söndag 30 november 2008

TÄVLING HOS ROMANTISKA TING


Idag den förste advent tänker jag fira stort!!! Butiken ska få ett eget inlägg och det har sina orsaker.
Vi går nu in i sista månaden på året och nu i november har jag satt nytt rekord på besökare i butiken. Jag har haft över 6 500 besök denna månad! Helt otroligt! Dessutom blev det min goa norska bloggare Kerstin som beställde order nr. 400! Hon mailade till mig och skrev att det inte alltid är vanligt att man tar bort momsen på varorna man beställer och detsamma gäller för frakten på paket. Detta ska man faktiskt göra, för Norge är inte med i EU och då gäller dessa regler. Nog med denna förklaring.
Så ni förstår att dessa siffror måste ju firas på något sätt , så varför inte ordna en tävling hos VIOLANS romantiska ting och med butikens varor som vinst. Tänkte lotta ut lite julklappar till er och det går till på följande sätt:


Är du bloggare så lämnar du en kommentar till detta inlägg och får en lott. Länkar du dessutom till denna tävling så har du ytterligare en vinstchans. Fixar du en länkning till romantiska ting så får du en tredje. Om ni behöver butikens adress är den: www.romantiskating.se Du har bra bilder i högerspalten till butiken. Totalt sett kan du alltså få tre lotter till denna tävling. Skriv i kommentaren hur du gör så jag vet.


Har du ingen blogg så är du givetvis välkommen ändå att vara med i denna tävling. Lämna din mailadress till mig antingen på din kommentar till detta inlägg eller maila den till mig, violas@romantiskating.se


Vad kan man vinna då? Har tänkt lotta ut tre vinster och så här ser dessa ut:




Den här kan du vinna som första pris. Ni som besöker min blogg kanske har sett vad jag brukar göra med dessa vackra fat på fot. Jag har många just nu fyllda med vita blommor och murgrönor eller som stilleben fyllda med vackra kottar. Denna blir första pris, ljuvligt mönster och vackra hänklar!




Som andra pris kan du vinna en så rar julduk, en gammal ljushållare och en vackert gammalt sekelkort.



Tredje priset får bli ett brickpar som har en så rar bårdkant och med ett vackert mönster.

Hoppas nu att ni vill vara med i min jultävling i BUTIKEN. Tänkte att ni ska ha god tid på er så tävlingen slutar på luciadagen, alltså den 13/12 är sista dagen att lämna din kommentar till detta inlägg.

Nu önskar jag er alla en riktig mysig förste advent med god glögg och tända ljus. Själv ska jag alldeles snart sätta igång med att fixa julskinkan, steka köttbullar och göra en Jansson. I vår familj har vi den traditonen att vi äter en liten försmak på julematen alltid den förste advent och våra närmaste släktingar sitter alltid runt vårt bord denna adventsmiddag.

Ha en skön vecka som kommer, stressa inte ihjäl er, utan försök nu njuta utav den tiden som jag tycker mest om under december månad, advent!

Många kramar från eran VIOLAN och lycka till nu!!!!!!

158 kommentarer:

Nicole sa...

Nu hoppas jag på massor av tur! Jag vill absolut vara med i tävlingen och jag länkar till den också! Grattis till så många besökare & att det går så bra för butiken!

Fake cake sa...

Ohh viola så vackra och fina ting du lottar ut..jag hoppas sååååå på första pris men ljushållaren m duken är så fint det med:)

Nu håller jag båda tummarna för mig och alla andra med.

Grattis för alla dina besökare!!!

Ska länka dig såklart

Hannis sa...

Vad gott med julmat!

Kul med så många besökare!!
Jag vill förstås vara med och länkar från min sida också=))

Kram Hannis

White cotton grass sa...

Klart man vill vara med! Fixar en länk!
trevlig 1:a advent!

Glitter och Marsipan sa...

Hej Viola.
det är så juligt och fint att titta in till dej.
Ja,jag vill ju absolut vara med i din tävling.Så vackra priser.
Länkar till den också.
Ha en fin första advent.
kram Anette

Ofelias Hus sa...

Grattis till alla dina besökare !

Så fina priser du har
i din tävling,
jag vill absolut vara med...
hoppas på tur!

Kram och ha en mysig 1:a advent,
Anette

Hulda sa...

Spennende med utlodning! Vakre saker. :) det kortet øverst var nyyydelig!

Kamomilla sa...

Hej!
tack för besöket hos mig! Klart man vill vara med och få en chans att vina såna underbara ting!! Jag länkar till både bloggen och butiken för maximal chans i alla fall!

hemtrevnad marie sa...

Hejsan, vill önska dig en trevlig första advent!!!
Så vackra saker du lottar ut!!
Vilken fin tradition ni har med julmat redan nu.....
Själv har jag bara bakat en saffranskaka nu...så det blir nog lite glögg och saffranskaka och ris a la malta med saftsås senare, men också julskylning är det tänkt....kram på dig!

