måndag 26 maj 2014

MALTES DAG/MALTERAPPORT



Äntligen får en annan vara med igen, hon är ju nästan osynlig här på bloggen nu för tiden surmatte...vi har precis haft oss en omgång hon och jag på min dag...snodde lite tidningar idag i tidningskorgen, hon trodde att hon kunde placera den på golvet nu när jag fyller 3 idag men icke, inte kan man motstå att slita sönder massor utav härlig kvällslektyr och då fick man sig en utskällning igen då..har bara blivit så där en 4-5 idag på min dag...så här har det låtit: inte jaga getingar Malte, inte skälla på hundarna på vägen Malte, inte äta gräs Malte, inte sno kuddarna Malte...






Fotot ifrån idag och så här ser man ut, en man i sina bästa år..det sägs ju att en labbe börjar att mogna vid tre år men icke jag säger hon..fnys...får alltid höra...du behöver väl ett par år till på dig...bussigt, försöker ju emellanåt...faktiskt..seriöst men så faller en tillbaka i gamla vanor igen så ännu går en under namnet vilde Malte, för min del tycker jag att snygg-Malte fortfarande är bästa namnet för en stilig hane som jag och visst säger hon ibland...snyggast utav alla mina labbar men absolut den galnaste...det hör ni...så en har det..





Idag har man mest hållit sig i skuggan, varit uppåt 30+ på min dag och då är det skönt att ligga på sin pläd under parasollet i skuggan, är på min favoritplats...vattenhålet för där kan man gå in och ut som man vill, har en jättealtan att vara på och här går vi oxå långa skogspromenader surmatte och jag





För ett tag sedan trodde hon att hon skulle kunna ha kuddarna framme igen efter 3 år, icke sa Nicke...när hon är med så är jag ganska snäll och vilar sött på fina kudden men så fort hon vänder ryggen till så får dom sig en rejäl omgång och då får man sig återigen en utskällning men visst är dom sköna att vila huvudet på :-)





Tänkte visa en av min favoritlekar som jag kör varje dag, denna...går ut på att ha tassarna ihop, ligga på rygg eller sidan och så kör jag på förstår ni...ungefär som en häst på bakben som slår med sina hovar..likadan ser jag ut fast i ryggläge då...och när man sätter igång med den leken så bara skakar hon på skallen och då hör man..han är ju inte riktigt klok den där...men jag vet...hon gillar mig i a f surmatte..idag har det låtit så här...lilla gubben tänk att du nu är så stor och så har man fått sig ett gäng pussar men ärligt talat så gillar jag att kela, vill helst ligga i mattes knä men det kan vara lite svårt ibland men i soffan trycker jag ner mig över hela matte så det så

Det var allt från mig, nu är det bara att vänta på långpromenaden, lär nog dröja innan det blir svalt, kram från Malte och Viola

14 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis snygg-Malte, och det var allt på tiden att det blev Malte rapport!! Väldans fint där i vattenhålet, är nog en bra idé och vara lite snäll mot kuddarna....
Och att du börjat med yoga ser ju jag, det fattade inte matte...fniss
Massa kramar/AM

Birgitta sa...

Ett stort Grattis till Snygg-Malte. Förstår att leklusten finns kvar lite grand. Försök få med matte till vattenhålet så du kan ha det riktigt skönt. Hälsa matta också.
Kram Birgitta

Mariette sa...

Åh, Grattis Snygg-Malte. Här hos oss har dotterns åttamånaders cocker intagit stället lite då och då och jag kan ju tala om att det inte är mycket som får ligga där det ska när han är här...Så det känns härligt att höra lite från en och annan lite mognare vovve då ;)
Mariette

Fågel Blå sa...

Grattis till X`SnggMalte!
Så charmig vovve,
Kramar Till dej!
Kathrine

lisashus sa...

Ett senkommet grattis till Snygg-Malte idag!
Nosgos från
Lisa

EM sa...

Känner igen mig helt och fullt, hälsar Lilleman, som också påpekar att det är ett högst naturligt uppträdande för en hund i sina bästa år.
Lilleman blir också tre i höst, och igår åt han upp mina ostronskal som låg som smycken ute i rabatten.
Vad gör man? Skakar på huvudet och tar bort resterna, går vidare helt enkelt...
kram elsamarianne

Hajan sa...

Älskade lilla Malte, Du är alldeles underbar. Nu har det verkligen svalnat, så nu kan du gå
långpromenader hela dagarna.
Har den äran lilla vän. Du har verkligen blivit stilig,
3 År fy vad det går fort i bland.
Förstår att Du gillar Matte, det gör
vi allesammans, kan jag tala om för Dig. Ha det bra lilla vän, den
leken verkar lite kul-
Heja Malte friska tag kram från Hajan

Mamma C sa...

Jisses vad tiden flyger iväg. Tyckte inte det var länge sedan surmatte visade upp dig som valp här på bloggen. Det är väl skönt att du har barnasinnet kvar fast du fyllt 3 nu ;)
Kram Mamma C

Olga sa...

Paciencia. Los labradores son perros maravillosos y muy inteligentes, dan mucho amor y te alegrarás de tenerlo cuando madure. Es afortunado de tener una dueña cariñosa y amable como tú. Yo tengo un pastor alemán y cuando era joven era terrible, pero ahora estoy feliz con ella.

fianathome sa...

Fick för mig att just labradorer var ett lugnt släkte men det finns ju alltid sällsyntheter :D Han ser så mild och snäll ut..tihi!
Ha det så gott
kram
Fia

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Stämmer så bra med din berättelse. Vi har också en treåring hemma inte har han blivit lugnare fast många har sagt att de lugnar ner sig vi den åldern. Fast man älskar ju dem ändå dessa busungar.

Kram Susanne

Synnøve. sa...

Grattis Malte på din dag. Jag vet jag är lite efter nu, men det går säkert bra.
Fortsätt du underhålla matte på ditt vis. För jag tror faktiskt hon gillar det :D
kram från nabolandet :D

G:a Affären sa...

Grattis i efterskott finaste Malte!
Jag förstår att du har det bra i Vattenhålet och gör lite mer som du vill där.
Så snart du gjort lite hyss ska du visa favoritleken för matte, hon smälter direkt och vill bara pussas!

Nospussar till dig
Cia

Hanna sa...

Grattis till Malte
Ha en fin vecka!
Hanna