lördag 10 april 2010

VÅRKULÖRER

Här är jag..är ingen ordning på mina inlägg längre..dom kan komma hipp som happ..ville titta in och önska er en skön lördagskväll..just nu lyssnar jag på helgmålsringningen från kyrkklockorna..så vackert..

Har haft extra öppet idag på em..och kunderna hittade faktiskt hit..blir gärna så om jag är hemma..om jag ändå jobbar i butiken kan jag ju ha öppet några timmar..










Inte är det någon vårvärme inte..3 gr varmt och en kall vind..känns som snö i luften..då får man försöka skapa lite vårstämning inomhus istället...som här i gårdsbutiken...

Ljuva pastellfärger i rosa..kopparna och kakburken så vårfina ihop...:)











Har även börjat ta hem lite växter..som denna S:t Paula..är ingen vän utav denna blomma men nu har jag blivit det..den här är underbar, skir och med stänglar med små minirosor, tala om att denna blomma fått ett uppsving..










Självklart finns ju även VIOLANS blomma i butiken..dessa violer är bara så rara...

Nu önskar jag er en trevlig fortsättning på kvällen,

Kramen från eran VIOLAN


23 kommentarer:

Mamma C sa...

Ha en skön och trevlig lördagskväll du med. Inte något värst skönt väder idag. Tycker nästan det ha varit som höst idag.
Kram Mamma C

Elsa och Helena sa...

Tittar in för att önska dig en trevlig lördagskväll! Här har det varit tungt i luften hela dagen...men nu på kvällskvisten kom solen:) Den där rosablommiga hinken med blomman i är jättefin:)
St. Paula och jag har heller inte varit vänner...vet inte hur man sköter dem...men vackra är de!!
KRAM

Fågel Blå sa...

Hälsar dej också en fin Lördagskväll!
Underbara violer du har i butiken!
Kramis Kathrine

Vitt hus med svarta knutar sa...

Önskar även dig en fin lördagskväll. Det har varit otroligt gråkallt ute idag. Tur att jag (och maken) varit på trädgårdsmässan idag, där var det vår =)
Kram,
Regina

Willewira sa...

Detsamma till dig!
En trevlig helg, alltså. :)

St Paula hör inte heller till mina absoluta favoriter, men denna var ljuvlig! Jag gillar även dem med dubbla blommor... särskilt de vita.

Klart folket hittar till dig... de känner väl på sig att det ligger en liten mysig butik i Östra Husby.... :)

Ha det jättegott!!
Kram!!!
Willewira

Vitt hus med svarta knutar sa...

Glömde att säga att jag har samma sorts Sankt Paula och haft den i många år, jag fattar inte, den bara blommar och blommar...så tacksam.
Kram

(eddas) sa...

Nydelige bilder Viola...roser og rosa og blommer...:)kan ikke være bedre:)
ha en fin aften kjære du..
eddaKlemmer til deg

Lisas torp sa...

Åh, så söt denna St.Paula är! Passar ju perfekt hos dej! Och de små violerna - kan det bli bättre?!!! Tala om vårfint!

Jaha, så du har haft öppet idag också, och kort har de köpt! Kul!
Kommer ner först den 20:e - jobbar ju nästan hela veckan som kommer!
Har dessutom haft "stororder" här på kort! Jisses du! Men jag har så det räcker.
Ja, svinkallt och småregnigt är det - mera som november här! Trist, men vi hoppas på nästa vecka då det ska bli sol...säjer dom...!
Ha en härlig lördagskväll å lycka till imorron!
Kram
Lisa

MODERN COUNTRY sa...

Hei Viola vennen min!!

Håper din dag var bra!