Lily of the valley sa...

Hoppas på tur för jag vill vara med i din fina tävling!
Grattis till dina besökare!
Ha en skön första advent
Kram Lily

Anonym sa...

Grattis till så många besökare i butiken:-)
Klart vill man vara med i din tävling. Vilka fina priser du ska dela ut. Håller alla tummar och tår nu.
Länkar till din tävling.
Kram

Anonym sa...

Hej Viola!

Grattis vad kul till alla besökare i din fina butik.
Det är klart man länkar.
Jag länkar till dig och din butik i högerspalten på min blogg och hoppas på lite tur.
Man har ju tyvärr inte så mycket svenskt som man skulle vilja ha i juletider. Amerikanarna firar ju inte advent men i vårt hus gör man.

Stor bamse kram från the Morse Family.

Anonym sa...

Men, du Goa vad mycket fina tävlingar du har till oss här ute i bloggvärlden.

Jag skulle bara kika in för att önska en mysig advent till dig.

Jag borde nog oxå ha en tävling, men det har inte riktigt varit mitt år i år. Jag har varit såå sjuk, suck!

Nåja jag är en obotlig optimist så det vänder nog :D

Kramar Lena

Mizty sa...

Selvfölig vill jag vara med i tävlingen (du trodde väl inget annat?)

Knåpar till länkar gör jag osså.

Adventskram
Mizty

Unknown sa...

Hej Viola!!

Klart jag vill vara med o tävla i din fina utlottning!

Jag gör alla 3...

Kram kram Pia

LillaFlisan sa...

Men vilka fina vinster! Och STORT grattis till alla besökare....
Här står också Janssonen(?) i ugnen och potatisen och äggen på spisen....
Fast skinkan har vi redan tullat på i går ;-/....

Klart jag vill vara med och tävla!
Jag länkar såklart till tävlingen och länk till din butik det har jag ju redan på min blogg sen länge :-)

Varma adventskramar

Flisan

Magdalena sa...

så mye fint du har....
så bra med så mange besøkere !!
jeg vil også være med...

stor klem
og takk for hilsen hos meg~~~~

Dicksonska våningen sa...

Javisst ska jag också vara med! Jag sätter in en länk på min blogg till tävlingen.
Jag skulle gärna vilja ha en skål på fot så jag kan dekorera med mossa och ljushållare och allt annat fint som finns!
Kram Annika

Hagbacken sa...

Heja Violan, stort grattis till alla dina besökare! Självklart vill jag vara med i din tävling..jag norpar en av dina vackra bilder i ditt inlägg om det är ok? Kram på dig och hoppas du får en trevlig första advent!

Kram Linda

Hagbacken sa...

Jo, jag länkar både till din sida och till dian butik såklart!

Willewira sa...

Men vad mysigt att fira en minijul den första advent!! Låter som en trevlig tradition.
Kanske blev jag klar i tid om jag startade en sådan i vår släkt också... Eller??? :)

Underbart roligt med en tävling och lika roligt med så många besökare i din butik. Grattis!!

Klart jag är med på den tävlingen...
Jag skriver här... fixar en tävlingslänk... och en länk till butiken finns redan... = tre lotter!!

Kanske har jag lite tävlingstur denna gång... :)

Hade ni en trevlig tur till Jönköping, du och Marie? Berätta gärna!

Ha en riktigt skön minijul med familjen!

Stor varm kram!
Willewira

Vita hjärtan sa...

Hej!

Vilka fina saker du lottar ut! Jag vill självklart vara med och försöka vinna!

Kram Annemari

Frida sa...

Hej Viola! Vad roligt att det går så bra för din butik! Klart jag vil vara med och tävla. Länkar självklart!
Hoppas du också får en mysig 1:a advent!
Kram Frida

Josefine sa...

Hei på deg Viola! Så gøy med konkurranse:))Klart jeg blir med på den. Ønsker deg en fin søndagskveld og en flott uke. Klemmer fra Josefine

Addis och Leif sa...

Åh, jag är gärna med och tävlar om de fina sakerna! Länkar till tävlingen och till Romantiska Ting från vår blogg!

Mvh
/Addis

Jenny Oak Fae sa...

Jag är GÄRNA med och tävlar och länkar så klart både till tävling & butik!!!

: )

Kram & ha det gott!

/Jenny

<3

Elisa Day sa...

Vill gärna vara med och tävla!

annashusidingtuna sa...

Jag vill vara med och tävla.
Då jag inte är så haj på datorer så har jag inte fått till hur man länkar, om jag fixar det så hör jag av mig.
Ha en fin första advent.
Kram Anna

Anneli sa...

Hoppas nu På vinst - sååå vackra saker....
Länkar både till Tävling och Butik hos mig....
Grattis till så många besök... ;)
Kramar/Annelie

Mamma C sa...

