onsdag 20 augusti 2014

HÖSTKÄNNINGAR BÅDE UTE SOM INNE


God Morgon, det är inte bara i butiken som höstens färger flyttar in utan även i vattenhålet, är ju där flera dagar i veckan så man kan säga att jag känner mig lika hemma där som på Bossgård

Som ni ser finns det en soffpotatis där...vilde Malte älskar sin soffa och han älskar att vara där precis som alla mina tidigare labbar och då undrar ni så klart....har han lugnat ner sig...i vissa situationer i vissa icke...( när han inte får vara med när Siri är och hälsar på..ibland måste man sära på dessa 2 för han förstår inte att han är en stor hund som plöjer fram som en ångvält och då är det inte lätt att vara en ett-åring, dessutom blir han lite sotis på oss när vi gullar med henne och inte honom...resultatet blir protest...käka matta som hämnd...)
Tre mattor har intagits under ett par veckor :-/ då blir man lite matt när man tror att mattslukaren har slutat med dom dumheterna men så är inte fallet...så han kan ännu den vilde och så lär det nog vara livet ut med den här filuren...en personlighet som man vissa dagar älskar och de andra är det fortfarande rea på honom :-)

Denna veckan anländer massor utav nyheter så idag ska jag se till att det blir ett nytt kök i butiken, yes, bilder lär komma på instagram under dagen, kolla under violan9

Önskar alla som hälsar på en fortsatt trevlig vecka, känns som hösten redan är här, regn, blåst och kallt
Kram från VIOLAN

5 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Snygg-Malte håller stilen, men han är väldigt fin där han ligger lugnt och stilla...Matchar din inredning bra, en fotovan kille. Härligt collage.
Kramar/AM

Med en doft av lavendel sa...

Så fin han är och ser så lung o snäll ut, ja nu känns det att hösten är på väg.
kram Annika

lisashus sa...

Ja, han är väldigt fin där han smälter in i den övriga inredningen! :)
Han ser då så lugn och vän ut på alla bilder, men man vet att skenet kan bedra!

Det låter spännande med nytt kök i butiken!!!
Kram
LIsa

hesan sa...

Så fin han är Malte!
Ja vi har fått riktig höstkänsla här på västkusten också, inget kul alls tycker jag, hade gärna haft badtemp in i september...
Helena.

Eva Linnea sa...

Hej Viola! Som du märker har jag inte varit inne så ofta på din blogg under sommaren. Inte många andra inredningsbloggar har fått besök heller för den delen! Det har mest varit trädgård för min del, både i bloggvärlden och IRL. Dottern med familj har flyttat till Tyskland, sålt huset i Växjö, så nu står mitt hus i Nöbbele på tur att säljas. Jag har fördelat min tid mellan Småland och Västergötland under sommaren. Så frampå vårkanten blir det Västergötland på heltid hoppas jag!
STOR kram från bloggvännen Eva Linnea