söndag 26 juni 2011

EN SALIG BLANDNING

En salig blandning...det har helgen bjudit på..midsommarafton tillbringade vi i vattenhålet och hade en skön och lugn midsommar..sedan bar det hem på midsommardagen för då väntade ett jättepartaj...kusinen fyllde jämt och det blev en kväll med massor utav hyss, underhållning och god mat :)


Här pågår att testa känselsinnet..vad gömmes i lådorna..kvällen startade med lagarbete och som ni ser hade vi tur med vädret :)


Så idag har man varit lite trötter..har haft öppet i gårdsbutiken så nu sitter man här som en soffpotatis...


Nu har alla pioner blommat över så nu är det rosornas tid..


Så nu är Bossgård full utav glasskålar som innehåller en eller flera avklippta rosor..




Har alla möjliga sorter och denna vet jag inte namnet på...någon som kan hjälpa mig..




Nu ska ni få se mitt sista inköp :) en sådan har jag letat efter och fann denna på Clas Ohlsons :)

När jag var 13 bast (som man då sa) kunde jag inte leva utan min transistor, den fanns alltid med, man samlades ute sommartid och så lyssnade man ihop på alla hitlåtar...det var Kvällstoppen och 10 i topp som då gällde...härliga minnen..

Nu kan jag lyssna på Sommar hela juli :)har laddat den med batterier



Nu står den här raringen i köket, samma färg som luckorna ...fniss..tänk att man fick tag i en transistor som matchar :)



Flera nya varor har kommit till butiken som denna denna madonnatavla och så till löparna..



Hela 1,50 i längd och med det där ljuvliga monogrammet som jag älskar..varje ände har en vacker volang... har redan inhandlat båda två..finns i brunt och vitt monogram



Har samma monogram som dessa rara kuddar och har fått hem en ny sändning igen ..så nu finns dom återigen i butiken...



Har ju tidigare visat handduken som oxå finns i denna serie med vitt monogram och spets, ni ser den skymta..


Lär nog inte hinna lägga ut dessa i NÄTBUTIKEN....men är någon intresserad så är det bara att maila så fixar jag sändning..

Imorgon ska värmen komma tillbaka så jag och Otto återvänder till vattenhålet..

Vet..blev ett långt inlägg, men skriver ju inte så ofta som förr..tidsbrist som ni vet

Ha en fin start på veckan, kramen från eran VIOLAN

20 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Så fina saker du visar darlingen. En underbar transistor. Pris? För jag tycker nämligen att Robert för 3000 kr är för mycket.
puss på den lilla nosen

Vita Falkens Lantliv sa...

Den där radion har jag precis köpt med:))) Så otroligt bra pris och så charmig!

Super fina saker du jämnt haar i din butik...suck;)

Kram Susanne

Nyanser av vitt sa...

Skämtar du????Ska dit imorgon då :O)
Köpstoppet är tydligen hävt hi hi

Mamma C sa...

Transistorn var med lite överallt kommer jag ihåg.
Ha det så skönt nu när värmen kommer tebax igen.
Kram Mamma C

STENLYCKA sa...

Ja nu är det snart vardag igen, midsommarhelgen gick fort och var regnig och kall. Nu jobbar jag min sista vecka innan semestern, skall bli så skönt. Skall inte titta åt en bok på fem veckor, om jag nu klarar det....
Härlig transistor,gick in på Claes Olssons webbförsäljning, tänkte slå till och köpa en, men den var många som hade nappat, för den var slutsåld.
Inkommer om en månad igen. Ja, ja får väl vänta.
Ha en bra vecka!
Kram Raina

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Hei på deg skjønne Viola. Lenge siden, ja nå er vi to som jobber døgnet rundt ser jeg.
Vet du, den der radioen sto jeg på Klas Olssom og såg på her om dagen. og det var nummeret før jeg kjøpte. men den var mistenkelig billig, så jeg var redd den ikke fungerte. Men nå vet jeg. Radioen er jo kjempefin.
Om det ruller en bobil opp forand din butikk en dag så er det kanskje jeg. Skal prøve å få tatt oss en tur etter ferien. Har så lyst vet du.
Må du ha en superduper uke.
Klem:)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härliga tider:) Vad kul att radion matchar luckorna:)

Kram Annica

Marias Vita Rum sa...