Klart man vill vara med och tävla om dessa fina priser. Jag länkar på min sida tilll dig. Så trevligt med lite försmak på julmaten. Jag har varit högt som lågt i dag i huset med allt advendtsstök. Nu har gubben och jag precis ätit och jag satt mig vid datorn. 40 missade inlägg på bloggkoll jisses på en dag.
Kram mamma C

Veronica sa...

Hejsan Viola!

Självklart vill jag vara med och ha så många chanser som möjligt. Jag länkar och lägger så klart in din butik hos mig! ;o)

Kram Veronica

Anonym sa...

Hej Viola!
Så roligt att hitta dej också och så var mycket fint och spännande att titta på, så jag kommer tillbaka...Ha det gott!

Penseldraget sa...

hej aå vackra saker vill man ju gärna få en chans att vinna...jätte vacker blogg o butik
länkar så klart
kram pia

Grip dagen sa...

De gamle julesakene du viser er så flotte, Viola.
Ingen ting er skjønnere enn de gamle, nostalgiske. Det er en magisk stemning over dem.

Nå håper jeg å vinne litt svensk julestemning...

Jeg krysser fingrene!

Ha det fint!
Klem Marit

Annelie sa...

Hej Viola!
Klart man vill vara med i din tävling. Jättefina priser!!

Jag har länkat till din blogg och till butiken, ta en titt in så ser du.

Jag kryssar fingrarna... Glömde nästan gratulera till framgången i butiken och på bloggen. Blir ju så ivrig ju! Ett STORT Grattis till dig.

Kram Annelie

Diverselådan! sa...

Grattis till alla besökare, men det är inte alls konstigt att dom/vi är så många. Du bjuder ju alltid på så mycket fint...
Kramar!

Mitt hvite hus sa...

Hei Viola0)

Ja dette vil jeg ikke gå glipp av. har lenket din blogg med innlegget og butikken din og skriver en hilsen ,:Og jeg krysser det man kan krysse for å ha hell med meg=) Nydelige gevinster alle sammen=)
Men jeg skjønner det blir rift om disse premiene0)
Varm klem Kerstin

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis till det stora besöksantalet! Roligt! Vilken härlig tradition med julat till 1:a advent, mmm vad gott!
Hoppas på god tur i din tävling.
Önskar dig en skön ny vecka!
kra
nina

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhhh nu vattnas de.. hmmm de innebär fler pass på friskis.. hi hi.. Jag ska på två jul bord nästa vecka....
Självklart är jag med och tävlar hos dig... jag har länkat till dig...
Kramis Linda

Mia sa...

Grattis med så mange besøkende! Men det er da ikke det minste rart, så masse fin tosm du har i butikken din. Og det er nydelige ting du gir bort også. Heldige er de som vinner hos deg!

Det høres så deilig ut med forsmak av julematen nå den 1. søndag i advent, en koselig tradisjon. Jeg ønsker deg og dine en herlig kveld.

StrandviksVillan sa...

Men - så fantastiska priser! Jag deltar jättegärna!
Hoppas hoppas hoppas!!!

Ha en bra ny vecka du med! Kram Anki

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jag får väl hoppas på turen...brickorna är precis i min smak:)

Vad kul att det går så bra på butiksbloggen! Jag gläds med dig viola!!

Kram Annica

Marie Söderberg sa...

är självklart med..på alla proser..länkar självklart till dej *ler*
ha det gott/Marie

hagagården sa...

ja jag vill gärna var med o tävla om dessa vackra priser,jag längkar upp till dig på min blogg
kram
ninni

Som mine dager er sa...

Kjære Viola. Du har SÅ MYE fint her inne. Jeg elsker å komme hit inn og se på alt du har tatt bilde av. Det er så mye vakkert. Og alle kommentarene du legger igjen hos meg, som omtenksomme og alltid så hyggelige. Hjertelig takk.

Kos deg med førjulstiden og advent. Det gjør jeg også.

Stor klem fra Marit

lottens vita och gröna sa...

turlotten här, hihi! håller tummen nurå på såå fina vinster!

önskar dig en härlig vecka vännen!

varmkram lotten

Min Still By Maia sa...

Takk for hyggelig hilsen hos meg og for at du gjorde meg oppmerksom på siden din.

Jeg vil gjerne være med på konkurransen. En morsom idè!

Gratulerer med så bra besøkstall!

KLEM

Evelinas hus sa...

Hallåj,
Jag vill gärna vara med i din utlottning.
Hoppas du får en fin vecka.
Kram Caroline

Emma sa...

ååh så vackra saker du lottar ut! och grattis till så måna besökare =)
Självklart vill jag vara med och tävla om som underbara sakerna, länkar vidare på min blogg =)

Kram E

Katta sa...

