måndag 12 juli 2010

REGN !

I morse vaknade man med tuppen..slog upp min blå och lyssnade...ett konstigt ljud i vattenhålet..ett ljud som jag inte hört på en månad...regnsmatter mot taket..ljuvligt..och det regnade rejält ett par timmar med lite inslag av åska..

Så skönt och välbehövligt...men nu är det en blå himmel igen och termometern har återigen landat på 30-strecket..

Därför bor jag just nu i poolen, där har vi 30 grader i vattnet..helt otroligt..





Dagens bilder är tagna vid poolkanten..vet ..man har ju blivit lite halvgalen sedan man blev bloggare ( värre än förut )..allra möjliga kameravinklar och visst funkar det att plåta i poolen..:D





Var bara tvungen att visa er blomsterfägringen just nu..det mesta har börjat blomma och jag njuter..





Mina rosor blommar som aldrig förr, trodde det var rosår förra året men det är detsamma i år och tack och lov var det bara labanrosen som gick åt under vargavintern..som ni kanske kommer ihåg var det en gigantisk New Dawn... planterad som minne utav min älskade labbe Laban..

I vårt avlånga land så är vi ju kända för ordet lagom ...som vi är ensamna om..vet i katten om man kan överföra detta ord på väderleken, en vinter som man aldrig upplevt förut och nu denna sommar..tala om ytterligheter..

Visar er min vita favoritkvartett...bomullseternellen, vialen, brudslöjan och så malvan..en njutning för ögat..















Har det så gott i vattenhålet...bara är.. ha en fin sommarkväll, sommarkramar från eran VIOLAN


24 kommentarer:

Annika sa...

Hej Violan där i hålet...:) vilka underbara blombilder du visar oss idag... vit malva har jag också o ääälskar dom.... några rosa har också slagit rot o de är lite mer sällsynta har jag fått veta... bomullseternellen var ju för söt.... satte vitpytta ifjol o det vette katten om det inte är samma.... ser så ut..:) men man vet aldrig.... läste reportaget i Allas häromdagen.... skrattade gott åt mig själv när jag såg din bild.... har haft en helt annan bild av dig på mina näthinnor när jag läst bloggen...;) tänk hur man kan föreställa sig.... hoppas nu att du njuter ordentligt av din härliga omgivning där nere i vattenhålet..... Kram Annika

Hem ljuva hem sa...

Åskat här också och regnat men ännu varmare idag, så det gjorde inget nytta mer än att man slipper vattna idag :-) Mer åska och regn väntas i morgon..phu..Var nere och bada i sjön men inte ens det hjälpte i denna hetta. Ordet lagom tycker ja gom..ett bra ord..lagom är bäst :-) av det mesta..
Fina bilder du tagit av dina blommor...nu växer det så det knakar och mer lär det växa efter nästa regnskur.
ha en underbar kväll..i värmen..
Kram Anneli

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vi fick också lite regn här idag på landet, men ingen åska. Och nu är det fint igen. Har målat jättemycke idag. Kanske kan visa sedan. Jätteskönt iaf att ha datorn med sig, även om jag får sitta lite på linkelut i våran lilla stuga, för att få kontakt med cyberspace.
Kram
Marie

Monica sa...

Wow vad jag är "avis" på din pool. Men nu är jag så "fiffig" att jag åker till en vännina. Råkar "bara" åka förbi......hon har pool...*fniss*......
ÄLSKAR vita blommor! Underbara bilder visar du från din trådgård.
Njut och "plaska" i poolen. De är du värd! Har du varit i Allers? ngt som jag missat?
Kram från mitt innersta.

Lilla Lycksta sa...

Så underbara bilder från poolkanten. Det är ljuvligt med rosor och alla dessa vita blommor. Här längtar vi efter regn, hoppas det kommer en skur senare ikväll. Njut och må gott i sommarvärmen. Önskar dig en trevlig måndagkväll.
Kram Camilla

Loella sa...

Fina violen...:)

Gud vad härligt det ser ut där hos dig, tänk att ha en egen pool....*avis*...men ännu mer avis tror jag på REGNET...har ni haft lite svalka och regn....sounds good too me!...

Vill inte klaga på sommaren och värmen, men bara torrt konstatera att det är verkligen hett.....pfff..

Affirmerar om åska och regn inatt, gu så gött jag kommer sova då..:)

Kram på dig!
Loella

Roses & Angels sa...

Hallå i hålet. Här är det full rulle trots värmen. Man får springa i ute duschen mellan varven! Underbart många blommor du har där. Önskar att jag också hade det men hm icke. Nån dag ska vi ha en trädgård igen. Gud har ni fått regn? det skulle ju göra så gott för växter och minst sagt luften nu så jag hoppas faktiskt på en skur. Hoppas du mår bra i hettan! Hörs Puss

Mia, New Room Interior sa...