Takker så utrolig mye for dine fine ord, jeg er enormt glad for og ha deg som bloggevenn. Det håper jeg du vet. Du vet sikkert at vår pc noen uker ikke var bra, da gikk også bloggingen ad undas. Men nå er jeg her igjen, for en lengre periode håper vi på. Så jeg får besøkt mine bloggevenner også :)

Ville GRATULERE deg så mye med åpning av Gårdsbutikken!!! Endelig har du fått realisert din drøm. Det må vel føles uendelig godt og vite at neste dag kan du åpne dørene og ønske nye kunder velkommen. Herlig med gårdsbutikker synes jeg, de har alltid noe ekstra. Jeg var forresten i en gårsbutikk i dag, 1 time her i fra. Men de solgte egg, kjøtt, krydder og grønnsaker. Alt økologisk, jeg handlet endel :) Hvor ligger forresten din gårdsbutikk i forhold til Bohuslän? Jeg bor ikke så langt unna dette län. ca 2 timer fra Gøteborg.

Ønsker deg en trivelig kveld og håper du får en mysig Søndag også. Varm klem!

Aina

Cc sa...

Visst har det inte varit nått höjdar väder idag, passade på att städa så jag kan vara utan sysslor i morgon om det nu blir kanon väder, önska kan man på de båda sakerna. Kram

bakom berget sa...

Man får ju lite vårkänsla av att bara titta in till dig en stund. Ja dom där St. Pauliorna klarar inte jag av, men min mamma hade hela köksfönstret fullt i min barndom. Dom gillar inte soliga fönster, så mycket vet jag.
Nu ska här hoppas isäng. I morgon blir det en tur till trädgårdsmässan. Sov gott och en stor kram till dig! Åsa.

Ullis/Leva på landet sa...

Vi har också haft det lite kyligt idag, men ändå sett solen lite.
Så fina blommor.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Guttemamma sa...

Hei Violavennen!!
Er det en "vanlig" St.Paulia?? Den ser ytrolig fin ut og litt annerledes enn de jeg har...
Så gøy at kundene finner deg,du fortjener det så inderlig!! Nyt søndagen,håper du får SOL!!!
klemmer fra Anette

Eva Linnea sa...

En go´ kväll till dig också!
Pasteller är härliga vårfärger.
Kram

Synnøve. sa...

Vilka vackra koppar det var hos dig på bilden.
Kaffet smakar säkert gott i dem.

St paula är en av mina favoritblommor. Men numera så klarar jag dom inte. Vet inte varför.
Men jag ska ta hem ett gäng nästa gång vi är över gränsen.

Violer är vackra.
Längtar till jag får ta hem dens nära släkting stemoren/pensen. Vill pynta lite ute.

Ha nu en skön natt, hoppas du får sova.
Här är det sängen snart.
Kramen Synnöve.

Huset vid ån sa...

Visst är dom våriga o rara dessa små violer....Önskar dig en sköön söndag med solsken! Stor Vårkram till dig! Therese

Lúcia sa...

Hi dear, thanks for visiting meand for the nice comments, you're so kind.
I love the pink cups, so delicate.
Bye,
Lúcia
www.fazemosdeconta.com

Ett Vitare Hem sa...

Hoppas solen hittat till Norrköpng idag, här i Örebro lyser den från en klarblå himmel idag ;o)
Kramis/LenaS

Annika sa...

Du visar sååå läckra bilder från butiken.... mycket fint har du fått ihop där.... hoppas nu att du får en skön söndag.. Kram Annika

Country Hill sa...

Hej Viola Du är så flitig och duktig kan jag se på Dina vackra bilder. Nästa gång jag har vägarna förbi måste jag titta in i butiken.
Ha en skön dag.
Kram Lena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina blommor du säljer, både s:t paulan och violen är jättesöta. Idag har det slutat blåsa, kommer och bli en fin dag.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vad härligt med ljuva pasteller och hopp om vår:)

Kram Annica

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härligt vårigt hos dig! Ja man kan undra varför den söta blomman kommit i skymundan, jag brukar faktiskt köpa den i vitt då och då.
Violen skulle jag vilja ha i den nya krukväskan jag hittade.
Hoppas söndagen blir bra!
kramisar!
nina