tisdag 29 januari 2013

LATA DAGAR

God kväll i stugan...har haft ett par sköna lediga dagar i vattenhålet..riktig ledig det är man aldrig som egen företagare..så visst har det blivit lite prat med några leverantörer..
 


 Rensningsivern har infunnit sig även där..plockat undan en hel del prylar som ska avyttras..och banne mig...inte nu in med nya saker...tror ni jag fixar detta...



 Skönt att rensa och storstäda..det är lata lediga dagar det...man är ju lite knäpp men ibland känner jag mig lycklig när jag får verkligen storstäda..rent och fräscht efter alla vintermånader...jaa....man har ju olika definitioner för lyckotillstånd...hehe,,,



Nu hoppas jag att vi slipper stormbyarna som man hotar med..ett par plusgrader och ingen snö det är min melodi det...ha de tills vi höres igen, kram VIOLAN
 

15 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

det där med att rensa försöker jag med ibland ...ibland funkar det och ibland inte..som tur är har jag en dotter som kommer hit och rensar och tar med sig lite hem ibland
ha det bra
kram Rosa

Anonym sa...

Jamen visst är det väl lite lycka när det är nystädat. Så fina bilder.
Ha det gott
kram
AC

~ INA ~ Inas☆House sa...


Jag får också såna där superryck och vill rensa överallt. Så härligt med nystädat hem. :)

Ha det bäst!
Kramen
Ina

Nyanser av vitt sa...

"Gött" för dig darling
Kramis

fianathome sa...

Ah rensa är härligt. Nu vill jag ha vår - vårrensning och in med lite "nytt" :))
kram
Fia

Mamma C sa...

Rensa kan kännas riktigt skönt och befriande ibland. Läste om stormbyarna på nätet. Det vill vi inte ha hit.
Kram Mamma C

Solveig sa...

Høres ut som om du er igang med vår-rengjøringen, min venn;o))) Det kan jeg tenke meg også! Skulle gjerne hatt noen månender i din butikk. Må være herlig å jobbe med så mange vakre ting, selv om det helt sikkert også er veldig strevsomt.
Ønsker deg en flott uke! Her venter vi på den meldte stormen som skal være på vei;o))
Klem fra Solveig

Country Hill sa...

Måste också ta mig i kragen och börja rensa.Skönt för dig med "lata" dagar.
Ha det gott!
Kram Lena

EM sa...

Så skönt att få rensa och städa. Har nu tagit mig i kragen för att rensa ut de kläder som jag inte kan ha längre... de fick följa med hit, men det var då det, snart fyra månader sen, och jag har en annan storlek nu...
Jag packar ner och kör tillbaks till gården. Där finns massor av plats. Tills jag vet vad jag ska göra av med alla dessa kläder storlek större... Tar emot att slänga...
kram elsamarianne

lisashus sa...

Så härligt att du kunde sticka till Vattenhålet! Jag förstår att det är den optimala avkopplingen!
Så skönt när man hinner rensa och städa!

Ja, vädret ja...! Regn just nu och sen ska det visst bli kallt igen! Hit-och-dit-vädret har börjat igen!
På med broddarna!
Kram
Lisa

Eva Linnea sa...

Vaknade i morse av att regnet slog mot rutan .... va!!!! Blött & grått INTE min melodi. Men det är gudaskönt med ljuset på em.
Ha det gott i veckan! Jag ska vila upp mig efter allt firande.
Nä, jag tror inte du kan låte det vara bortplockat ;)
STOR kram från EvaLinnea

Rosenhäxan sa...

Violan Tack snälla för din kommentar ang rostäckena.Roligt att inspirera...
Kanske har du marknad på sommaren el hösten oxå< Vore så kul att vara med nångång.
Idag röjer jag här hemma.Håller med dej en rolig sysselsättning när man är ledig.
Ha det så bra
Kram Gittan

Rut och Signe sa...

Skönt att röja ut och låta ytorna stå lite tomma.... ett tag i alla fall, fniss. Har har en hall som jag ska fixa fondvägg på. Har inte bestämt hur det ska se ut men blev väldigt inspirerad av en bild med grått och en stark röd accent på en klädbetjänt. Får se om det kan bli något åt det hållet.

Vila på, kram Marie

Meta sa...

vad fina bilder du har, det är nog tur att man får såna där rensar ryck ibland annars vet jag inte vad som skulle bli, trängt i alla fall.
Nu längtar jag till våren och att jag får öppna kolonin.
Ha en fortsatt fin vecka i rensandet
Kram Meta

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Finns väl inget härligare än ett nystädat och rensat hem :)
Jag rensar på jag med, skulle också behöva ha en liten loppis... har lagt ut lite på tradera i allafall :)
Ha en jättemysig torsdag.
Stor kram
Jessica