lördag 1 mars 2014

VÄLKOMMEN MARS

Vad jag har längtat och trånat efter dig...det är mars jag pratar om och inget annat..första vårmånaden är äntligen här och i år har våren börjat rekordtidigt och det är jag så tacksam för






När man har butik så måste man vara ett steg före...(detta har jag inget emot) vad pratar jag nu om då..jo...både när det gäller jul och påsk så måste man ju ju göra jul-och påskfint många veckor före andra...så nu har jag börjat vårstäda trädgården rejält både när det gäller räfsning och göra vårfint







Borta är nu allt vad som heter kottar och granris, nu är det vårblommor, ägg och fjädrar som gäller men för säkerhets skull så får påskliljor och penséer vara inomhus under nätterna







Nu skall här intagas en kopp te innan jag ger mig ut en timme i trädgården
Önskar er alla en fin helg och har ni inget speciellt för er så är ni så välkomna
Öppet i butiken hela helgen 11-16 och hos Romantiska Ting är det vår för fullt

Ha de, kram VIOLAN

5 kommentarer:

hesan sa...

Det är så härligt när man kan börja vara ute och göra fint i trädgården, äntligen!! Jag satte minipåskliljor ute på trappan för två veckor sedan och visst har de snöat över ett par gånger men de reser sig igen och är så fina!
Önskar dig en trevlig helg, Helena.

bakom berget sa...

Ja nu kommer våren med stora steg och vilken bonus sen, att den kom så tidigt som den gjorde. Jag skulle gärna ha tittat in till dig i helgen, men det får nog ändå vänta ett tag till. Jag ska ta mig ner till marknadshelgen istället har jag tänkt.
Ha en fin helg i butiken nu!

Kran Åsa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint det blev med bilderna i förra inlägget. Och ljuvliga vårbilder i det här inlägget, och det där första trädgårdfixet är det allra roligaste.
Kramar/AM

Mamma C sa...

Tittade precis ut genom mitt köksfönster och nu vräker snön ner här. Men det är väl bara kortvarigt får vi hoppas.
Kram Mamma C

Inger Marianne sa...

Riktigt trevlig blogg, kommer att återkomma in hit.
Inger.