söndag 24 augusti 2008

BRÖLLOP

Nu är jag redan tillbaka. Måste ju bara berätta och visa bilder. Har lovat brudpar och gäster att det blir ett inlägg redan idag. Vilken dag och kväll vi var med om. Vädret var strålande och hela brölloptet blev en upplevelse som vi aldrig kommer att glömma. Brud och brudgum var så stiliga och vackra och hela bröllopet gick i vitt och rosa.....Vi firade bröllopet på ett slott i skärgården och son och sonhustru vigdes i slottskyrkan , en helt underbar liten kyrka som gjorde att hela vigselakten blev så intim och personlig. Här kommer nu lite bilder från slottet och kyrkan.








Det var en så fin och vacker vigselcermoni och så klart ni måste få se det vackra brudparet. Dessutom måste jag ju få visa brudens vackra håruppsättning och närbild på klänningens rygg och givetvis den bedårande rosbuketten som var så underbar.








Ni måste ju oxå få njuta av alla vackra rosarrangemang, här kommer ljuvliga rosbilder.







Den understa bilden här ovan är en detalj från brudparets servett. Talet gick bra och jag klarade av det utan att ta upp näsduken, men den åkte fram åtskilliga gånger under kvällen ska ni veta. Mascaran höll! Idag är jag en så stolt och lycklig mamma/svärmor och så tacksam att bröllopsfesten blev precis så som vi alla önskade att den skulle bli.



På morgonen vaknade jag till denna underbara syn, den skulle jag inte ha något emot att ha utanför mitt sovrumsfönster varje dag. Så gott som alla låg över på slottet och vi avslutade denna underbara helg med en gemensam frukost innan det var dags för avsked. Vill nu passa på och tacka alla för en oförglömlig helg och att ni gjorde den här festen till ett lyckligt minne för oss alla som var med. En stor kram från Viola!!!!!

44 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket otroligt vackert brudpar. Man riktigt ryser här över allt vackert du visar. Åhh, frisyren är så bedårande. Känner hur det kliar i mina frisörfingrar:-)
Tack för att du delar med dig av allt detta vackra till oss.
Mysigt att vakna till en sådan utsikt.
Kram

elisabeth sa...

Sukk...for et vakkert par, og nydelig brud. Elsker den buketten:))

Mitt hvite hus sa...

Nydelig!! For en ramme rundt dagen da. Flott brudepar. Bruden var jo så utrolig fin med kjolen og frisyren. Rosene.... ja jeg blir rent rørt her jeg sitter jeg.
Gratulerer til deg som svigermor. Kan skjønne dette er en stor dag som du aldri vil glemme:O=)

Ha en fin søndagO=)
Varm klem fra Kerstin

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men oh så trevligt. Vackert väder, vackert brudpar och vackra omgivningar tillsammans med nära och kära...Låter verkligen som en dag att minnas med glädje!

Kram Annica

Birgitta sa...

Förstår att du hade en jättefin helg som stolt mamma/svärmor till ett vackert brudpar. Kramar Birgitta

Hannis sa...

Men så fina dom var!
Förstår att du var stolt!
Och vilken härlig miljö.

Härliga minnen=))

Kram Hannis

Mizty sa...

Suck, ja det säger ungmön.
Underbart vackert alltihop!
Förstår att du är stolt.

Kram Mizty

Hagbacken sa...

Med all rätt ska du vara superstolt mamma samt svärmor! Vilket vackert par, förstår om inte ett öga var torrt! Vad roligt att vi fick se bilder därifrån, och stället ni bodde på ser ju hur underbart ut som helst...fina blommor, klänning...ja precis som ett sago-bröllop!

Nu får du ta igen dig lite efter allt kalasande ikväll åtminstone...antar du ska jobba imorgon...

Vad modig du är som håller tal..det är bland det värsta jag vet..även om jag aldrig anses som blyg annars...men klart man har väl inget annat val kanske då ens barn gifter sig...jag har ett tag kvar tills jag är i den sitsen...

Stoor kram från Linda

LillaFlisan sa...

Men Viola, så fantastiskt vackert; Brudparet, buketten, håruppsättningen och miljön. Helt underbart!
Jag förstår att du är stolt som en tupp!!!!
(kameran och jag är bara osams i motljus och svag belysning, så det börjar bli lite bättre... ;-))
Kramar till nyblivna "svärmor" från Flisan

MiaMaria sa...

Hej Viola!

Kan tänka mig att du är trött efter en sådan härlig dag...men nöjd kan jag tänka mig...

