torsdag 3 november 2011

NU ÄR DET JUL I GÅRDSBUTIKEN

Igår jobbades det intensivt med att få fram alla julvaror och hann med det mesta...nu är det bara prismärkningen som kvarstår


Visar bara en liten glimt ifrån ett av de välfyllda borden, som ni ser har jag fått hem underbara stora kulor i fattigmanssilver



Adventsstakarna är framplockade och finns i 3 st modeller och i vitt och "brons"




Ovanför detta bord hänger dessa underbara änglar i hårdpapp och som man kan hänga




Det finns 6 st olika uppsättningar utav adventssiffror, här visar jag 3..



Rara julgranshållare finns nu i butiken, är så fint att sätta ett ljus på varje jultallrik
....



Måste visa detta zinkhjärta som oxå kommit på plats, älskar ju zink så därför finns en hel del utav detta i butiken...hjärtat är lika fint både inom som utomhus



Snart dags att slå upp portarna (12-18)...lite till jag måste hinna innan dess

Ha en bra dag, kramen från eran VIOLAN

16 kommentarer:

bakom berget sa...

Oj va du har hunnit med mycket. Va himla fina don låga ljusstakarna var.
Kul att dom kommer i olika modeller. Jag är så glad åt dom höga som jag köpte till förra julen. I år ska dom trona i nya fönster.
Ha en fin dag ! Kram o puss!

katha´s kortmakeri sa...

Å va du jular till det. Får som vanligt lust att ta en tur med bilen men....
Vi får ses en annan dag.

Kram å ha de gott!
Katha

Lena sa...

Vilka fina kulor till granen. Synd att du bor så långt från mig .....

Cajsas Faster sa...

Känns lite tidigt, men ok då;)

Vi ses, Kram

Eva Linnea sa...

Snart är det 1:a advent och sen står det ju inte på förrän det är jul. Men först är det julmarknad hos Viola. De där stora julgranskulorna i fattigmanssilver verkar mycket intressanta.
Kram från Eva Linena

Anonym sa...

Ser helt ljuvligt ut... Vilken julkänsla man får av bilderna;)

Önskar dig en skön torsdagskväll och en god start på fredagen

Livet och vardagen sa...

Så många vackra saker du har fått in. Gillar speciellt zinkhjärtat eftersom jag gillar hjärtan och zink, perfekt kombination:-). Kram

linnea-maria sa...

Åh kulor i fattigmanssilver. Man kan inte ha för många!! Kram /Therese

Cc sa...

skrev ett inlägg till dig i går men nått strul blev det, så nu provar jag igen. Så mycket fint Jag älskar ljusstaken. Kram

Elsa och Helena sa...

Åhh så mycket fint, du ligger då verkligen i som en liten iller:) Julmarknaden kan inte bli annat än lyckad. Puss

Snögården sa...

Så mycket fint.
Kram Anni

Bitte sa...

Vad mycket fint du har dukat upp, det är som ett dukat julbord i flera bemärkelser! :-) De där adventsstakarna var helt underbara, några såna skulle jag kunna tänka mig här hemma.

Jag har tänkt så mycket på dig ska du veta, hoppas att allt åtminstone är OK med dig/er. Vad du gör det bra som orkar jobba på fast det är tufft runt omkring!

Hoppas du får en fin helg!

Många varma kramar
Bitte

Anna sa...

Det ÄR verkligen mysigt med mina kundbesöksrundor!! Så roligt att få träffa personen bakom butiken och se själva butikerna!
I helgen blir det hantverksmässa, jättekul det också! Men ska nog lägga ner den biten så smått. Jag får enbart ha med det handgjorda pappret och skulle hellre stå någon gång/år på ställen där jag får sälja ALLA produkter! Ska vara med på en av "Lev vackerts" julmarknader 3-4 dec, det blir spännande!
Kram Anna

http://jeannette.rojnert.se/ sa...

Hej
äntligen hittar jag fattigmans silver kulor här hos dig kan jag köpa dom här vi dig ??? lämna gärna svar på min blogg http://jeannette.rojnert.se/

http://jeannette.rojnert.se/ sa...

Hej
äntligen hittar jag fattigmans silver kulor här hos dig kan jag köpa dom här vi dig ??? lämna gärna svar på min blogg http://jeannette.rojnert.se/

http://jeannette.rojnert.se/ sa...

Hej
äntligen hittar jag fattigmans silver kulor här hos dig kan jag köpa dom här vi dig ??? lämna gärna svar på min blogg http://jeannette.rojnert.se/