tisdag 25 augusti 2015

ETT LIVSTECKEN



Hallå där ute, inte har jag hunnit vara här på över en månad men det beror på att jag har jobbat som aldrig förr. Har aldrig haft så många kunder som denna sommar och det är ju så klart glädjande...så därför har inte tiden räckt till men nu ska det nog bli lite lugnare så jag har tid att även titta in här...
 



Har varit i Stockholm några dagar. Formex har besökts och så har jag även fått vara lite turist...

Formex är både roligt och jobbigt för då går hjärnkontoret på högarv. Två nya leverantörer fann jag och båda har vacker keramik. Denna bild är från SidSid.





Denna marockanska keramik som är handgjord kunde jag inte motstå. Har visat bild på Fb och insta och många är verkligen intresserade utav denna och undrar när den kommer...lovad v.36 och får hoppas den kommer då

Hos mig blir det mkt i grönt denna höst, tegelfärger, alla möjliga blå kulörer. Det svartvita, grå, rosa består och även industristilen är fortfarande stor. Men nu pratar vi inte längre om shabby chic utan om country chic, naturfärger, naturinslag, det rustika och skapa kontraster är den nya lantliga inredningen. Man ser verkligen att keramiken är stor i år och det kommer den även att vara i min butik. 

Njut av de sista sommardagarna, kram VIOLAN

3 kommentarer:

lisashus sa...

Stockholm är härligt på sommaren! Lite lugnare då. Klokt att turista lite efter Formex. Där kan jag tro att det var full fart! Snygg keramik! Grönt är alltid skönt!
Spännande att se allt nytt som kommer nu.
Ha´t så bra!
Kram
Lisa

Erikslundsliv sa...

Härligt med höst och lite nystart! Keramiken ser fin ut, härligt med grönt!
Kram, Ann

Hajan sa...

Det bliver nog bra med hösten också tycker jag.
Men var sak har sin tid, så är det bara,