onsdag 21 april 2010

EN VANLIG ONSDAG

God Morgon, vilken dag man vaknat till, snöblandat regn ifrån en himmel som har kulören grå...men jag är inte ensam om detta.. har sett att hela vårt avlånga land samt Norge har samma eländiga väder..

Men då får man roa sig med andra ting som att beställa varor från ib laursen...som dessa ljuvliga fågelburar och vackra väggur och många andra fina varor....








Ett köptips kommer nu från VIOLAN..Åhléns säljer dessa parkorgar kring hundralappen, så fina med spets..dom här står och väntar på att deras kommande plats ska bli färdig...









Nu börjar sista vrån bli klar på Bossgård, gästtoaletten väntar nu bara på rörmokaren...det blev vit pärlspont och stengolv på denna WC..och en vit hylla ska sättas upp för korgarna..










Så har pelargonblommorna börjat komma från de nysatta sticklingarna MEN det är bara att knipsa av dem...även om det gör ont..vill ju ha kraftiga pellisar till sommaren..






Här pryder en blomma sällskapsrummets bord, så vacker..och står faktiskt väldans länge ..

Nu ska jag ut i gårdsbutiken och packa upp massor av varor som kom igår, bl a ljuvliga järnurnor på fot från PB home och mkt annat fint, bilder kommer senare..

Ha en fin onsdag, kramen från eran VIOLAN


36 kommentarer:

(eddas) sa...

Heisann....
ja IB Laursen har masse fint:)
Knipse pelargonian? er det skuddene du fjerner da????
ha en flottdag
eddaKlemmer til deg

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra klockor och burar!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Bitte sa...

De där korgarna från Åhléns var väldigt söta, jag tror att jag måste titta efter om det finns några kvar här i stan. Jag behöver nämligen en liten korg :-).

Här är det också grått och KALLT. Usch, vad jag frös när jag var ut med Mollie för en stund sedan. Hoppas vi får lite varmare väder framåt helgen!

Ha en fin onsdag!

Många kramar
Beatrice

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, här snöade det också i morse faktiskt, men nu spricker det upp igen.
Åhh, kan riktigt känna din glädje Viola. Så härligt det är. Visst är det väl kul att beställa hem av dessa underbara saker som finns och IB Laursen har ju mycket fint. Om du pratar med Stina kan du väl hälsa från mig för hon är så himla söt tycker jag. Alltid hjälpsam........
Ha nu en fin-fin dag och sköt om dig!
Kramar i massor, Mia

Marie sa...

ohhh vilka söta korgar, får nog ta en tur till Åhléns någon dag. IB Laursen har väldigt många fina saker :) Ha en fortsatt skön onsdag, kram Marie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är svinkallt! Fy för den lede... Det här vill vi inte ha!
Såg en jätteannons i tidningen idag :)) från Romantiska Ting...
Nu kommer det nog massor med folk.
Spännande med lite grejer ifrån dina leverantörer...
Kram
Marie

Lisas torp sa...

Så skönt med gästtoan som blir klar och säkert kommer den att bli lika fin som allt övrigt där hos dej!
Korgarna var ju jättefina - tack för tipset!

Det ska bli spännande att se vad du beställer hem och att se alla nya varor.

Ja, riktigt ruggigt är det idag, men just nu ser det ut som om det ljusnar lite, men HU så kallt det är!
Ses imorron!
Kram
LIsa

STENLYCKA sa...

Fy för snöblandat regn, här smyger det mörka moln utanför fönstret, hoppas att de inte innehåller snö.
Får nog göra ett besök på Åhléns, korgar kan man aldrig få för många av och dessa var väldigt söta.
Ha det gott!
Kramar Raina

Home No.1 sa...

Hej vännen...Det finns sååå mycket fint! och vilket snyggt golv det skulle jag kunna tänka mig till vår t badrum vad är det för sort?

Kram Annica.

Nyanser av vitt sa...

Halloj Violan,
Så nsygga korgar och så fint det blir på toan.
Ja hoppas många vill ha Älskade mamma nu till Mors Dag. Skickar bilder på mina MAMMA halsband till dig. Kan vara något nu i maj
kram

Willewira sa...

Åh, nu blir jag sugen på ett Bossgårdsbesök igen!! ;)

Och tråkigare kan man ju ha än att beställa en massa varor från Ib Laursen...

Hortensia från Danmark, har de mest ljuvliga fågelburar med lejontassar.... du kan inte beställa dem?? ;)

Gästtoan blir superfin!! Golvet gillar jag särskilt.

Ha nu en fortsatt bra dag, min vän!!!
Kramar
Willewira

Country Hill sa...

Vart tog våren vägen??
Här snöar det!!!
Tror hela bloggarmaffian invaderar Åhlens idag. Vill också ha!
Kram Lena

rustik charm sa...

Åh IB Laursen gillar jag, sååå mycket fint:)Den där klockan är så in, har en i köket.

Bra tips där med korgarna, måste jag ta mig en titt på:)

Ha en härlig dag.
Kram
Kristina

Eva Linnea sa...

