onsdag 28 oktober 2009

HEMMA IGEN

HALLÅ DÄR...mitt i natten, är nu hemma igen, efter 5 st underbara soldagar i mitt härliga Spanien..har varit där med en av mina bästa vänner och vi har njutit utav dagar med över 30-gradig värme och en blå himmel och med en badtemperatur på 23 grader...så nu är man utvilad och brun som en pepparkaka...







Inget jobb har det varit med på denna resan...kom hem för en timme sedan och är pigg som en mört... har som vanligt vänt på dygnet och det är tur att jag är hemma och jobbar med butiken de närmaste 4 dagarna..







Så nu har ni fått hem en pigg och rask VIOLAN som laddat batterierna..bara läst, lapat sol och tagit dagen som den kommit..







Nu blir det att ta tag i alla order som kommit in och packa paket i morgon...alltså idag..är ju onsdag redan...och kan nog inte heller hålla mig borta från min stadiga loppisrunda..








Dessa bilder kommer från min gamla ekskänk... dessa saker som finnes på denna ska packas ner i morgon... för den kommande flytten..massor av kartonger som ska fyllas de närmaste dagarna..






Vad glädjande att så många redan varit inne på min utlottning och tagit lotter...håller tummarna för er..







Har ni missat detta så är det ju bara att titta in på det föregående inlägget, ha nu en bra dag..var ju bara tvungen att skriva av mig lite..tror ni det har kliat i fingrarna...:0)

KRAMEN från eran VIOLAN


51 kommentarer:

Elin sa...

Åh det låter som en helt underbar resa... vilken lycka att få lapa i sig välbehövlig sol... Så härligt... Och som vanligt visar du så vackra bilder med underbart fina ting...

Många kramar
Elin

Fågel Blå sa...

Hej du verkar ha haft det helt underbart.... så nu har du kraft och ork att ta tag i allt....
Många Kramar Kathrine!

Magia da Inês sa...

Olá amiga!
Conheci seu cantinho... lindo, criativo, delicado.
Amei mesmo!!!
Parabéns pelo seu trabalho!
Espero você em:
magiadaines.blogspot.com
Beijinhos carinhosos.
Itabira - Brasil

liven sa...

Hei Viola og velkommen hjem!!
Høres fantastisk ut å få nyte sol og varme på denne tiden av året!!
Nydelige saker som vanlig og disse rammene var så fine!!

ha en fin dag og arbeidsøkt !!!

Roses & Angels sa...

VÄLKOMMEN HEM SÖTA VIOLA! Hoppas du haft det riktigt bra och det har du säkert. fina bilder igen som vanligt! Sitter ivrigt och väntar på min perkulator hihih den kommer att bli såååå fin i köket! ha en bra dag kram

Hannis sa...

Välkommen hem!
Vilken härlig resa.
Precis sånt som behövs för att tanka lite energi.
Och solen tog du med dig hem=))
Den skiner här i dag.

Lycka till med all packning nu.

Kram Hannis

Mitt hvite hus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mitt hvite hus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elsa och Helena sa...

Välkommen hem:) Så skönt det låter med sol och avkoppling...att bara få vara. Fina saker du visar (som vanligt) men den här gången blev jag speciellt förtjust i dom vackra fotoramarna. Helt ljuvliga.

Kramar Helena

Cc sa...

är det där du hållt hus. Vad skönt och nu är du utvilad, härligt. Kram

(eddas) sa...

Velkommen tilbake:)
Så hyggelig og høre at du har kost deg skikkelig og fått hvilt og ladet batteriene til neste runde:)
Jeg har linket både konkuransen og butikken...så da får jeg vel full pott med lodd:)
Har vært på loppemarked i helgen og fikk tak i masse flott julepynt...pluss mer:)
Men nå må jeg sæla på for jeg skal ha middagsgjester i morgen og hele leilighetn skal være strøken:)
ha en flotters dag
mange klemmer fra meg

Rostrose sa...

I am happy, dear Viola, that you had such a wonderful warm and sunny time! (And I am happy, that you are back again!) So pretty pictures - I have missed your lovely postings!
Kram Traude

Mitt hvite hus sa...

velkommen hjem...høres deilig ut med noen dager i varmere strøk, sol og bad...godt at du har fått fyllt opp energilageret ditt...

Nydelige bilder...disse rammene dine var kjemepflotte...

Klemmer Kerstin

Stina sa...

Välkommen hem gulletonisen.
Vill du hänga med i den låsta bloggen, eller räcker det med den öppna?
Om du vill hänga med i den låsta så kommer jag i så fall att skicka en ny inbjudan, så att du hamnar i den som det är mer folk i. Kram

Lotta-livets väv sa...

