fredag 3 augusti 2012

MINISEMESTER

Morrn på er...nu är det snart dags att återvända till Bossgård..har haft en välbehövlig vila på 5 dagar...en liten minisemester :) och snälla svägerskan är min stand-in
Har varit i vattenhålet sedan tisdags och haft tur med vädret..verkade som jag prickade in rätt dagar..




 Njutit utav lata dagar...inte gjort något speciellt mer än legat i solstolen och läst...stängt av helt enkelt..men nu börjar det att klia i mig....:) längtar till jobbet...har ni hört..kanske inte alla gör efter 5 dagars ledighet men har man världens roligaste jobb så...





Har skogen som granne där man hämtat sin lunch..blivit en del blåbär och hallon som slunkit ned i magen..finns inget godare...smakar sommar... 



Har mullrat i natt och lite regn har kommit..men nu håller det på att spricka upp...så det kanske blir ett par timmar i stolen innan jag beger mig hemåt...
Ha en härlig fredag, kram VIOLAN

14 kommentarer:

idémakeriet sa...

O vad skönt med några dagars ledighet.
Jag förstår din känsla, som du säger har man världens bästa jobb som längtar man tillbaka igen.
Jag tog med mig lite jobb under den tiden var i Frankrike, hihi, jag kan ju bara inte låta bli att skapa.
Ha en go dag och klappa Malte hunden.
Kram Gerda

Hanna sa...

Låter som härliga lediga dagar.
Kram
Hanna

EM sa...

Perfekt att kunna åka iväg några dagar och ladda lite. Men det får inte vara för länge. Du har valt rätt arbete, om du längtar tillbaks. Men det är ett roligt arbete...
Snart blir det Formex, du ska väl dit?
kram elsamarianne

Nyanser av vitt sa...

Vad härligt darling. Det var du verkligen värd. Ja du tänk att det kom hem lite nytt till garderoben i alla fall :O)
Ha en fin fredag
Kram

Nyanser av vitt sa...

Vad härligt darling. Det var du verkligen värd. Ja du tänk att det kom hem lite nytt till garderoben i alla fall :O)
Ha en fin fredag
Kram

Rosa i huset i vitt sa...

Kikar in och önskar dig en trevlig helg
Hur länge pågår rean? Tänkte jag skulle hinna dit.


Kram Rosa

Vardagens guldkorn sa...

Härligt med en minisemester, hoppas du slappat ordentligt nu så du är utvilad..... förstod på Malte att han var lite bekymrad över att du jobbar lite mycket ;0)
Sköt om dig!
Kram Linda

Snögården sa...

Det behövde du!!!!
Ser gott ut oxå.
Kramen

bakom berget sa...

Vilken tur du hade som prickade in rätt dagar för din minisemester.
Jag förstår att du längtar hem till jobbet igen.
Jaså, det är dags för Formex igen. Tänker på va trevligt det var sist då vi träffades i Sthlm. Kanske nåt att tänka på snart igen ;0))
Ha en fin helg nu!
Puss.

Betongglädje sa...

Härligt med lite ledighet! Jag & Kina var ute hos dej idag, fast Kina fick ligga ute vid stora bänken förstås... Men det var helt ok hälsar hon!
Men hon kände nog lukten efter Malte... å han känner säkert att hon varit där ;)
Köpte en mycket fin stor tavla, den måste varit ganska nyinkommen antar jag! Mycket nöjd!
Ha en fin helg!
KRAM CAMILLA

Hajan sa...

Det måste varit bra på dib lilla semester,men jag förstår att
Du längtar till Bossgård med
underbara ställe.

Sara sa...

Hej vännen =)
Härliga bilder du bjuder på!
Jag har något hos lilla mig som kanske du blir glad av ;) Titta förbi på bloggen så ser du ;)
Kramar ifrån mig

toves sammensurium sa...

Minisemestern din høres vidundelrig ut Viola,så godt at du fikk så deilig vær og kunne nyte dagene!!!Men jeg synes også det er herlig at du gleder deg til å gå på jobb igjen,...det er et godt tegn!!!!
Toveklem:)

Anonym sa...

Superskönt med några dagars vila. Ibland känns det som att man måste vila efter att ha haft semester :) men du verkar ha tagit till vara dina lediga dagar, toppen!!!
Ha det gott på jobbet igen, härligt med världens bästa jobb.
kram
AC