Jobba inte ihjäl dig! Det är lätt hänt när man har så roligt som du verkar ha. Lyckliga är vi som får hålla på med det som vi tycker är trevligt, berikande, roligt och stimulerande. Det är inte alla förunnat.
Varmkram
PS Har hunnit knipsa två pelargonblommor. De är fina de också. DS

Mitt hvite hus sa...

Heisan Viola..

her i vest har vi hatt en solrik og deilig vårdag.. lunch ute hos ei venninne... herlig..

skjønne bilder..og varene du har fått inn er sikekrt nydelige..

klem Kerstin

Anonym sa...

Det gjestetoalettet blir flott.. jeg elsker slik marmorgolv.. deilig å gå på.. nesten som fløyel :))

IB har alltid masse flott.. problemet er å velge :))

ha det riktig godt.. klem fra mæ

Kamomilla sa...

Sånt väder!!
Du visar så mycket fint igen, jag gillar gästtoans golv- snyggt!

bakom berget sa...

Hej! Va snyggt det blev på toan du! Verkligen värt ett besök.....
Så söta korgar du tipsar om. Tack för det! Såna kan man ju inte få för många av.
Ja, det är samma skitväder här oxå. Bara regn och blåst. Lika bra att hålla sig inomhus.
Hoppas värmen kommer snart.
Skickar en varm kram. Åsa.

Synnøve. sa...

Japp, samma skitväder (sorry) här som hos dig.

Härliga korgarna vara. Har en bit till Åhlens så det får vara för min del. ca 20 mil en väg till närmaste. Karlstad hihi.

Hoppas annars att allt är bra med dig.
Kramen Synnöve.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Här har det snöat idag, nu regnar det. Och kallt har det blivit! Den fågelburen ser väldigt fin ut, en som ser riktigt gammal ut. Snygg färg var det också. IB Laursen har så mycket fina saker.
Ha det bra i ovädret.
Kramar
AnnaMaria

hagagården sa...

Underbart fin fågelbur!!!
kram o ha en fin kväll.
ninni

Elsa och Helena sa...

Tack för tipset om korgarna...de blir fina på nya gästtoaletten. Vit pärlspont det är det finaste och så snyggt med grå klinkers till...:)
Kramen

OlgaA sa...

Hej hej igen!

Jag har varit och hälsat på dig en gång, men nu har bestämt att komma ut till dig! Kan du tänka dig att ha öppet lite tidigare på fredag?

Ha det så gott!

kramar Olg@

Elsa och Helena sa...

Jo, glömde att nämna i ditt förra inlägg...vilken otroligt romantisk och vacker "informationsbild" om Gårdbutiken. Precis den stil som passar ditt koncept och som du vill ha! Jättesnyggt...:)
KRAM

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Här ska oxå knipsas:)

Kram annica

Guttemamma sa...

Så fine fliser på badegulvet,Viola!! Jeg burde kanskej knipe av litt på stiklingene mine jeg også..takk for tipset!!
klem

Hjertedamas blogg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hjertedamas blogg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mitt Stugliv sa...

HejHej!

Ja idag började dagen med mulet,regn och svinkallt men vår eftermiddag blev lite solig men fortfarande kallt. HY.
Vilket fint tips på söta korgar från Åhlens. Vi fick oxå lite varor idag från Miljögården. Var en runda i butiken hos dottern och köpte hem min lilla plåtväska.

Ha det ljuvligt
KramKram
Lotta

Roses & Angels sa...

Tack ja han är söt men har dock inte fått sett han ännu då man inte får besöka BB här. Å så fint tips du ger, korgarna är super söta. IB har en massa fina saker. Burarna är snygga och klockorna med. Underbart att få klart gäst toan också, ser jätte fint ut så här långt. ha en fin kväll kram

Birgitta sa...

Hej! Låter jättekul att få packa upp varor. Måste vara en önskedröm.
Här var också vitt i morse och snöflingorna dalar mellan alla olika väderslag just nu.
Ha det så gott.
Kramis Birgitta

Unknown sa...

Hei Viola
Ja her er det kaldt også....nydelige bilder, jeg likte kurvene godt.
God uke til deg.
Klem....Ellen

Änglarnas hus sa...

Så fint det kommer bli på gästtoan!!

Vårt badrum skall också få pärlspont i vitt!! fint!

Ha det så bra! Kramis Sanne

Mamma C sa...

Jättefina korgar du hittat. Gubben ville knappt knippsa våra fikonplantor. Nu var det inga blommor, men dom blev mycket kortare. För att dom ska grena ut sig och bli fina.
Kram mamma C

SoCal Helene sa...

skickar lite sol & värme till er där hemma, det regnade faktiskt lite tidigare idag men vi behöver allt regn vi kan få! Som alltid härliga inspererande bilder!!
Hugs, Helene
ps. Skulle vara så kul om du kunde komma hit och shoppa lite ;0)

Mys och hemtrevnad sa...

Så fint kakel på toan. Gillar verkligen din blogg som sagt. Jag hoppas att jag någongång ska kunna ta mig en titt i din butik, ser ju sååå mysigt ut. Här har det snöat idag precis när jag varit på handelsträdgården och köpt örter och olivträd*ler typiskt! Var tog den vårkänslan vägen nu då? Penseérna blev stående på köksbänken för jag frös så jag inte kunde plantera dem....hum...hoppas vädret varit bättre hos dig. MVH semlan