söndag 5 februari 2012

FRYSER...

 Morrn, ännu -21 fast klockan är 9...denna natt har varit den kallaste denna vinter..


Är så trött på kylan, jobbigt både för djur och människa..tala om att vilde Malte blir extra vild när man inte kan vara ute som vanligt..får kramp i benen utav kylan....




 Man kan knappt se ut gm gästrummets fönster, rutorna är fulla utav iskristaller..




 Trodde att det skulle vara tunnsått med kunder igår men faktiskt hittade många hit och det är man glad för..hoppas det blir likadant idag..



 Dags för att kolla vedspisen, i köket var det +15 när jag kom ner i morse...så nu brassas det brasa...märks att man bor i en gammal dragig gård :)



Önskar er en skön söndag och nu hoppas vi att det vänder..lite lindring i kylan önskas...kramen från eran VIOLAN

27 kommentarer:

Unknown sa...

Ja nu kan det allt vända och bli lite färre minusgrader. Ända fördelen är att isen tjocknar snabbt och vi kan ta oss ut till stugan :).
Ha en bra dag och hoppas du får massa kunder, kram Ing-Britt

Nyanser av vitt sa...

Nej då darling. Har bara köpt in lite annat för att utöka sortimentet. Visar snart de ljuva smyckena i äkta natursten. De som jag skickat som prov till dig. Ha en fin dag med god försäljning.
Puss på den lilla nosen

idémakeriet sa...

Ja kkkkkkaaaallt är det.
Jag gillar inte detta men mannen min står redan sedan en timme sedan på isen.
Vill inte tanken bara.
Hoppas du kan hålla dig lite varmt där inne, elda på!
Varm kram Gerda

Mamma C sa...

Jag hade 21 igårkväll men i morse var det bara -16 ;) Håller med dig att nu får det räcka med kyla och in med lite värme istället. Ha en fin söndag i butiken.
Kram Mamma C

lisashus sa...

Ja, jisses, så kallt vi har fått, det blir ju bara värre och värre, men hoppas att det vänder snart! Jovisst, känner man sej instängd av kylan,knepigt att vara ute, särskilt för fyrfotingen förstås!

Skönt att vi kan elda i alla fall! Ja, gamla hus har ju sin charm!:)
Ha en bra dag i butiken!
Kram
Lisa

Chokladvillan 1910 sa...

Det är mycket som är charmigt med ett gammalt hus utom när det är svinkallt ute... 15 grader inomhus är ingen höjdare !!!! :( Nu hoppas vi verkligen på mildare väder.
Fina bilder !
Kram Anki

STENLYCKA sa...

Ja du, vi hade också den kallaste natten denna vinter men idag är det bara -8 grader och det snöar. Kanske blir det lite mera behagligt framöver. Förstår att Malte får kramp i benen det kommer jag ihåg att våran hund fick när det var kalla vintrar. Vi hade en liten brun pudel för tio år sedan men efter att vi fick avliva honom har vi inte haft någon hund.
Önskar dig en fin dag i butiken!
Kram Raina

Elsa och Helena sa...

Ja, kallt idag också och fullmåne. Vilket betyder frysen och sömnlös, haha.

KRAM så länge

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bara minus 10 här imorse, så det kanske har vänt. Stackars Malte som får kramp av kylan, kan lätt tänka mig att han blir rätt aktiv inne då.
Kramar
AnnaMaria

G:a Affären sa...

Hoppas du har många kunder som håller dig varm idag. Jag såg att du fått hem så fina varor.
Önskar dig en fin söndag
/Cia

NinaH sa...

Det är klart att man vill uppmuntra sig och värma sig hos dig- på många sätt!Det gör man ju så gärna- digitalt- så förstår kunderna vill- live!!
Men ja- må det nu vända! Vädret alltså...;-)

Unknown sa...

Vilken vacker gammal gård du har! Kul att du kikade in hos oss och tack för dina fina ord...