Vilka fina saker du lottar ut, och vad många besök. Så ni julbordade redan i dag,mysigt att träffas släkten så där.Här har faktiskt druckits just glögg idag och den var såå god.Duvekullas med chokladsmak, rekommenderas verkligen.ha en riktigt bra vecka, kram Katta

Ann-Catrin sa...

Godkväll Violan!!

Men vad roligt med så många besökare.. tror jag det..här har du en trogen!!

Vilka priser..klart man vill vara med och tävla... kanske kanske man vinner

kramar
A-C

Nettan sa...

Hoppas på massor av tur !
Är jättegärna med & firar med dig.
Har länkat till din tävlin & butik =0).

Kram Nettan

Nygammalt sa...

God kväll Violan!
Vilken trevlig överraskning så här på första adventskvällen. Självklart vill jag vara med i din tävling och länkar till både blogg och butik =)

Sov så gott!
Kram!

Huset på toppen sa...

Gratulerer med mange besøk, og det er spennende med utlodning!
Jeg vil gjerne være med:-)

Ha en fin adventstid!
Klem

ANETTESHUS.COM sa...

Å, sååå mye fint!! Jeg vil være med selvfølgelig:)

Håper du har hatt en fin 1. advent!

Klem Anette

ANETTESHUS.COM sa...

Jeg linker selvfølgelig!! :)

Hjärtat Mitt sa...

Jag är gärna med i din tävling.
Har länkat till den :)

Kram Mari i Marieholm

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul med en tävling. Hoppas ju verkligen att man vinner. Har länkat till din tävling till höger bland de andra tävlingarna. har seddan lagt till din butik bland de andra butikerna. Också till höger.

Ha en riktigt skön kväll.
Kram Ullis

Mjuka sa...

Åh så klart vill jag vara med! Länkar så klart och skriver in din butik bland mina favoritbutiker
kramar M

Anonym sa...

Hej
Klart jag med vill vara med. Så fina vinster och blogg
Har länkat dig på min sida
Välokomna in även jag har tävling skriv gärna en komentar till mina verk så blir jag jätteglad med
http://kreativabilder.blogspot.com/

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej !

Vad roligt att du kikat in hos mig.Har sett dina kommentarer hos andra men ännu inte hunnit kika in till dig....*LER*
Underbar blogg du har.

klart man vill vara med å tävla.

Kramizz Nilla

ANNIKA sa...

så mycket vackert att vinna.är med och håller tummarna att jag har tur.
gustafsson.57@hotmail.com

Malin sa...

Hej!
Vill gärna vara med i din tävling & vill gärna ha 3 lotter =) Har länkat till tävlingen i höäger spalt och till din butik i vänster spalt!
Hoppas du har en bra vecka!
Kramar Malin
Ps. Håller tummarna nu =)

Synnøve. sa...

En jultävling är väl aldrig fel.
Klart man vill vara med.
Ska prova att länka till dig och butiken.
Hoppas det går bra.

Ha nu en fin måndag.
Kramen Synne.



Jo, ang tull till Norge.Beställer man varor från utlandet får man ta in tullfritt upp till 200 kr.
Men betalar man när man beställer så kan den som sänder skriva gåva på paketet och då går det bra.

Størhuset sa...

Så nydelige ting du har i butikken din, må nok inn å kjøpe litt der etter jul. Håper jeg er heldig å vinner da, ikke rart det er mange vesøkende er jo så skjønne ting. Ha en flott dag:o)

MODERN COUNTRY sa...

Hei Viola!
Takk så mye for alltig gulliga ord inne hos meg! Du gjør meg alltid så glad du, her kommer det en stooor klem!
Håper du hadde det kjempetrivelig den 1.Advent. Tenk altså at nå går det mot jul, herlig!

Oj så kult med en konkurranse, klart jeg vil være med på den. Jeg vil jo vinne :))

Ha det godt i uka!
Klem Aina

Unknown sa...

Morsomt med konkuransje...du har jo så mye fint i butikken at det er vanskelig å bestemme seg. Nydelige premier som alle ønsker å vinne.
Jeg ønsker deg en god uke, og du er velkommen til å besøke meg på kalenderbloggen min.
Klem...Ellen

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilken härlig tradition ni har !
Min syster bjöd oss på ett litet julbord här för ett tag sen och aldrig har väl julmat smakat så gott !!
Vad roligt med alla dina besökare , Grattis !
Självklart vill jag vara med i din fina tävling och länkar både kors och tvärs ;-)
ha det gott !
Kram/Lotta

Annika sa...

Äntligen lite tid till att kolla r unt hos alla bloggar som julpyntar för fullt... här har helgen gått i 120 så idag blir det inte så mycket....:) kommer att fixa till lite länkar för tävla vill man ju.... hinner nog inte idag men jag talar om när det är klart...:) ska iväg o jobba nu i natt..... vardagen är ju där fast det snart är jul.... Kram Annika

H elle K sa...