Såå nydelige blomsterbilder, godt for blomstene med litt regn!! :-) Hver gang jeg åpner bloggen din blir jeg like fasinert av den fantastisk vakre gården deres!! Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Låter som om du har riktigt sköna dagar just nu. Här hade vi regn o åska i går kväll så det är väl det som ni fick på morgonen. Så mycket fina blommor du har att njuta åt.
Kram Ullis

Stina sa...

Vackert tonfisken min!:-) Kram Stina

Birgitta sa...

En varm hälsning till dej. Hoppas du har det gott i poolen. Dina rosor och andra blommor ser så fina ut och jag förstår att du njuter av livet.
Ha det gott.
Kram Birgitta

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig

Läser att allt är bra med dig, härligt.
skönt och kunna svalka sig i en pool dem här dagarna som har varit så varma. Och så är ju din utsikt helt magnifik tycker jag. Vilken trädgård! underbart...

Här är det jordgubbsplockning som gäller imorgon, men vi tar det innan hettan slår till igen så man orkar =)

ha det gott. Kraaam Pirre

Fågel Blå sa...

Hej Viola!
Så fina blombilder du visar oss idag!
Du har verkligen en fin trädgård!
Hoppas du får en bra Dag!
Kram Kathrine

annette sa...

Regn!? Vad är det för ngt;)
Här håller vi oss till torkan och hettan, fast imorse var det bara 23 grader vid 7-iden, nu är det säkert några grader till, fast det går bra, gäller bara att anpassa sig till det!

Ha det bra!

Kram //annette

Ett Vitare Hem sa...

ja du vännen måtte regnet komma hit också snart, gräsmattorna är bruna och luften går knappt att andas för jag är en lagom-människa ;o)....
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

Elsa och Helena sa...

Härligt inlägg från Vattenhålet...Jag riktigt "hör" hur du trivs och kopplar av:) Ha en riktigt fin fortsatt dag! Klappa Otto från mig kan tänka vad varmt det måste vara med päls nu!

KRAMAR

Katta sa...

jamen visst har det varit ytterligheter med vädret i år, ingen måtta alls.Ser för härligt ut där i vattenhålet och vad härligt med alla blommorna. Håller med om att man blivit lite mer av sig själv sen man började blogga, man kan nästan inte gå nån stans utan kameran och man måste utforska alla vinklar från den :D Ha det varmt och gott, kram Katta

Cc sa...

Fick mdu regn? Här har de lovat det i flera dagar men inget än, en rejäl skur vore bra så vi klarar värmen igen. Här suckas det å stönar i butiken, gisses vad varmt vi har 30 är helt klart. Å jag jobbar. Kramen

Eva Linnea sa...

Vitt är vackert ... just nu så börjar det dra i hop sig till regn & åska igen här i Nöbbbele. Behövs verkligen .... Kram

Lisas torp sa...

Hej å hå i regnet!

Det låter så härligt med regn! Här uppe i Dalom har det regnat idag också, men svinvarmt, så man nästan tuppar av!
Vilka loppisar vi varit på! Jisses du!

Åker hem imorron!
Ha´t så bra i värmen, hoppas att vi fått regn hemma i Ö.H. också!
Kram
Lisa

Roses & Angels sa...

Ahaa det var en Viola bild det där. Mera sånt då kanske. hihi. Ja återigen en blå het dag har det varit. Skönt att ha pool såna här dagar. Avis är jag hihi. Russin? hihi ja du så det kan bli! Hörs Puss

Mamma C sa...

Vilka blombilder på så mycket vackert. Vi har eller rättare sagt gubben har planterat en massa rosor här hemma. Både busk och klätter rosor. Vi har lite regn nu här hos oss.
Kram Mamma C

Unknown sa...

Hej hej!! NU har jag äntligen fått läsa om dig i veckotidningen!!! Va fint o va roligt! Blev riktigt stolt jag :)

Har ju inte riktigt hängt med i bloggsvängen på ett tag så hade missat det men så stack Anna tidningen under näsan på mig.

Vi ska verkligen försöka ta oss för några småtripper vad det lider å då är ju ni först på listan naturligtvis.

kraaam Malin

Postgårdsromantik sa...

Regn??? Suck det har inte vi sett sedan Krügerkraschen känns det som. Ser jättehärligt och friskt ute i Erat vattenhål - har Ni växthus också? Ni har då många järn i elden. Kram,
Lena