onsdag 23 november 2011

ADVENTSFÖNSTER

God Morgon, lite smådugg så här på morgonen men dimman har lättat tack och lov. Igår kväll var jag ute på en biltur som var nog den värsta jag upplevt...var på en konferens i Söderköping..är med i ett EU-projekt som innebär turistsatsning i den östgötska skärgården :)

Vid femsnåret skulle jag köra mina två mil hem..blev en riktig rysare..har aldrig upplevt en sådan dimma...du såg bara 1 meter framför dig..var som att köra mot en vit vägg hela tiden..blev att krypa hem, tog en evighet men tack och lov gick det bra..


Då är det skönt att komma hem till ljuset i fönstren och till en överlycklig Malte..:-)


Är så mysigt med alla adventsstakar som lyser upp, törs inte tänka på hur många rosettastakar jag inhandlat...den här modellen är ny för i år och säljer som bara den..(finns i 3 modeller) har denna i biblioteket och hallen.

Blir lite mörkt i bibblan så jag har förstärkt upp med en ljusslinga :)



Dom här fönstren är ju väldans stora så jag har byggt upp på höjden med gamla Biblar...




Har varit skönt med två lediga dagar och hoppas nu på en dag med sol men det är väl kanske för mkt att hoppas på..är ju jobbardag idag...




Under mina lediga dagar tänder jag gärna ljusen på lilla bordet i hallen, blir då en skön stund ihop med tekoppen som intages under em



Nu börjar Malte att knorra, maten står i köket och väntar...har ni sett en labrador äta...tar väl 30 sek innan skålen är tom..så har alla mina labbar varit...dom är kända för sin aptit :)

Ha en bra dag där ute i grådiset, kramen från eran VIOLAN

13 kommentarer:

lisashus sa...

Ja, igår kväll var det verkigen tät dimma! Man såg knappt ljusen här på gården! Himla skönt att du klarade av den resan!

Så fint du har i dina fönster och det lyser så fint när man åker förbi!

Ja, Malte verkar vara en riktigt hungrig typ...:)!
Ha en bra onsdag!
Kram
Lisa

Livsnjutaren sa...

Ja här kommer dimman var och varannan dag. Läskigt det där. Och fläckhalka på det. Hua..Tacka vet jagmyset inne med ljus och värme.Tänk om hästen kunde springa in så mycket pengar så jag fick råd att sätta in braskamin,vilken lycka. Ja visst är detmärkligt vad fort hundar äter. Jag hade 3 Grand Danois innan, det enda som hejdade deras ät-fart var de stora läpparna. Åt dom för fort bet dom sig i läpparna,haha. Kram/Fia.

Elsa och Helena sa...

Vilken rysare i dimman , skönt du kom hem ordentligt till slut. Här också grått, grått. Nu längtar man efter ljusare tider men först Advent och Jul. Sedan börjar det sakta vända mot vår:) KRAMAR

STENLYCKA sa...

Vad skönt att det gick bra för dig att kom hem från den otrevliga bilturen.
Så vacker ljusstake i fönstret skönt att kunna tända adventsstakarna nu, för i år tror jag att det dimmiga vädret slår rekord i uthållighet. Solen var är du.....???
Önskar dig en fin dag, sköt om dig vännen ♥♥♥
Kram Raina

EM sa...

Usch, ja, dimma är urläskigt. Märks inte här inne i skogen, men då man kommer ut på slätten då är man glad att man känner till vägen lite...och man är glad när man kommer hem.
Maltegubben, tänk att han är så stor nu. Mat har inte varit så intressant för Rottis. Vi ger ofta en liten "bulle" före för att trigga hungern på honom, det brukar funka. Men han får ändå inte mycket för att han får ingen motion att tala om nu.
Vi får väl se hur det blir när det kommer en valp i huset...
Vi kämpar fortfarande med hans sår, han slår upp nya hela tiden.
Nu ska vi gå en liten prommis i alla fall.
kram elsamarianne

Rut och Signe sa...

Verkligen fina julfönster hos er. Kan tänka mig att Malte har aptit. Wippa har också aptit men äter med lite mer bordsskick, hihi. Hon blev 3 år i går, jösses vad tider springer iväg.

Kramen Marie

Anna sa...

Usch, dimma är inte roligt att köra i!! Inte heller superstark februarisnö när solen reflekteras i den och bländar...
Ja, visst är det mysigt med tjejträffar - kan tänka mig att ni satt och pratade långt in på nätterna i Spanien:)
Kram Anna

Cc sa...

Även vi fick en konstig dimma igår. Älskar de där ljusstakarna. Det är labb i mitt monster med så det går lika fort här. Kramen

G:a Affären sa...

Så fint du fotat med ljusstakar, fönstret och gården i bakgrunden med det andra huset.
De där nya stakarna är verkligen jättefina!
Go´kväll från mig
/Cia

Betongglädje sa...

Usch dimmar är inget att ha, och speciellt inte att köra i.... tur du tog dej oskadd hem!
Jag har INTE glömt min undanlagda ljustake kommer senast i morgon innan stäningsdags, är iaf min plan, livet snurrar liiite för fort just nu...
Ha det gott!
KRAMEN

Mamma C sa...

Ja gubben och jag var ute och gick igår efter jobbet och det var lite tjocka som låg. Vår prinsessa glufsar snabbt i sig sin mat oxå.
Kram mamma C

Livet och vardagen sa...

Dimma är verkligen inget vidare att köra bil i, man bli dessutom så trött av att vara så otroligt "skärpt" hela tiden. Fina ljusstakar! KRAM

Fågel Blå sa...

Åhh så fint du har det i varje vrå!
Låter otäckt ned dimman man får köra försiktigt,som du gjorde!
Önskar dej en fin helg!
Kramar Kathrine