Välkommen tillbaka....så skönt att värmen finns kvar i Spanien....vi var där vecka 44 ett annat år och inte hade vi lika varmt....men det är dig väl unnat att få lite ljus, solsken, lata dagar och vila, vila....
Önskar att jag kunnat ta ett par dagar ledigt själv...för jag är rätt så trött för tillfället...men det blir väl sommar igen...eller hur?
Läääängtar efter mina ljushållare!
ja, AnnaMaria har tur....ska lämna paket idag, in person, vi finns ju i samma stad...så det kan vara en anledning att faktiskt mötas IRL....
Slit inte ut dig direkt nu...med flytt och packning och uppackning mm.
Kramis
/Lotta

Nyanser av vitt sa...

Hej Viola,
Välkommen hem. Vad härligt du verkar ha haft det.
Vilka fina ramar du visar idag.
Ha en fin dag
Kram Agneta

MariaKF sa...

Avis, avis är jag - sol och värme vid den här tiden på året, det tycker jag låter som om det borde vara olagligt!!!!!! Suck över alla fina saker du har. Fick pengar på min födelsedag till Loppis-besök av min man och gissa om jag har köpt!!!! Tralla..la.. alltid lika roligt!

Stina sa...

Joo, det var där jag såg fisken. Men jag har två exakt likadana låsta. Mycket folk, vet du! haha...
Men det är många fler i den andra, så jag skickar nog en ny inbjudan till tonisen. Kram

Eva Linnea sa...

Välkommen hem igen! Nu ska det bli spännande att följa din flytt.
"Ha en bra dag"-kram från Eva Linnea

Lotta-livets väv sa...

Hej Viola!
Jag har inte fått vare sig lapp eller brev i lådan...har du skickat med posten? så får jag jaga vår lantbrevbärare

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Välkommen hem Viola. Brun och pigg, det låter skönt. Och lagom till du kom hem kom solen här också. Vilka ljuvliga ramar du hade på¨en bild.
Ha det gott vännen
Kramar
AnnaMaria

Hallon & Blåbär sa...

Härligt att bara fara iväg och ladda batterierna, sånt behövs ibland.

Vad spännande då är det dags imorgon då, så kul!

Ha det bra!

Lotta-livets väv sa...

Hej själv igen *fniss*
Då ska jag ta ett samtal med vår lantbrevbärare.....suck och pust lite på henne.....
kram
/Lotta

Lisas torp sa...

Så härligt det låter med sol, bad och värme! Den här tiden behövs verkligen sådant och speciellt med allt som du har framför dej med flytt och allt!

Så din lovvecka blir mest jobb förstås!
Hoppas att du hinner ta det lite lugnt också...!
Kram
Lisa

Viveka i Bläckhornet sa...

Välkommen hem Violan!

Jag hör ju at du bara haft godagar därborta :)
Härligt att få ladda batterierna.

Kram Viveka

bakom berget sa...

Hej! Ja nu har jag hittat hit! Har aldrig varit in här förut, men du.. vad mycke fint du visar! Många saker känner jag igen.Härligt att höra att det var så uppiggande med en resa till Spanien. Jag åker dit om en vecka...Ha det jättegott. Kram Åsa

Diverselådan! sa...

Låter härligt att åka iväg till värmen några dagar och bara "vara". Kanske bra att göra det innan flytten?
Kram från Annette

Butik Östergården sa...

Hej!
Skönt att höra att du är välbehållen och hemma igen! Vackrare än vanligt eklart med solbränna och allt. Fulladdad med energi du fått i solen.

Min Zeb ligger just nu på operationsbordet. Känns nervöst, han skall operera bort en knöl på bakbenet. Jag ber en bön att det inte är något farligt.

Nu måste jag ut och städa på tomten lite. Har inte fått in trädgårdsmöbler än.

Vi hörs!

Kramen Helen

Rummet för välbefinnande sa...

Välkommen hem och det är så gott att höra att du haft det bra och laddat batterierna. Det var skönt för dig att landa lite inför allt du har framför dig nu. Också har du namnsdag imorgon också, eller hur? Grattis i förksott.
Själv håller jag på och får ordning på saker och ting också har jag varit i skogen och hämtat lite skatter (kottar, grenar, mossa) också har jag varit lite kreativ - underbart!
Sköt om dig nu!
Kram kram Mia

h.espe sa...

Hei, og velkommen hjem igjen Viola!!!

Håper du har fått slappet av og kosa deg masse - hørest slik ut!! Deilig med et lite avbrekk under solen på denne tiden av året.

Ha en fortsatt herlig onsdag!!

Klemmer fra Hildegunn

Vit som snö sa...

Vad skönt att du fick komma bort o bara mysa o ha det det gott! Antar att det behövs välladdade batterier ett tag nu.
Kämpa på! Kram Cilla

Josefine sa...