Ja, nå håper jeg på flaks. Jeg vill absolutt være med på konkuransen. Du har så vakker blogg, første gang for meg tror jeg. ha en fin dag. Kristin

C De-sign sa...

Hej Viola ocg Grattis till all besökare...och beställningar!
Så klart att jag vill vara med...och länkar allt vad jag kan..för att få maximal chans...har aldrig lyckats vinna något här på bloggarna men man ska ju inte ge upp...så nu håller jag tummarna! Så trevligt det låter med en liten "lilljul" så här i adventstid! Jag ska försöka att hålla stressen på avstånd och ta vara på "godbitarna" istället... Önskar dig en bra vecka!

Stina sa...

Jaha, så är hon igång här ser jag. Själv lagar jag mat till familjen. Jag fastar. JÄTTEKUL!? NOT!

Kommer att känna mig som en rensad tonfisk på fredag. Då är det slut med utrensningen, så nåt kobajs kan jag inte prata om idag. Det lär väl bli tomt på sån't.:-D Puss

Eva Linnea sa...

Hoppsan, oj, här var det fina grejor! Klart jag vill vara med och vinna så fina saker. Länkar till din blogg och till din butik på min blogg CinderELLA.
Jättekram från Eva Linnea
PS Tack för fin hälsning från dig! DS

monikanen sa...

jag vill oxå vara med och försöka vinna dessa fina priser:)
Kram Monica
monikanen@yahoo.se

Stina sa...

MÖRT! Fy sjutton!
Det är en så'n där äckelfisk som man matar annan fisk med.
Mört? Vidrigt!
Hällre äter jag hö.;-) Fast det luktar ju snusk när de legat i de där balarna.
Så...inte vet jag.
Grisstjärt kanske?:-) Kramis

Lisas torp sa...

Så många fina romantiska ting du visar och utlottning vill jag ju absolut vara med om.

Det låter som om du fick en fin och stämningsfull advent med släkt och vänner!
Kram
Lisa

Lilla huset på prärien sa...

Hej Viola! Vad roligt att du fått så många besökare i butiken, det är ju helt fantastiskt! :) Stort grattis till detta.

Jag önskar dig riktigt trevliga veckor fram till jul!

Kram Jenny

Lotta sa...

Hej
vill gärna vara med om att vinna någon av de fina vinsterna. Länkar.
hälsn. Lotta

Anonym sa...

Men Viola grattis till alla dina besökare tänk så många.....6500 på en månad.
Vilka fina priser du lottar ut och självklart vill jag vara med på den utlottningen men tyvärr vet jag inte hur man gör.

Ha det bra
Kram Pernilla

Elzie sa...

Du milde så många besök. Och vilka fina vinster du har. Måste naturligtvis vara med.
Länkar till dig också.
Ha en bra kväll.
Kram Elzie

Lotta sa...

Hej!
Vad roligt att du tittade in hos mig! Din blogg är helt fantastiskt, nu har jag suttit här en lång stund och kollat igenom dina inlägg.

Ha det gott!

Hälsningar
Lotta

ANETTESHUS.COM sa...

Hei igjen!

... det ligger en award til deg inne på bloggen min i dag:)

Klem Anette

Jessica sa...

Vilka fina priser, jag vill gärna vara med och tävla. Har länkat till tävlingen i min blogg.
Kram
Jessica

Fredrika sa...

Hejsan, jag vill vara med så klart. Vinner gärna första pris för jag vill bara ha fler och fler julgrupper! Ha en bra dag!/Fredrika

Poppins sa...

Vilka fina vinster du lottar ut!
kram Poppins

Poppins sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Johanna sa...

Visst är jag också med. Länkar till din butik och din blogg.
Grattis till så många besökare. Hoppas att det blir ännu fler nu:)
/ Johanna

Tulipa sa...

Hej!
Klart jag vill vara med!
Länkar!
ha en skön ny vecka!
Kram Tulipa

Beas sa...

Så fina saker du lottar ut, jag vill jättegärna vara med. *tvi tvi tvi* (Spottar i nävarna och hoppas på bättre tur än vanligt)

Liz sa...

Fatet bara älskar jag, så vackert.
Jag har länkat dig och butiken, på var sin sida.
Hoppas du gillar det.
Kram och godnatt från Malmberget:)

Ida sa...

Jätte fin blogg :) Hade bra kramar.
// http://blomsterknoppar.blogg.se,idawilma@hotmail.com
Länkar dig på min sida :)

Pyssel och Trams sa...

Jag vill absolut vara med och tävla! Jag länkar till både bloggen och butiken, så nu gäller det att hålla tummarna!=)

Mvh Anna

Heidi-anitha sa...

Takk så mye for din søte hilsen hos meg i helgen som var! Alltid så moselig når du titter innom!

