måndag 8 juni 2015

PIONERNAS TID


God Morgon, befinner mig i vattenhålet och vaknat till en fin dag, får passa på att njuta av fina vädret under förmiddagen för sedan ska det bli regnskurar
Tänk att det ska vara så svårt för den dära sommaren att ta fart på allvar, bara småglimtar som visar sig då och då, kyligt, regnigt och framför allt blåsigt att har det varit hela helgen och det verkar kvarstå närmaste tiden




Får istället njuta utav denna sommarfägring, mina tidiga pioner blommar nu på Bossgård och dom har verkligen en härlig, intensiv färg
( kuddar och vas ifrån butiken)




Varit intensiva dagar sista tiden, i fredags hade jag ledigt och var i vattenhålet och målade golv i glashus och fixade i ordning växthuset så nu har tomaterna och paprikorna kommit i jorden. Sedan har mannen satt upp mera staket runt vår stora altan så nu hoppas jag att Malte håller sig på plats och inte tänker ta sig ett pooldopp, tidigare har vi haft kompostgaller som ska stoppa hundbad (inte så snyggt precis)Malterapport kommer framöver
Helgen har bestått av butiksjobb med många besökare och lördagskväll hade vi ett reportageteam på Bossgård, berättar mera när jag vet vilket blad det kommer i

Nu väntar frukost, ha en fin start på veckan, kram VIOLAN

2 kommentarer: