torsdag 28 november 2013

SNART ÄR DET ADVENT

 Idag har man fått hållit i hatten..jissis vad det har blåst men nu har det mojnat...vinterkylan tycks vänta på sig och det har jag inget emot alls..avskyr hala vägbanor och likaså är det ett äventyr att vintertid bege sig ut med vilde Malte men nu haver jag införskaffat ett par nya eccostövlar med sulor som skall få fäste så nu är jag förberedd





 Tänk att vi skall tända första ljuset om ett par dagar...går väldans fort som alltid...tycker advent är den mysigaste tiden..så fort julen är över så åker allt bort...för här vet ni har det varit pyntat sedan första veckan i november så man blir mätt på jul vartefter..



 Var instagram som räddade mig ännu en gång, bilder därifrån och dom kommer ifrån sällskapsrummet...har ju alltid varit svag för gamla ateljéfoton och det översta är en släkting, tant Helga...vilken frisyr och klänning, så vacker
Om vi inte höres innan söndag så önskar jag en trevlig förste advent, kram VIOLAN


8 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fina gamla foton, och jättevacker ängel. Hoppas blåsten avtar inatt.
Ha en fin 1:a advent
Kramar/AM

Rosa i huset i vitt sa...

En fin advent till dig med ..jag jobbar hela helgen men det är mysigt ändå.
kram Rosa

Fågel Blå sa...

Så vackra foton Viola så inspirerande,
önskar dej en fin Kväll!
Kram Kathirne

tecknartina sa...

Så mycket inryms i tant Helgas blick...livet som pågår...så slås man av att vi människor gärna poserar..vi tittat in i kameran för längesedan..men kunde vara idag på en Facebooksida...
Varm kram till dig fr Tina på Hönö

lisashus sa...

Ja, jättevackert med gamla foton och tant Helga är verkligen vacker!

Håller med - jag är också glad så länge kylan dröjer, och snön likaså!

Ja, titta in nån gång nästa vecka!
Ha en fin helg du också!
Kram
Lisa

Sofia sa...

Måste säga att jag också är rätt nöjd med vädret... snön kan vänta! =)
Kram och ha nu en fin adventshelg!
Sofia

Hanna sa...

Ha en fin adventshelg!

Mamma C sa...

Önskar dig en fin advent.
Kram Mamma C