Oj, oj vilket vackert par och vilka vackra rosarrangemang...
underbart är ordet!
Vilken klänning!!!!

En sådan vacker utsikt skulle man vakna til varje dag!

HA´en skön söndagskväll i soffan!
MiaMaria

Floras Kulle sa...

Det var den vackraste brudbukett jag någonsin sett! Och vad härligt det låter att vakna på ett slott... Jag förstår att det var en fantastisk dag för er alla.

Jag har tittat in i din fina web-shop, och kunde inte hålla "klick-fingret" i styr. Det blev en bonad till lillungen!

KRAM//Annette

Veronica sa...

Åh så härligt det ser ut! Jag saknar ord...

Mamma C sa...

Så fina dom var brudparet. Vilken fint bröllop det verkar ha varit. Vilken vacker uppsättning av hennes hår. Tänka att få vakna så där varje morgon.
Kram Mamma C

Hellen sa...

Åh så vackert!!!! Förstår att du är stolt mor/svärmor. Vilken perfekt helg med även vädrets makter på er sida.
Vad roligt att få se så fina bilder.
Kramar Helen

Marie sa...

Vad roligt med bröllop, förstår att du är både stolt och glad! Brudparet är jättefina och vilken fantastiskt vacker brudbukett, helt ljuvlig!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Evelinas hus sa...

Vilken vacker plats, tänk att gifta sig där. Vilken stolt mor du måste ha varit. Fina kläder du hade också.
Kram Caroline

Katta sa...

Men vilket vackert brudpar och vilka vackra detaljer.Så fint det var med hjärtan på tråd bland rosorna i buketten. Och vilken vacker rygg på klänningen.Och vilket vackert fönster det var i rummet du sov,så skulle man ha de ja.Så trevligt att bo på slott sådär och vad mysigt med en liten kyrka, det är nästan så jag blir sugen på att gifta mig jag med.Och tack snälla du för din fina gulliga kommentar,jag gillar det där med detaljer och lite röda trådar. Kram Katta

Unknown sa...

Nydelig brudepar og brudebukett, jeg skjønner at du har vært i et fantastisk bryllup.
Takk for oppmuntrende kommentar om bildet på bloggen min, det varmer.
Klem..Ellen

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Vilka otroligt vackra bilder du visar. Klänningen är ju helt underbar och vilken håruppsättning och vilken hår och blommorna...ja allt var sagolikt. Höll du tal? hjälp! vad pirrigt...

Tack för att du tittade in hos mig så att jag hittade hit. Samma yrke och samma intresse och tycker om likadana pryttlar som pressglas och silver och vitt såklart!
Ha de bra//Marie

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så otroligt fina brudparet är och rosorna är sååå vackra.
Kram Irene

Mjuka sa...

Vilket vackert brudpar!!! SÅ härligt med bröllop, får tårar bara jag tänker på det. Rosorna var ju helt ljuvliga. Åh så synd att terrinen var såld. Är ute efter en helt vit, men får leta vidare.
Ha det gott
kramar M

Frida sa...

Hej Viola!
Vilket fint brudpar! Brudbuketten var ju oerhört vacker. Hoppas ni fick fint väder! Bilderna är ju helt fantastiska.
Hoppas du får en bra ny vecka!
Kram Frida

Inspiration i vitt sa...

Ojojoj vilka sagobilder du visar, som taget ur en dröm.
Förstår att det var en alldeles speciell dag för dig.
Brudparet var så vackra och vilken håruppsättning jag säger bara WOW
Ha en bra vecka kram/Ingela

Anonym sa...

Hej Viola!

Så vackert, så vackert.
Vacker brudpar, klänning, hår och bukett, underbart!
Vad skönt att allt gick jättebra och att ni hade en oförglömlig kväll. Kan tänka mig att du var en stolt mor. Funkade den vattentäta mascaran bra,fniss?
Ha en skön måndag!
Kram Bodil.

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken underbart rolig dag ni har haft! Så vackert brudpar och alla detaljer är så fina, hår, bukett och klänning! Hoppas att ni efter denna dag har många minnen att bevara!

Kramar!

Annika sa...

Åh vad vackert.... brudparet var bedårande... o din klänning gick inte av för hackor den heller... vad härligt att få bo på ett slott... om dock bara för en natt... Kram Annika

Stina sa...