Så fint at det går unna med butikken nå! Ingenting er vel bedre enn det- tross at ma blir litt sliten,man må passe på å hvile ut mellom slagene som det heter!

God uke til deg, og nyt av dagene som er i Desember.

Klem White vintage

LOPPISLIV sa...

Godmorgon! Klart jag vill vara med på din utlottning av så många vackra ting. Hoppas din 1:a advent var underbar. Kramar Paula

Lilla Blanka sa...

Hej Violan!

Först vill jag säga Stort GRATTIS och KRAM!

Wow vilka fina vinster du lottar ut!

Härliga romantiska nostalgiska bilder visar du också.

Kram
Mia

MiaMaria sa...

Hej!

Grattis till dina beökare!

Klart man vill vara med på utlottning/tävling...och självklart länkar jag....

HA´en bar dag!
MiaMaria

Fru Grön sa...

Please, låt mig vinna. Jag ska göra allt för att vinna. (tävlingsmänniska, jag???)

Adventsljusstaken är fixad med mossa och ljus. Äldste sonen hjälpte till att dekorera med några kottar. Ingen sprickrisk för ljusen, men de är lite svåra att få att stå rakt.
Ha en skön vecka

Mizty sa...

Ibland är det så billigt att man inte behöver pruta. Då får man ta till sin övertalningsförmåga om hemkörning (20 mil)istället.
300 för månbordet, vad säger du om det?

Kram Mizty

Monika sa...

Hejsan söta Violan :o)

Självklart vill jag vara med i denna tävling. Och naturligtvis så satsar jag på tre lotter :o) Länkar båda inne hos mej.

Jisses, det där fatet bara älskar jag alltså. Massor av fina vintster du har.

Kunde jag skulle jag så gärna skicka över lite vit och vacker snö till dej också :o)

Ha det fint!

Kramar

Monika

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Kommentar nr 100!
Det var ju kul, jag måste skynda mig så det inte blir sabbat!
Kommer igen...
Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Nu är jag tillbaka igen... och har fixat länkningen också. Så nu ska jag väl ha tre chanser iaf!
Tack för senast! Det var jätteroligt! Har placerat ut de få inköpen jag gjorde, men skridskorna är kvar än så länge... måste skaffa snören...eller jag kanske kan ta vanligt hushållssnöre, kom jag på nu när jag skrev...
Så det blev sent på kvällen också? Fattar inte att du orkade ha gäster dagen efter också, du måste vara jättetrött nu... det är jag, även om jag inte hade gäster!
Kram
Marie

Floras Kulle sa...

Oj, vilken respons!
Jag vill också vara med förstås, länk till din nätbutik har jag redan (men jag bytte precis bild till den med den underbara tvättpåsen!) Länkar självklart även till tävlingen.
Vad kul att se hur Luciatavlan ser ut i färg, jag har den på väggen i svartvitt, som grafiskt blad av något slag. Den är inte det vanligaste Carl Larsson-motivet, och jag tycker så mycket om den!
KRAM på dig!
//Annette

Livingroom sa...

Hej, deltar naturligtvis i din utlottning. Kommenterar och länkar.
Fin blogg du har-måste nu kolla vidare på alla fina bilder du satt in.
Kram,
Lotta

Inspiration i vitt sa...

Hej gulliga du, vad glad jag är för din skull att du har så många köpare och besökare till din butik och fler kommer det att bli var så säker.
Det är klart att man vill vara med och tävla.
Har lite ont om tid just nu men tittar in till dig så fort tiden räcker till.
Kram på dig/Ingela.

Lillstuga sa...

Glömde ju att skriva en kommentar här hos dig!! Självklart vill jag ju vinna någon av de fina priserna som du har i din tävling. Men jag har ju för vana att skriva ett litet rim så det kommer ett sådant senare.
Kram Anna

linnea-maria sa...

Hej Violan! '
Vilka fina vinster! Jag har skickat en utmaning till dig som du får anta om du vill (inte nödvändigt) Kram /linnea-maria

Marie//Tekla Maräng sa...

Visst vill jag vara med och tävla om dessa fantastiska ting.
Fatet är ju precis ett sådant som jag letat efter, hoppas, hoppas.

Ha det gott Marie

Camilla sa...

Detta vill jag ju inte missa! Har nu länkat till båda sidorna och lånat en bild från din sida! Hoppas på tur!


Ska nu titta runt på din shop och blogg!
Ha det gott!

Mvh Camilla

http://tradgardsliv.info

Anonym sa...

Vilka vackra saker :)
Jag vill gärna vara med i din tävling och länkar till din blogg från min.
Din butik ligger under mysiga webbutiker.

kram!

Sofie sa...

Vilken underbar blogg!
Vill självklart delta i tävlingen, länkar till tävlingen och butiken från min blogg!
Ha en underbar vecka!

LillaFlisan sa...

Kram!!!

