onsdag 19 maj 2010

BOSSGÅRDS BLOMMOR

God förmiddag, vilken kväll vi hade igår, det var över 20 grader när klockan var åtta..som ni kanske läste så var hela bilen full utav blommor som hade inhandlats under em...

Till gårdsbutiken har jag köpt denna sant paula..älskar denna som nästan är som en ampel och blommorna som små rosor...









Var ute under kvällen och planterade, tala om att det var spanienhetta..helt underbart, bl a sattes dom vita pelargonerna tillsammans med murgrönor i min stora svarta urnor....blev så fint...

Att få vara ute om kvällarna och pyssla i trädgården är rena meditationen för mig, alldeles tyst..fåglarna som sjunger och bara njuta..tala om kontrast, bodde ju tidigare i en stor paradvåning mitt i city..






Men med denna grävning får mannen hjälpa till, jodå..tänker inte få ryggskott igen..2 st buskhortensior har inköpts, ska bli intressant och se vilken färg dom får, har ingen aning om vilket ph jorden har..







Har aldrig ägt dessa rara snöflingor, såg dom på en blogg och förstår att dom kan bli enorma och man sköter dom rätt..







Denna stor buskros kunde jag inte motstå, bilden som sitter på rosen ser ut på detta viset, förstår ni att jag blev såld...har en underbar färgmix som jag bara älskar..tala om olika färgkulörer på samma buske..






Så har djurbeståndet ytterligare utökats på Bossdgård, ett par igelkottar bor i ett buskage på gräsmattan...tala om att Otto snart bryter ihop, först katten...(den har vi redan jagat idag)..och så dessa...detta par är så förälskade..:D och det dröjer nog inte länge förrän vi har fått tillökning..hej och hå..






Önskar en fin onsdag, tror vi ska ge oss ut på en liten skattjakt..Otto och jag, kramar eran VIOLAN

26 kommentarer:

hagagården sa...

Hej
Underbart med alla blommor,jag var också ute i går kväll och planterade en massa nyköpta växter,det var underbart varmt och skönt ute.härligt med nykomlingarna på gården.
kram o ha en fin dag.
ninni

HÖNSHUSET sa...

Hej hej!!

Vilka fina blommor och vilka underbara bilder på hunden och katten i tidigare inlägg :-)

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!!

Kram gunilla

Huset vid ån sa...

Vilka fina blommor du har inhandlat, tänk vad glad man blir när man får plantera o greja!Hoppas att du o Otto får en fin dag tillsammans....Kram Therese

Hannis sa...

48 Pelargoner??!!
Jisses, och jag ojar mig över mina 5 pellisar*skrattar*
Åh, vad du ska njuta i trädgården med blomster och värme!
Så underbart!

Och hälsa Otto att jag lider lite med honom pga de oinbjudna gästerna=))

Kram Hannis

Mitt hvite hus sa...

Heisan sveisan Viola... nå blir det vakkert hos dere...


så masse fine blomster..

og skjønne lille skapningen som er hos dere...

klem Kerstin

Rut och Signe sa...

Hej Viola! Hade en snöflinga förra sommaren som blev gigantisk. Den stod lite skuggigt och fick en stor hink att växa i vilket den gjorde också. Vill nog inte torka ut allt för mycket. Lycka till och ta en kruka på cirka 5 liter så blir den jättestor. Kram Marie

(eddas) sa...

Heisann..:)
lenge siden nå.....nyyydelige blommor du har kjøpt deg...og ja hagearbeid er meditasjon....bare fred og ro og en tenker bare på det en akkurat driver med...fantastiskt er det:)
ha en fantastisk dag Viola...
eddaKlemmer

Eva Linnea sa...

Det börjar bli många husdjur på Bossgård. Härligt! Igenkottar är så söta & go´a Jag blir alltid så beklämd när jag ser en överkörd vid vägkanten. Jag önskar mig el eller två till Nöbbele.
Kram

Synnøve. sa...

Härliga blommor hos dig. Visst är det skönt när man kan sätta ut och njuta av allt det vackra.
Har suttit ute på vår veranda idag. 35 grader i solen där. Hämtade parasoll från ladan. Blev för varmt.

Nu ska vi gotta ute en stund till.
Kramen från solstolen.

bakom berget sa...

Va härligt med alla blommor. Ja visst är det som meditation att hålla på att plantera och fixa! Va kul att du har igelkottar. Jag såg en i stan, i lördags. Men här hemma, var det många år sen dom syntes till.
Nu ska jag roa mig med ett tandläkarbesök. Fy f-n.
Sånt kan man väl göra när det regnar!
Ha en fin kväll! Kram Åsa.

Sköna o Gröna Ting sa...

Jisses vad du inhandlat blommor men visst är det väl härligt:)
Snöflingan(Bacopa)är en MYCKET tacksam sommarblomma, klipp ner den rejält när den börjar se klen ut och du kan tro den blommar om igen.., och om igen!

Idag har jag planterat si så där 20nyinköpta perenner och lyckats bränna öronsnibbar på köpet:(((
Solen är stark nu...
Men gud vad skön den är:)

Ha en fortsatt skön onsdag.
Kram
Marianne

Pysselpalatset sa...

