onsdag 5 oktober 2011

KÖKSGLIMTAR

Så har det blivit kväller, mörkret kommer väldans fort nu för tiden...och tiden rusar iväg som vanligt...om 2,5 vecka väntar en välbehövlig solsemester ihop med två bloggvänner som står mig nära :)

Men just nu befinner jag mig i en intensiv fas med butiken, trodde besöksfrekvensen skulle lugna ner sig..jämför med förra året... men icke sa nicke...och det glädjer mig att så många nya hittar hit...året om...

Måste bara visa vad som kom in i köket idag..den här rara griffeltavlan som anlänt till gårdsbutiken..kunde man inte motstå

Har ikväll städat undan i köket efter kundkvällarna och då åkte kameran fram, blir alltid så fascinerad över alla underbara mönster som finns på pressglasfaten..


Så har jag skapat en ny inredningsdetalj i Bossgårds kök..fixat en cocktailhörna :) den är inte min utan tillhör bananflugorna som invaderat mitt kök, fattar inte var dom kommer ifrån, ingen frukt framme..

Fann detta på nätet, blanda 1 dl vinäger med 1 dl honung ihop med ett par droppar diskmedel..och gissa om det funkar..nu begås massmord i detta glas..inte bara mössen jag krigar med...



Ytterligare en gårdsbutiksvara har flyttat in i köket..den här raringen visade jag för ett par veckor sedan och nu hänger den på gaveln på ett köksskåp...I like it, perfekt för småsaker...


Nu vrålar Malte här...vill ha sista målet för idag, så nu är det bäst man slutar innan han bryter ihop fullständigt


Ha en skön kväll, kramen från eran VIOLAN

13 kommentarer:

Unknown sa...

Vackra saker, som alltid här hos dig Viola!
Så roligt att det kommer en jämn ström med kunder till Bossgård, fast inte så konstigt med den härliga stämning du skapat - hade nog själv varit stamkund om det inte varit så lång väg ;))
Har själv en liten coktailhörna (vete sjutton var de kommer ifrån!?) men jag hittade ett recept av vin och diskmedel som också funkar riktigt bra.
En skön kväll till dig!
Kram Allis

Eva Linnea sa...

Du verkar ha ett helt menageri hemma hos dig; Malte, bananflugor, Johanna, möss ..... Tiden går ju så fort, så snart ses vi.
Kram från Eva Linnea

Cc sa...

Ja visst blir det mörkt fort nu. Fast jag donar å står i så jag märker inte ens att jag missat att äta. Hmm. Härligt att resa bort ett tag själv kommer jag åka med hela fam. i november. Har ju inte haft sem på flera år. Gissa om jag längtar. Här blåser det runt knuten nu och sängen ropar att det är daggs. Så ... Kram

Elsa och Helena sa...

God Morgon söta Viola! Kan inte heller fatta att vi åker snart, men jag läääängtar! Har också en coktail hörna på köksbänken. Den innehåller vatten + söt saft + diskmedel, innehållet ser lika lockande ut som hos dig:)
Ha en bra dag så hörs vi framöver...puss.

Livet och vardagen sa...

Vilken mysig och inspirerande blogg du har, tittar in för första gången. Hälsar Ulla

Fågel Blå sa...

Så roligt för dej att det går så bra !!!!
Och vad mysigt att få åka bort med goda vänner!
Ha en riktigt fin dag!
Kram Kathrine

STENLYCKA sa...

Underbar bilder som vanligt från dig.
Jag har också en sådan coktailhörna i mitt kök, där jag har min frukt, skall pröva ditt recept.
Jag, min man och ett par goda vänner åker också om 2,5 vecka till varmare land, skall bli så skönt att få lämna hösten ett tag.
Ha en bra dag, här vaknade jag till regn och det är riktigt mörk, skönt att det finn ljus att tända.
Kram Raina

liven sa...

Mye flott!!
Det gleder meg å høre at du har mange besøkende Viola :o)
Tenk om jeg kunne vært en av de en gang......
Man klarer å ha det litt travelt når man har noe deilig å se frem til....så godt med en tur i nærmeste fremtid :O)

ha en fin dag
Klem Kram

Lisas torp sa...

Kul att så många hittar till din butik - undra på det när du ständigt dukar upp nya, fina saker!

Jag har upplevt att det alltid kommer in bananflugor såhär års! Jo, det receptet funkar har också provat, men har inte så många inne iår! Allt frukt - äpplen m.m. verkar ju dra till sej! Kul att det funkar!
Hoppas du fick en skön sömn så du är utvilad idag, för att inte tala om imorron!
Kram
Lisa

Rut och Signe sa...

Hejsan! Jovisst hade jag fint besök igår, Lisa och grannfrun hälsade på. Så kul! Det börjar ta fart igen efter en lugn septembermånad och folk shoppar på igen, skönt! Ses på imorn, Kram Marie

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Samma problem här med fruktflugorna och jag har den där mördarblandningen i små skålar i alla rum snart .
Jag har förstått att det beror på all återvinning som ligger och gottar till sig , tomma läskburkar t ex .
Men va fina saker ! VILL HA både griffeltavlan och zinkfacken !!!!
Kraam/Lotta

bakom berget sa...

God afton min kära vän! Nu jäklar närmar det sig med stora steg. Jag lääängtar till solen och till ett glas gott vin på takterassen i härligt sällskap av bästa vänner. Det ska bli så skönt med semester!
Ha en fin dag i morgon! Vi hörs snart på luren.
Puss & kram!

h.espe sa...

Såååå bra at butikken går strålende - ingenting er bedre :) Masse flott hos deg, og den lille hyllen i sink skulle jeg gjerne hatt selv!

Ønsker deg en fin fredag og en flott helg!

Klem fra Hildegunn