Ha en fin söndag

Kram Linda

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Ja nå er det bare å fyre på peisen og vente på våren. Den er like rundt hjørnet nå da.
Ha en herlig søndag.
:)

Tre Tanter sa...

Det är kallt både för folk och fä nu.
Hoppas Kung Bore släpper sitt grepp snart!

kram 3 tanter

Fågel Blå sa...

Hej Viola!
Här eldas det också!
Hoppas du haft en fin helg
Kramar Kathrine

skifferhuset sa...

Hej vännen! Ja de gamla husen är inte så välisolerade inte!! Men har ju sin charm! Ha nu en fin kväll! Kram Iréne

Mia, New Room Interior sa...

Hei Viola!! Fine bilder som alltid! Kaldt her og, men heldigvis ikke så kaldt! :-) Er glad det er februar, så varer hvertfall ikke kulden så veldig lenge! Ha en fortsatt fin søndag! KLEM

Elzie sa...

Jag hoppas du fick upp värmen till slut. Bilden på headern ser så KALL ut! Verkligen isande, brrr! Nu vill vi ha lite mindre minusgrader TACK!
Hoppas du fick en bra helg i butiken.
Kram Elzie

Veronica sa...

Klart du har kunder i kylan. Vi vet ju alla att det vankas brasvärme hos dig! Jag antas att det eldas friskt även i hus nr 2. Eller?

Jag har planer på att starta eget och är så förtjust i din webb-butiks upplägg. Har du knåpat ihop den själv eller är det en färdig? Tänkte om du kanske hade ngt tips. Håller på och kollar på lite olika färdiga webb-butiker, men de är så färggranna och grälliga och det känns inte som jag... Jag vill ha en lite mildare, lugnare och mer mig!

Stor kram Veronica

Cc sa...

Usch å ve säger jag till kylan. Nu har vi -8 men det blåser som in i norden. Jo tack här har man en som springer runt å ligger på alla mattor för att retas, bara gör lång promenaderna ute blir. Kramen

Kamomilla sa...

Här just nu i skrivande stund bara -6 grader. Såå skönt!! Var på begravning idag, med 17 grader i kyrkan, minus 9 ute i snålblåst och det tog ett tag att tina upp tårna när vi kom hem..

Rosa i huset i vitt sa...

Vi hade 17grader inne imorse . Man förbrukar många ljus. Men förhoppnigsvis så vänder det nu. Har -7 ute bara nu .

Kram Rosa

Betongglädje sa...

Uaaa vad kallt det varit i helgen! Men otroligt vackert!! =)
Men jag hann visst inte komma ut till dej i helgen heller. Vet inte hur tiden kan försvinna så fort egentligen!?
Sköt om dej och Malte-gubben!
KRAM

Eva Linnea sa...

Nu får det gärna bli lite varmare för min del! Burraburra vad kallt det är. Man vill inte sticka näsan utanför dörren. Nu är det 2,5 arbetsveckor igen.
Kram Eva Linnea

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Äh lite kyla tål vi väl? Jobbigt bara att vattnet i köket frusit i år igen...!

Äh vem försöker jag lura?? Ge mig sol och vår tack!!

Kram Annica

bakom berget sa...

Ja det är ett elände med kramp i benen för de stackars hundarna. Det blir inga långa promenader direkt.
Men huuu va kallt med bara 15 grader i köket. Tur att du har vedspisen så att du får upp värmen fort.
Vi har haft under tjugostrecket både lördag och söndag morgon. Nu är det nog!
Ha en fin kommande vecka nu!
Kram Åsa.

Birgitta sa...

Så mycket fina saker du har i din butik. Förstår att kunder trotsar kylan för att åka till dej.
Jag har inte varit ute på två dagar. Tempen har varit ner mot -30 och då är det för kallt. Idag har visserligen graderna var betydligt färre, men det har varit en isande vind och snöande på tvären.
Önskar dej en skön vecka.
Kram Birgitta