måndag 16 augusti 2010

EN GRÅ MÅNDAG

God förmiddag alla som tittar in...befinner mig i mitt älskade vattenhålet och har det väldans gott, har en riktig slappardag tillsammans med Otto..

Vi väntar på det stora ovädret som snart ska komma..vi ligger i gränsen till norra Öland och ösregnet befinner sig just nu där..så snart så..





Emellanåt tycker jag att regn är väldans rogivande..då kan man inte jobba i trädgården och många måsten liksom bara försvinner..då blir det tid till att försjunka sig i en god bok..så regn kan för mig vara.. "kravlöst"..:D










Igår visade jag ju en glimt ifrån Bossgårds gästrum och idag är det vattenhålets tur..ett rum som vi gjorde ordning för flera somrar sedan..är ett rum som jag verkligen trivs med..så ljust..










Här finns en bl a säng, ett gammalt skrivbord med diverse gamla ting och så en lång hylla över sängen samt ett nattduksbord med en gammal stol...










När vi målade väggarna fick jag en idé som jag ville testa ...satte en spets som bård runt hela rummet...blev jag så nöjd med..hur fick jag upp den mot taklisten...vi nitade upp den..





Sista bilden är en glimt ifrån min vackra rosbricka som är broderad och täckt med glas, den står på nattduksbordet..







Idag börjar mina kollegor att jobba...vet att en del tittar in..ha det så bra på skolan...känns lite konstigt att man inte är där..men jag har det så gott..får ha jobbet hemma och får arbeta med det som är mitt största intresse..

Ha en fin dag, STOR kram från eran VIOLAN


25 kommentarer:

ewa-christine sa...

Så fint och så härligt. Jag känner riktigt hur "tingen" talar!!

Country Hill sa...

Så fint Du har det ser så rofyllt ut.
Förstår att det känns lite ovant, att inte gå till förra jobbet, men nu har Du ju ett toppenjobb.
Ha en fin dag!
Kram Lena

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ tenk å få være gjest hos deg i dette rommet Viola... hadde nok osvet som en prinsesse jeg da...

ja regn kan være hyggelig det hvis det bare gir seg...dete r problemet på denne kanten... akkurat nå nyter vi et herlig sommer vær..

ha en fin og koselig dag..

klemmer =)

Millas hem sa...

Här nere i söder är det också grått idag! Grått är riktigt snyggt, fast inte när det gäller väder!=))

Jättefina bilder du visar!
Ha en bra "grå" dag!

Kram Camilla

STENLYCKA sa...

Så skönt för dig att få vila lite i "vattenhålet". Vilken trevlig idé med spetsen.
Förstår att det känns konstigt för dig att inte börja skolarbetet idag men det måste vara underbart att få göra det som ligger dig så varmt om hjärtat på heltid nu.
Kramar och ha det så gott!
Raina

Inspiration i vitt sa...

Hej goa Violan, alltid fint att titta in till dig, du har så mycket vackert att visa.

Tack snälla du för allt rart du skriver om vår bok. Vi är såå glada och boken välkomnas över allt så till den milda grad att jag blir nästan lite generad. Kram på dig/Ingela.

(eddas) sa...

Ja..når det regner kan en bare ta det med ro med god samvittighet:)
Det er nok litt rart for deg og ikke skal i skolan...men så deilig det må være og kunne være sin egen herre:)
nyt dagen min venn...
eddaKlemmer

EM sa...

Å så fina saker du har. Skrivmaskin Halda är en gammal vän...sålde den till en man som skrev dikter på den sedemera. Han hatade el-skrivmaskiner. Detta var före datorns tid.
En bok är nog det bästa som finns om man vill ha det gott.
kram elsamarianne

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jaså du är på plats i vattenhålet. Jag är på plats i "saltgruvan" och har det väldigt stressigt..;)

Helgen gick väldigt fort, det blev målning av det som var kvar, men nu så är det klart. Ljust och fint blev det...

Idag ska jag se var jag ska placera mitt nyinköp! :))

Kram på dig!
Marie

Fågel Blå sa...

Åh så mysigt när du berättar om regnet!!!!
jag känner likadant (kravlöst)!!!!!
Inga måsten bara vara!
Vilken ide med spetsen!
tack för den!
Hoppas du får en fin ny vecka!
Och jag förstår om du är nöjd med att få arbeta med det du tycker bäst om!
Kram Kathrine

Maud sa...

Ha det gott i Vattenhålet...bland de vackra ting som du visar och koppla av och njut av ledigheten...
kram Maud

Roses & Angels sa...

