onsdag 17 oktober 2012

MALTERAPPORT


 Morrn, här kommer ett Malteinlägg igen..matte var halvgalen på mig igår...så hon sa..blir att göra ett snabbinlägg så dom inser att du fortfarande kan ställa till med sattyg..och igår var det inte lätt att vara hund i det här huset...hon gav mig onda ögat hela dagen lång..
 



 Att jag bet sönder hennes gummistövlar var väl inte så mkt att tjafsa om...dom var ju gamla och skulle ju ändå slängas så vadå..men hon härjade och gormade på mig...





Och så har jag alltid haft förkärlek för dom lösa nackkuddarna till de nya skinnfåtöljerna i biblioteket...så fort jag fått en chans så har jag snott dom och hon efter så klart..helilsk...men igår glömde hon totalt bort att jag var ensam i bibblan..en lååång stund och äntligen fick jag ligga och gosa med en kudde och bita av ett hörn..smaskigt mjukt läder..ni förstår och jädrar säger jag...

Skogstokig blev hon..tala om att bli utskälld :( hon undrade vad som flugit i mig denna dag..och så var det dags för onda ögat igen då..och det varade länge..hon bara blängde på mig i flera timmar och gick och muttrade..




Inte nog med detta...avslutade sena kvällen med att lägga 3 spyor på fina mattan...den där skinnbiten från kudden ville inte stanna i magen...så ni kan tro att man var poppis igår..hela dagen mumlade hon som i mantra...och jag som skrev förra veckan att du lugnat ner dig..nu blir det ett Malteinlägg imorgon..

Men idag kommer en som jag avgudar..mormor..hon pratar med mig..leker med mig...kelar med mig..hon är bäst...så idag ska jag nonchalera den där surmatte hela dagen...så det så...hon kan vara i sin butik...

Ha de, hälsar Malte och surmatte VIOLAN 

18 kommentarer:

Rosenhäxan sa...

Oj oj Malte han kan han.
Tur att Mormor kommer idag så matte får lite lugn och ro.Kram Gittan

lisashus sa...

Men Malte då! Har du gått på skinnkuddarna nu också!
Jag kan tro att matte blev riktigt ilsk då!
Fin och vän är du i alla fall på bilderna!
Nosgos
Lisa

EM sa...

Lilleman hälsar att han inte vill prata med kuddmarodörer... han tränar på att vara fin hund i lägenhet och suger bara lite på mattes tofflor... och han hälsar också att man får passa sig så man inte hamnar på Blocket...
Matte själv sänder tröstkramar till Violan...
kram

Photo by Maria sa...

Men Malte då.. Förstår matte att hon hade onda ögat mot dig igår.. Du får hitta lite annat som inte gör så mycket att du gosar sönder..

Kram till både dig och matte..

Kram Mia

Roses & Angels sa...

Malte malte male!!! Jag trodde du har lugnat ner dig? fy, bita på mattes kuddar så där inte konstigt att du får onda ögat gubben. Nu får du ta och lugna ner dig lite va? Kram på dig ändå ♥

Synnøve. sa...

Lilla Malte....
Klart du ska få gosa med den där kudden, men inte ÄTA upp den...

Förstår att matte gav dig onda ögat hela dagen...

Ska hälsa från Erri och säga att du ska lära dig jaga älg...
Då får du en hel månad varje år, ja nästan en månad, med springa skog, skälla på älg och äta massor gott älgkött...
Så lär dig jaga älg du..
Hälsningar Erri.

Mariette sa...

Söte Malte!
Kram Mariette

skifferhuset sa...

Malte dina inlägg gör min dag! Fast jag förstår ju matte att hon hade det onda ögat på dig! Kram Iréne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jösses, det blir nog till och fjäska rejält för matte nu och inget bitande! Såna som lyckas se ut som änglar på foto är ofta värstingarna...fniss
Nospuss
AnnaMaria

Chokladvillan 1910 sa...

:) Oj oj så det kan gå !
Kram Anki

katha´s kortmakeri sa...

Du är allt en liten ängel med svarta vingar goa Maltebus.
Nu tror jag att matte älskar dig mest när du sover.
Tur att matte får semester snart.

Kram Katha å vov från Basse

Carina sa...

Jag älskar Maltes inlägg<3 Förlåt, men jag skrattar verkligen högt, vilken "liten" buskille han är...jag skulle oxå bli skogstokig om min vovve gjorde sånt bus men jösses vilken underbar Malte du har<3
Kramar Carina/Hjo
kattarsel@live.se

Birgitta sa...

Hur kan en så söt och gosig vovve göra så. Förstår att du får onda ögat. Hoppas du inte gör om det. Matte får nog rasta dej lite mer och leka med dej.
Kram Birgitta

Elsa och Helena sa...

Åhh Malte kan inte låta bli att fnissa hejdlöst. Tycker allt du ser lite tagen ut på fotona och undra på det!

Gummistövlarna kanske går att stryka ett streck över...men skinnkudden, öj öj det var nog att ta i:)

Tur mormor var hos dig så matte fick lite lugn och ro...fast mormor tog nog ditt parti, brukar vara så med mormödrar.

KRAM till matte och dig...bushund!

Fågel Blå sa...

Helledudinedej vilken söting,, men busig man ser att han har glimten i ögat!
ler!!!!
Pussa honom från mej!
Kramar Kathrine

Tulipa sa...

Åh vilket härligt inlägg! Stort smile! Fast nog förstår man att matte Viola blev tokig, vem hade inte blivit det...(!)

Söt som socker är i alla fall Malte!
Så jag antar att han blir förlåten...

Kram Mariette

bakom berget sa...

Men Malte då!!! Så fååår man ju inte göra. Nu tycker jag att du ska stila till Dig och sluta äta upp inrednigen. Lilla gullegris.
Hälsa Matte och ha det bra alla ni på Bossgård.

KRAM.

STENLYCKA sa...

Åhhh...så synd det är om dig Malte att ha en så oförstående matte.
Klapp och puss!
Ha det så gott med mormor!
Raina