Å du heldige dame...så herlig å få oppleve litt sol og varme...sukk

Kjekt å få ladet batteriene på denne årstiden...før julerushet begynner!

Ha en fin kveld Viola, stor klem

Birgitta sa...

Hej! Du verkar haft en skön liten semester i solen. Nu får du sätta full fart med packning och snart flytt.
Du är välkommen att tävla hos mej också.
Ha det gott.
Kramisar Birgitta

Hanna sa...

Så härligt det låter med Spanien!
Ha en bra onsdagskväll.
Kram
Hanna

Huset vid ån sa...

Åh, Vad härligt det låter med en tripp till Spanien. Det skulle man verkligen behöva...Fräscht också o få vara brun som en pepparkaka...Det skulle inte vara några fel. Det får du leva länge på....Många Kramar till Dig från Mig.

Margrethes hus og hage sa...

Velkommen hjem :) Det høres deilig ut og nyte sol og varme nå i slutten av oktober.

Ønsker deg en fin kveld. Hilsen Margrethe

Solveig sa...

Ååååå nå var den nesten som jeg kjente de varme solstrålene helt hit! Så flott at du har hatt en fin ferie og fått overskudd. Det gjør godt når en går mot vinter.
Flotte bilder du viser som vanlig:o) Elsker gamle bøker. En flott samling du viser her:o)

Tviler ikke på at denne butikken din blir flott. Som sagt; jeg må prøve å lete den opp en dag! Sverige er et herlig land å feriere i for nordmenn:o)))
Ha en flott uke og lykke til med butikkvirksomheten.
Klem fra Solveig

Lilla Lycksta sa...

Hej Viola!
Vad underbart med sol och värme, bara sola,läsa och slappa. Det är dig väl förtjänat som du jobbar och står i med eget företag, besöka loppis och flytt. Så vackra ramarna var som du visar idag. Jag måste berätta att varorna jag beställde av dig, blev jag såå nöjd med :)
Kram Camilla

Roses & Angels sa...

Hej! JA ett monogram lutar det sig åt då dom flesta har sagt samma! FÅR se nu om jag hinner med det. Stickar tofflor, virkar bakelser, har andra större och mindre projekt med Pia, ska hinna med allt här hemma mm! hihihi.ÅÅÅÅÅÅ SNAAAAAART FÅR JAG min underbara perkulator! Wohooo! ha en fin kväll PUSS o KRAM

LillaFlisan sa...

Jag förstår att ni haft det underbart i Spanien. Mina föräldrar besökte nyss Portugal och de hade högsommarvärme och strålande sol!

Så ljuvlig........

Idag börjar ledigheten för mig, hurra!!!

Det har jag firat genom att slockna på soffan.

Som vanligt med andra ord, hahahaha!


Ha det gott vännen!

största kramen

Flisan

Gammelbålsta sa...

Hej!
Vad härligt att du haft det skönt. Det behövde du verkligen. Ha det bra Kram Aydan

Katta sa...

Verkar som ditt liv består av en hel del packande nu, för butiken och för flytten. Skönt att du fått lite härlig semester mitt i det hela och nu när det varit så grått och trist här hemma med.Kram Katta

Guttemamma sa...

Så herlig å ha deg vel tilbake,Viola full av energi skjønner jeg!!
klem

Märta sa...

Vad underbart med en liten semester så här på hösten. Oj vilka fina saker du visar, som vanligt! Nu håller jag tummarna att jag har tur i din utlottning. Ha det så gott! Kram! Märta

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt att få åka iväg till värmen så där. Låter som om du har haft sköna dagar. Packa på du. Förstår att du längtar.

Kramar Ullis

Butik Drängstugan sa...

Hej!
Härligt med höstlov!Det låter skönt med resan till Spanien.
Det brukar vara som bäst där denna tiden på året.


Ha det bra!
Cina

Crinoline sa...

Velkommen hjem,Viola.Høres ut som en deilig ferie.Klem

Pysselpalatset sa...

Godmorgon och grattis på namnsdagen. Ska i väg till tandhygienisten..... återkommer
kram på din egna dag Jeanette

Lotta-livets väv sa...

...paketet fanns i postlådan då jag kom hem igårkväll.....Tusen Tack! Vilket gulligt kort du skickat med....riktig nostalgitripp!
Kramis
/Lotta
Har du ledigt resten av veckan också?

Titti sa...

Hej
Vad kul att vi bor nära varandra. Välkommen hem ifrån din resa. Kram

salige lavendel sa...

Høres ut som solen og noen dager fri har gjort deg godt. Jeg har også nytt solen her i kalde nord, men jeg tror ikke man blir brun som en pepperkake av den...Ha en fin kveld!