Flisan

Home No.1 sa...

hej Viola klart jag vill vinna satsar på tre lotter alltså kommentar, länk till tävling och till butiken=)
Kram annica.

Nanna sa...

Jättefina saker, jag vill vara med och tävla!

Monica sa...

Många är det som vill vara med och vinna....jag provar oxå. Länkar oxå till tävlingen.....
Tjingeling
Monica

Sara Mårtensson sa...

Hej!
Oj vad tråkigt med regn och rusk, hoppas att ni får mer snö innan jul :-)
Är gärna med och tävlar och länkar med bild på min blogg!
Hoppas du hade en fin advent och att du får en fin kväll!
Kram Sara

Lovilin sa...

Hej!

Vill såklart vara med och tävla! Har länkat till tävlingen också.

Ha en bra dag!
Linda

Line sa...

Tjingeling...heeelt otroligt så många som vill vara med och tävla! KUL!!! Oh vilken härlig julmusik...och fina gamla julkort...nu måste jag kika in butiken...fast jag hade tänkt strunta i julklappar i år...men nåt litet till mig själv..???
KRAM

Anonym sa...

Hej Viola!

Nej, det är inte helt fel med den utsikten!!! Vi bor väldigt vackert.
Hur har du det med advent och julpynt mm?
Ikväll ska vi ha ett par på middag. Han är fd polis i Boston men nu håller han på att lägga vårt golv på vinden. Ha ha rätt långt hopp från polisyrket.
Jag ska bjuda på kyckling a la cafe de parisås. Mums!!!
Nu blev jag hungrig, fniss.
Ha det gott!
Kram Bodil.

Millygarden sa...

Å vilka fina saker du lottar ut!

har ingen vinnartur i vanliga fall men självklart vill jag vara med!


kram Marina

Vardagens guldkorn sa...

Klart jag måste pröva lyckan! Länkar till dig och butiken i min högerspalt!
Kram Linda

heavenandearth sa...

Hej Violan!
Grattis till alla besökare!!!

Nu har jag blivit med blogg!! Detta blir min första tävling som bloggare!! Har länkat både till tävling & butik! Det var lite trixit men jag tror det ska fungera!! ;-)
Det där vackra fatet... kanske vill bo hos mig...
Ha en skön vecka!
Iréne (brummelisa)

Golden&Vitt sa...

Vill gärna vara med och tävla, såå vackra saker wow.

Länkar till dig,ha en bra dag/ annika från Haparanda

Syster vit sa...

Ja jag/vi vill vara med på din tävling. Härligt med så många besökare till butiken.
Jag länkar till tävlingen också.
Kram
Marina

Gårdsromantik sa...

Godmorgon Viola!

Ser att vi har samma Luciabild!

Visst vill jag ha chans i din tävling.

Skall köra släp hela dagen men ikväll länkar jag.
´
Idag skryter med mitt vackra broderi som jag köpte hos dig.

Kram Maud

Mia sa...

Oj vad mycket fint du har i utlottningen. Självklart vill jag vara med, länkar i min blogg också. .
Kram Mia

Märta sa...

Tänk om jag har tur och vinner något av dina fina vinster!
angsgard1@telia.com

Anonym sa...

Hej...Tack för titten hos mej, jaha det var här jag knyckte den fina ängeln, plockar lite fina bilder ibland och sen glömmer jag vad jag har hittat dem,,,får jag behålla den?
Ha det gott!

Kristoffa sa...

Åååå så mange fine gevinster. Jeg vil veldig gjerne være med på trekningen.
Ha en fin adventstid!

Anonym sa...

TACK...Kram:)

Zäta sa...

Hej!

Jag vill gärna vara med och tävla.

http://blogg.zettervall.se/#post1056

I mitt inlägg länkar jag både till din tävling och din fina butik!

mvh
Zäta

Kristines verden sa...

Å så flott- nå ønsker jeg virkelig at jeg kan ha vinnerlykke. Ikke har jeg særlig hell i kjærlighet, så da bør jeg kunne ha vinnerlykke snart? Ha en flott dag- klem

Nettan sa...

Jag vill vara med och tävla med tre lotter. Jag har länkat till denna tävlingen på min blogg. Har även lagt till romantiska ting under mina butiker.

r e b e c k a sa...

Såklart jag också vill vara med och tävla om dina vackra vinster! :)Jag har länkat till tävlingen i min vänsterspalt.

Stina sa...

Korv med bröd, Viola Lella. Testa det! Varmt och skönt...åtminstone tills ketchupen börjar kallna.;-) Puss

Frida sa...

Du har något att hämta hos mig!
Kram Frida

Daniel sa...

Jag är med å hoppas på TUR!

qvinnamittivitt sa...

Hej på dig
Jag är givetvis med på tävlingen och länkar från min blogg

♥ Pia... sa...

Hej...ja vill oxå va med.:)jag länkar både hit och dit...kram..PIA

..grattis förresten..vad kul...