Ja vad säger man om alla dina fina inlägg och saker du visar. Suck säger man. Tänk om man hade en stor FET plånbok vännen. OJ vad man skulle handla hos dig då hihi. Tack gulliga söta Violan. Känns så bra att få iväg ett större parti nu, det börjar lossna. hihi. Ahaa du är i vattenhålet. NJUT nu kära vän. Puss och stor kram

Lilla Lycksta sa...

Vad fint du har det där i Vattenhålet, så mycket vackra saker. Håller med dig att det är rogivande med regn. Du är en lyckans ost som får jobba hemma! Ha det gott och tack! för din gulliga kommentar hos mig.

Kram Camilla

Lisas torp sa...

Oj, så skönt det låter med lite paus i Vattenhålet och precis som du säjer - regn = kravlös tillvaror och man behöver inte heller ha dåligt samvete för att man inte jobbar i trädgården! Perfekt!
Vackra interiörbilder du visar - skönt att vila ögonen på när man ska koppla av!
Har har vi haft sol nästan hela dagen och uppehåll...!
Jobbat häcken av mej, möte på möte på möte helt hysteriskt! Jag kommer nog inte att hinna ner till torpet den här veckan, så himla mycket att förbereda här inför starten nästa vecka! Men, men- det kommer ju andra tider!
Ha det jättegott där med Otto-gubben!
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Undrar om det blev oväder, tur att du har Otto med dig. Bra och ha en kompis när man ska vara inne. Så vackert gästrum, bården av spets var en bra idé du fick. Det blev så fint, ser mycket annat fint också.
Kramar
AnnaMaria

annette sa...

Visst kan det vara skönt med en eller annan regndag, bara det inte fortsätter i fjorton dagar;)
Kanske fått ordning på datoreländet nu, har kunnat kommentera ett par bloggar.
Förstår att Du njuter av att vara vattenhålet även en regnig dag, om Du inte vill läsa så kan Du bara gå omkring och njuta av allt vackert Du har omkring Dej.
Konstigt att vara i skolan, men Du har det så mkt bättre nu utan den stressen, så konstiga känslan försvinner nog snabbt!

Kraaam

annette

Elsa och Helena sa...

Så skönt och rofyllt du och Otto har det i vattenhålet! Och så vackert med med spetsen som bård, du är verkligen en tidsmästarinna med att hitta stilen:)

Vännen Helena

Eva Linnea sa...

Grattis till "nya" livet! Kan tänka mig att det känns konstigt. För mig är det 7 år sen jag slutade som anställd men jag kan fortfarande komma på mig med att falla tillbaka till "gamla" mönster, som att tycka att jag "fuskar" när jag tar lång lunch eller går till frissan mitt på da´n. Vanans makt är stark.
Kram Eva Linnea

vadmalen sa...

Oj vad fint du har i vattenhålet. Vad käckt att nita spets så där.
Låter som att du inte saknar skolan.....
Lycka till med dina grejer och hoppas att du slapp ovädret eller.....
Kram
Birgit

Katta sa...

Åh vad gulligt med spetsbården! Kul ide. Jättefina särkar därunder med och den skrivmaskinen. Tycker det är skönt nu när vädret blivit lite svalare och inte är så där slimmigt klibbigt varmt längre. Kram Katta

Rummet för välbefinnande sa...

Hoppas ni klarat er från oväder och att ni fått lite stillsamt, rogivande regn i stället.
Kan tro att det är lite ovant att inte jobba "som vanligt" nu....
Men, jag kan tro att du stortrivs med ditt nya jobbande - jag förstår det!!!!!!

Så sött det blev med spetsen då. Vilken fin idé!

Läs och må gott nu!
Kram Mia

Anonym sa...

Hejsan Viola!

ja, vad härligt att du får syssla med som du älskar. Det är inte många människor som kan det.
Så du är allt en lyckans ost.
Vad fina saker du visar och vad fint med spets bård så ovanligt och fantastiskt.
Kul ideer du har!
Ha en skön tisdag. Hoppas att vädret blir bättre både hos dig och mig.
Kram Bodil.

Lilla Rummet sa...

Så vackert och inbjudande gästrum. De som sover över där måste bara njuta av det vackra.
Ha en härlig vecka.
Kram Britt

Cc sa...

Vad fiffigt med spetsen, men skit det går ju åt rätt mycket men fint blev det. Jo, tack jag mins vad som hände dig, låg i baktanken då jag låg där. Kram

Pysselpalatset sa...

Ser så skön ut Viola... god bok och vacker miljö kan det bli bättre.. och ingen skola som kräver uppmärksamhet... lycka till med hösten kära du.. kram Jeanette