad när Julhälsningen
var från Dig, för Du ligger nära mitt gamla hjärta.

kram från mig

Mamma C sa...

Klart det kommer rapporter 2014 om dig lille Malte. Hälsa nu surmatte från mig och önska henne ett riktigt GOTT NYTT ÅR.
Kram Mamma C

Rosa i huset i vitt sa...

Gott nytt år
kram Rosa

toves sammensurium sa...

Ååå for en herlig måte å avslutte året på Viola!!!Herlige og ærlige Malte,som forteller det som det er,om sitt "harde" liv sammen med dere ;)))
Er så godt å komme på besøk til deg og bloggen,Malte eller ei,- jeg sitter som regel igjen med et smil!!!!
Takk for pååret som har gått Viola og så ønkser jeg deg alt godt i det nye året!!!
Toveklem:)

EM sa...

Jag, Lilleman, gör inte sånt längre. Däremot! sticker jag till skogs så att matte funderar på att gå in på Blocket och beställa en ny hund, säger hon. Och så får jag sitta i skamvrån och inte va med i flocken. Det är det värsta straffet, att bli utestängd...man syns typ inte....Tycker inte att det är att bråka om att man är borta några timmar mitt på blanka förmiddagen. Matte håller förmaningstal om lodjur, varg, våtmarker och stora hål man kan försvinna i. Men jag skulle ju bara ut o kolla läget lite... att man får gräva sig ut under staketet i skogsbrynet är ju en liten extra arbetsinsats.
Men nu tar vi nya tag inför nyåret och hoppas på få eller inga raketer...
high five från Lilleman gm matte elsamarianne som hälsar Gott Nytt År till din matte...

Sofia sa...

GOTT NYTT ÅR... till er!
Kram Sofia

Unknown sa...

Önskar er ett Gott Nytt År och hoppas att ert 2014 blir ett toppen år.
Nyårskramar Ing-Britt

Unknown sa...

Önskar dig och matte ett riktigt Gott Nytt 2014!
Kram Allis

Rut och Signe sa...

God fortsättning och hopp om ett toppen år 2014. Kram Marie

Birgitta sa...

GOTT NYTT ÅR till både MALTE och MATTE. Kramar Birgitta

Avslutat konto sa...

Ha en underbart nytt år nu! 2014 kommer bjuda oss på mycket!

Hälsning,
Linnea