Ah Viola så härligt med alla blomster.. och rosen var/är bara du... helt enkelt. förstår varför den fick följa med...Gillade ditt nya ord i förra inlägget... spjälltofsar... ha ha.. undra om man kan kalla dem som alltid är ivägen...(det finns folk som man alltid får flytta på... ) för spjälltofsar...Tål att tänkas på .. För i så fall har Du skapat ett hetlt nytt epitet.. ler.... kram Jeanette

Elsa och Helena sa...

Underbara blomster i alla dess färger. Stackars Otto...snart har ni ett zoo på Bossgård:)

KRAMAR

Josefine sa...

Hei Viola..

Så flotte blomster i hagen din!
Ja nå er det herlig å være ute i hagen, vi skulle bodd der nå:))

Klem fra meg

Elzie sa...

Här har vi ju äntligen fått lite värme på nätterna så man kan våga sig på att sätta ut blommor. Inte roligt när det är minusgrader och allt bara försvinner.
Så fina blommor du köpt. Ja, de där snöflingorna är verkligen tacksamma. Tänkte jag skulle få tag i såna jag också.
Vilken söt Sant Paulia. Tror aldrig jag sett den sorten förr, men nu får man nog titta efter den också, haha.
Nej, passa din rygg nu. Inga mer ryggskott och elände.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Lilla Lycksta sa...

Vilka underbara bilder på dina inhandlade blomster och på de nya gästerna på Bossgård. Ha det gott!
Kram Camilla

liven sa...

Heisann!!
Flotte blomster du har handlet Viola!!
Er så deilig å være i hagen på slike kvelder!!
Skal ta en tur i hagen nå...for her er sol og varmt :o)

ha en fin onsdagskveld

Lisas torp sa...

Oj, vilka vackra blomster! Så fint det ska bli!
Ha också handlat blommor idag mellan skurarna!
Jisses, så det regnade och åskade i princip hela dan!!!!

Åh, så söt liten kotte! Såna ska man vara rädd om, och jag tror väl inte att Otto skulle vilja gosa med den...!
Kram
Lisa

Home No.1 sa...

Hej =) Vilka blomster!!! och tillökning ja det är nog att vänta hihi...Kram Annica.

h.espe sa...

Hei Viola!
Så mange flotte blomsterbilder hos deg! Godt å høre at dere som oss her i Oslo, har fått en forsmak på sommeren. Nå som klokken er 2145, sitter jeg ute på balkongen og temperaturen er nærmere 20 grader - deilig!

Ønsker deg en flott ukeslutt!

Klem fra Hildegunn

Mamma C sa...

Visst är det ljuvligt att man kan vara ute på kvällarna nu.
Kram Mamma C

Rummet för välbefinnande sa...

Du är så gullig som tänker på mig Viola - TACK! Oj så roligt det vore med bloggträff, men jag är lite osäker på om det kolliderar med Världsungdomsspelen på Ullevi....... Ska kolla upp detta, annars vore det hur kul som helst. Det svider fortfarande att jag missade din träff ska du veta, men det var väl någon mening med det också. Under helgen gick jag Vedic Art kurs. Det var jättekul och första målarkursen jag gått.
Kände igen det där med skapandet, att hitta det inom sig och sedan låta det flöda ut. Det är ju så jag jobbar med smycken och tråd. Det var så längesen jag målade och nu blev jag sugen som bara den.
Vilka underbara blommor du köpt. Dubbel Saint paula - oj så vacker. Också älskar jag hortensia.
Det har varit varmt och gott här idag och nu sitter jag på balkongen och bara njuter av stillheten en stund. Sen ska jag ta och ge Freddan lite massage.
Sköt om dig min vän och ha det gott!
Kram Mia

Cc sa...

Vad härligt med alla blommor, jag har inte kommit mig för att påta i trädgården än. Fattar inte vad tiden tar vägen, fast jag tror bara att det jag som dragit ner på allt tempo. Japp du har rätt där skall den stå ; ) Hoppas du har fått från mig. Å ta det lugnt. Kramen

Mys och hemtrevnad sa...

Vad det ska blomma vackert hos er i sommar...Mysigt med igelkottar bara de inte kommer för nära*ler Håller med om att trädgårdsarbete i fågelkvitter och tystnad är en lisa för själen...kramis semlan

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Ja visst var det en underbar dag och kväll igår. Jag var också ute och planterade lite sommarblommor. Du har gjort så fint med alla dina inköp.
I fjol hade vi ett igelkottspar som bodde under vårat lusthus och för några dagar sedan så såg jag en ensam komma springande på gräsmattan,sökte kanske efter någon att dela bo med, eftersom den hade så bråttom.
Ha en bra tur idag!
Kram Raina

Ett Vitare Hem sa...

Åh jag fick en massa blommor igår som jag planterade om/ihop på balkongen igår, så mysigt det blir med dessa blommor runt en.
Jättekul om ni kommer upp den 3/7!
Ha den finaste dagen!
Kramis/LenaS