Anna sa...

Jag är med och tävlar, har länkat i min tävlingsblogg

http://molnboanna.blogg.se/2008/december/romantiska-ting.html

info@annakarlsson.se

Erika sa...

Länkat till din blogg och till butiken och vill vinna!
www.metrobloggen.se/bravinster

My home is my Castle sa...

Hei igjen :)
Jeg vil veldig gjerne bli med på konkurransen din :))
Så vakre gaver da :))

Klem,Kari

Deliquate sa...

Oddsen är emot mig, men jag vill väldigt gärna pröva min lycka och vara med och tävla om de fina vinsterna.

Grattis till alla dina besökare!

Kram
mainnaho@hotmail.com

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Først må jeg gratulere deg med så mange besøkene, veldig gøy!!!
Og din tävling vil jeg selvsagt være med på. Nå holder jeg tommelen opp og krysser de andre fingrene.
Klem

Jojo sa...

Hejsan!

Håller mina tummar hårt!!!!
Nu har jag länkat både till butiken och din sida, vilket, om jag fattat rätt, ger mig tre lotter! Alla goda ting är tre =) Så jag hoppas på tur!

Ha det bra!
Kramar Jojo

Karin Lindström sa...

Hej Viola!

Jag har ju inte tävlat!!!! Har inte hunnit här i vår förskylningsdimma! Jag vill ju naturligtvis vara med och länkar till tävlingen!

Varmaste kramarna
Karin

Alice sa...

Jag hoppas på tur!!!

Tiol sa...

Hej!
Klart man vill vara med i utlottningen. Grattis till alla dina andra besökare också.
Jag försökte meila till den adressen som stod, men det gick inte, det kanske är fullt i korgen efter denna utlottning.
min adress:
tina@olandersresidens.se
kram........TINA

BøeFjeldberg sa...

Hei hei, kom over bloggen din;) så mye flott du hadde her. Jeg kommer nok til å titte innom litt her;) Flotte premier!! De fatet øverst var baare helt utrolig nydelig;)!!Lykke til!!;)

Tvert-om-tanten sa...

Hei!
Jeg har faktisk aldri vært inne på bloggen din tidligere, så en link inne hos Annika (utsikt över sjön) til konkurransen din, og fatet er jo så nydelig... Bloggen din ser skikkelig spennende ut, skal titte litt rundt og kommer helt sikkert tilbake. Nå håper jeg på litt vinner lykke! God helg!

Annie - Annalunda sa...

Hej Violan!

Har varit krassligt här men visst vill jag vara med i din utlottning! Jag länkar till tävlingen så tror jag att jag uppfyller kriterierna för tre lotter :)

Ha en underbar härlig andra advent!
Ska titta in på Romantiska ting nu!

Kram Annie

Marie sa...

Vill väldigt gätna vara med i utlottningen av alla fina saker. Länkar hit från blogg.

Ha en fortsatt trevlig andra advent, ha det gott!

Anonym sa...

Hej!
Nu vill jag vara med i din utlottning! Det krånglade lite med min länkning, men nu ska det fungera.
Annars är jag fortfarande sjuk, men det har lättat lite, så jag börjar känna lite hopp!
Ha det bra!
Hulda

Granne med Selma sa...

hej Gosiga Viola!
Såklart jag vill vara md och tävla (fast oj så många andra som också vill det! ) Hoppas förstås på tur och ställer mig snällt i kön och hoppas. Jag länkar till tävlingen såklart.
Råland hälsar:-) han mår bra, fast han är en riktig feging:-)
Kram Sussie

Handarbete/Pyssel sa...

Hej!
Vilken härlig, kreativ och inspirerande sida!

Jag har länkat både till tävlingen och din butik!

Ha ett riktigt skönt slut på detta året!

Angel.Pearls sa...

Vill gärna vara med i tävlingen på denna härliga blogg..Lånar bild o länkar -till bloggen och butiken - i högermarginal hos mej.Fin vecka// Eva

helenesskolsida sa...

Åh, ännu en underbar blogg om inredningen jag drömmer om! Vad fint och vad fina saker!

Är på jakt efter ett fat på fot så vad är väl bättre än att anmäla sig till en utlottning? Prövar gärna lyckan hos dig!


/Heléne

Interiörboden sa...

Åhh!! Denna tävling vill jag absolut vinna med så otroligt vackra priser!! Hoppas jag har turen med mig!! Jag länkar så klart till din blog och även till Romantiska hem! (det här vill jag vinna!! *ler*)

Ha det gott!

Kram Sandra

Lillianna sa...

Hej Viola! Vackert namn du har! Min minsta tös som nyss fyllt 5 heter oxå Viola, men i andra namn.

Jag har 2 lotter i din tävling och hoppas att jag får tur!!

Titta gärna in!

/Lillianna
http://tradgards-tankar.blogspot.com/