Hej!!! Vad mycket snyggt du har i din butik!!! Hoppas på en tur till dej i sommar. Bor i Västervik så det är ju inte så långt.Läste att ditt "vattenhål" låg här i närheten, kul!

MVH Maria

EM sa...

Kan riktigt känna doften av dina rosor, men vet tyvärr inte namnet...
Trevlig radio, ja visst är den som förr...10 i topp, så klart. Lördagens höjdpunkt. Det var tider det. Vi har fått en gammal skivspelare så vi ska kunna lyssna på våra sparade LP-skivor från "förr". Tänk vad det knastrar egentligen. Det spelade minsann ingen roll då.
Nu väntar vi på värmen, ska bli skönt. Och kusten väntar också.
kram elsamarianne

Pysselpalatset sa...

Ha vi e bra lika... Gubben min kom hem med en gåva häromdagen... från Classe Olsson... jo en radio.. lika som din... Han hade sett den och tänkt att denna skull frugan gärna vilja ha...Vi har haft den i husvagnen hela helgen och det är faktiskt en jättbra ljud i den.. kram J

Anna sa...

Jag förstår inte vad ni har för klimat där uppe! När du hade bloggträffen blommade ju syrenerna för fullt, våra var inte ens i närheten! Nu är pionerna som vackrast, dina har blommat över. Och rosor är det dåligt med än. Hur kan det vara så, så mycket högre upp i landet som du bor?
Kul att du gillade kassarna!
Kram Anna

Ett ögonblick sa...

Transistor...den ska inhandlas med det snaraste...bra att Roberts kanske får lite konkurrens...jag vill också lyssna på Sommar...och så gillar jag Clabbe på lördagar;))

Ha en fin vecka!
kram lisamaja

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ser ut som du och Otto kommer få toppenväder, perfekt och vara ledig nu. Den radion är ett fynd, och så fin färg.
Ha det gott i ditt vattenhål, bada och lukta på rosorna, det tycker jag låter bra.
Solig kram
AnnaMaria

Elzie sa...

Det verkar som ni haft en skön helg. Hoppas ni kan njuta i vattenhålet nu.
Kram Elzie

lavendel mio sa...

Hei
så nydelig radio....og så på Clas Olson da, ja de har litt forskjellig de:)
vakre bildet fra midsommefeiringen, her var det regn og kaldt, 8 gr.....
ønsker deg en fin sommer uke, klem Hanne

Mitt hvite hus sa...

Høres ut som en perfekt midtsommer helg du jar hatt Viola..

så masse fint du har fått inn i butikken din...
Her fosser regnet ned i dag... så trist vært..

ha en skjønn uke O=)

klem

Black Iris sa...

Så här års lider vi nog av tidsbrist lite till mans. Fina saker som vanligt visar du i alla fall..

Kram Maidi

Elsa och Helena sa...

Ha det så bra i Vattenhålet och här övas det på salsa dag o natt, höll jag på att skriva:)

Radion är så läcker, i min ungdom fanns en liknande fast med brunt läder runt om...nu när jag tänker efter så gick lädret att ta bort. Undrar om den finns kvar jag...Pussen.

Hammarsbacken sa...

Den radion är bara så charmig. Jag gillar verkligen madonnatavlan. Älskar sådana bilder. Jag ska kika in i din nätbutik sen när jag har tid. Kram Sonja.

NinaH sa...

Jag tycker det är härligt med långa inlägg - när de visar så mycket fint... och har så trevlig text!;-)
Så får man alltså ta och besöka Clas Olsson framöver också... ser jag.... :-)