fredag 7 oktober 2011

OKTOBERFREDAG

God Morgon denna vackra oktoberfredag, rätt så kyligt nu på morgonen..härligt med klar och hög luft..då kan man andas..

Igår hade jag besök i butiken... från Katrineholm, var en gammal jobbarkompis som besökte mig..vi har inte setts på över 20 år..så roligt att ses igen..


Likaså hade jag härom dagen besök utav en barndomskamrat som nu bor i Nyköping...tänk vad butiken har bjudit på överraskningar sedan jag startade den...det har blivit många härliga möten..



Alldeles snart ska Malte och jag genomföra vår nya morgonrutin..


Vi går en runda i en skogsdunge som ligger nära Bossgård..och äntligen har han fattat att en promenad kan leda till något trevligt..han har nämligen inte gillat att gå på tur...men nu så..har han äntligen fattat..vilde Malte..


Igårkväll hämtade jag in posten och i lådan låg ett stort paket..från en kär bloggvän som besökte mig i somras..:) vad glad jag blev Irené..häromdagen visade hon sina japanska lyktor och jag kommenterade att jag älskade just dessa..


Min mormor hade en hel rabatt utav dessa och som barn tyckte jag dom var så fina..jag hade nämligen en älsklingsfärg..brandgul som man sa så..tänk att man som unge älskade orange och svart..lite smågalen var man nog redan då :)

Vad tror ni låg i paketet...jo..några skott utav lyktorna, TACK OCH STOR KRAM! Här ska det planteras idag

Ikväll kommer 8 st bloggvänner hit till Bossgård..vi ska träffas för att prata av oss och äta god middag på restaurangen bredvid..:) ser jag fram emot

HA EN SKÖN FREDAG, KRAMEN FRÅN ERAN VIOLAN

20 kommentarer:

Lisas torp sa...

Vilken härlig morron va! Jätteskönt efter gårdagens rugg!
Vilken överraskning med paketet! Nåja, hade jag vetat - har ju fullt av lyktor här...!

Kul att Malte fattat att det är kul med promenad!
Ser fram emot kvällen hos dej!

Kram
Lisa

annashusidingtuna sa...

Hej!
JA, japanska lyktor är så fina!!!
Kul med bloggträff och middag!
Kram Anna

hagagården sa...

Häriga bilder du visar,jätte mycke fint.
Ha nu en trevlig kväll med dina vänner.
Kram o ha det gott.
Ninni

Fågel Blå sa...

Hej Viola!
Önskar dej en fin helg med dina vänner!
Kramasr Kathrine

EM sa...

Här regnade det för fullt kl 6 imorse, men nu skiner solen. Det är verkligen förändringar hela tiden.
Kul att Malte kommit på det där med prommis. Han kanske har börjat få revirtänkande? Här är prommis nåt av det roligaste, förutom bilåkning. Nu har "hans" Jeep varit trasig ett tag, så han har fått sitta i bak ändå, här på parkeringen. Och det är roligt det också. Lättroad...
Husse lagar nog i helgen, så vi kan åka iväg lite och se annat än samma gamla träd.
Ha en jättetrevlig helg!
kram elsamarianne

Anonym sa...

Hej Viola!
Ha en riktigt fin helg.
Kram

STENLYCKA sa...

Låter som en härlig fredagsmorgon, även här började morgonpromenaden med vackert väder, tyvärr har det vackra vädret nu övergått i regn.
Önskar dig och dina vänner en härlig kväll!
En stor helgkram från
Raina

Cc sa...

Vad säger ni, fint väder? Här vräker det ner med vatten ingen höjdare alls. Å någon tur med min hund blir det inte då hon avskyr regn. Hoppas ni får det underbart. Kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Brandgul var och är fortfarande lite av en favoritfärg hos mig!!

Så härligt det låter med middag med ett gäng bloggare! Hoppas ni får en ljuvlig kväll! Här har regnet nu börjat vräka ned.

Kram Ha det gott!
Monica

bakom berget sa...

Hur gick det? fick du bära hem Knasen från skogen sen eller?
Hittade ni nån svamp kanske....
Va kul med ett gäng bloggare på besök ikväll. Jag har sett att det är några "gamla" bekanta som kommer. Ge dom en stor kram från mig.
Nu du Violan!! Nu börjar jag räkna dagarna :-)
Ha en go kväll!
Kraaaaam!

Elsa och Helena sa...

Skönt att Malte bus fattar att promenader är trevliga med mycket gott att sniffa och lukta på! Vad vackra japanska lykrorna är, har knappt sett sådana förut:) Ha en trevlig kväll med alla fina bloggvänner!!! Puss o kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin kompis du får nu när Malte fattat galoppen, mycket roligare och vara två i skogen.
Roligt och träffa bloggvännerna över en middag, kommer bli mysigt.
Och orange gillar jag också, en pigg glad färg.
Trevlig helg och kram
AnnaMaria

annette sa...

Dom där japanska lyktorna blir blir nog toppenfina, verkligen en fin färg, är oxå en av mina favoritfärger;)
Mycket trevligheter på gång, behövs lite sådant som piggar så här på hösten!
Bra att Malte insett att en promenad är skönt, om han bara visste hur mycket sådant han kommer att syssla med under åren som kommer!
Ha det nu så trevligt ikväll!

Kramen!

annette

tre nyanser av vitt sa...

Det låter som du får en härlig fredag!!
Må så fint
Kram Marie

Mys och hemtrevnad sa...

vad kul att gå på bloggmiddag! Kramis semlan

skifferhuset sa...

Hoppas nu lyktorna tar sig oxå! Ha nu en trevlig kväll med alla vänner! Kram Iréne

Veronica sa...

Det låter härligt Violan! Hoppas du fick en fin kväll med dina blogvänner.

Kram Veronica

Livet och vardagen sa...

Ja nu är det ett skönt väder, friskt och klart - full med syre. Ha en trevlig helg!!

Anna sa...

Roligt och spännande med möten från förr!
Japanska lyktor hade min farmor och farfar i sin trädgård när jag var liten. Minns att jag var helt fascinerad av dem! Hoppas du får fart på dina skott och haft en härlig kväll med bloggvännerna!!
Kram Anna

Mamma C sa...

Hoppas det blev en toppenkväll med en massa babbel och skratt.
Kram Mamma C