Verkligen vackert. Du glömde väl inte snorduken?:-D
Puss

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så romantiskt och vackert! Vilken härlig dag ni måste ha haft. Brudparet är ju verkligen bedårande, och vilken tjusig klänning och frisyr, för att inte tala om brudbuketten! Så vackert!
Din son ser så stilig ut! Oh vad du måste vara stolt! Så fint att bo på ett slott också... det måste varit underbart.
Jag förstår att du var nervös, och att du klarade att hålla tal, utan att lipa är en bedrift!
Grattis till det lyckliga brudparet!
Kram
Marie

linnea-maria sa...

Visst är det härligt med bröllop!!! Vilket vackert par och vackra rosor! /linnea-maria

My Lovely Things sa...

Hej!!
Åh så vaCKERT brudpar..förstår att det var ens tor dag!!

Åh ska du på nån visning-spännande..
kram anna

Torunn sa...

Skulle ønske man kunne se ut som en brud hele tiden. Det er så vakkert .-).

Godt å høre at også din helg har vært fin! Nå er uka i gang, med forhåpentligvis nye muligheter for lykke og isnpirasjon .-)

Klem

Galleri Hönshuset sa...

Hej Viola. Vad fina dem var, när får vi se dig i festklänning? ;) Oh, det måste vara helt underbart o få se sina barn gifta sig. Härlig klänning hon hade, och så på ett slott... Hmmmm Härligt. Ha det gott vännen. Kram Pirre

Stämningsfullt sa...

Hej!
Tack för kommentaren hos mig :)
Åh vilka vackra bröllopsbilder! Fantastiskt vacker klänning!!
Ha en bra kväll.
Kram!

LillaFlisan sa...

Hej viola!
Jag kan inte klicka på dina vackra bilder för att göra dem större, är det meningen eller är det bara min dator som är knäpp(are än vanligt)
(Är ju så nyfiken på detaljerna i den vackra hårppsättningen!)
Flisan

Vit Spets sa...

Halloj där!
Hoppas Du är utvilad nu! jag måste få skicka lyckönskningar via bloggen för brudparet var så vackra, jag förstår att Du är lycklig...tack för kommentaren ang köksmöblemanget...
Ha det
//Siv

In my house sa...

Åååååå, GUD va snygga dom va,, bruden ser ju dö läcker ut,,, precis som de ska vara.... Så kul att gå på bröllop,, Ha de gottit natti natti kram j

vitating sa...

Hej Viola!
Tack för dina besök hos mig! Fina ljuvliga bröllopsbilder! Vet du att du o jag bor nära varandra! Jag läste i VT en annons om din webb-butik, tror att du bor i L.......mar??!! Läste oxå att M som äger Farmors hus är din moster, vad världen är liten!! Har du varit på den underbara Linneas blommande värld där?? Det är en av mina favorit affärer!!
Jag bor i Eds...k. Ha det gott!
Kram Maria

vitating sa...

Kul!
Lycka till idag på jobbet!
Kram Maria

me and alice sa...

Åh, vilket bröllop!!! Och vilket underbart vackert brudpar! Jisses blir nästan tårögd nu. Jag är så otroligt känslig när det gäller vackra ceremonier o dyl. Gråter nästan alltid en tår då...*fniss*
Ja visst går småbarnstiden alldeles för fort... Önskar tiden kunde stanna upp några år nu. Våra barn är i en sån underbar ålder nu(snart 13 o 11) Små nog för att vilja gosa o mysa fortfarande men ändå stora nog för att fixa det mesta... Barn är underbara!
Vad stolt du måste ha varit över din fina son och hans vackra hustru...
kram Susanne

Ann-Catrin sa...

vad ska man säga...
UNDERBARA BILDER!!
Så vackert brudpar.. förstår att det blev minnen för livet!!
Och bo över på så där..ljuvligt!!

kram på dig A-C

Mitt hvite hus sa...

Hei vennenO=) Det ligger en utfordring på bloggen min=)
klem!

Designe sa...

Oj, så vackert! Både klänning, frisyr, brudbukett..ja allt! Kul att få se! Det verkar va många bröllop nu i augusti, har sett några på bloggarna, kul!
Ha en bra dag! Kram :)

Anitas hus sa...

Å for ett nydelig par, vakre roser og for en utrolig fin håroppsats. Helt nydelig!
Ha en fin uke!
Klem:O)

Love Your Homes sa...

Hej Viola, måste passa på att svara på din rara kommentar.
Vilket härligt bröllop, jag förstår ju att det knep i hjärtat, jösses vad de kan beröra en de stora liven....Ingela