onsdag 30 november 2011

RÖDA INSLAG

God Morgon, under sista månaden har det strömmat in stora blombuketter till Bossgård..har ju skrivit tidigare om att vi haft en tuff tid...i helgen fick jag denna..:) rosor som liknar mörkröd sammet



Dom står på soffbordet i sällskapsrummet och ser dom varje gång jag går igenom hallen...underbara och nu är det onsdag och ännu nickar ingen utav dom..




Så vackra mot alla andra mörkröda inslag som jag har här inne, både i mattor och kuddar och så tavlan förstås..







Idag lovades vi 10 + och sol och vad har vi då för väder då..mulet med hårda vindar...hallå...




Är jobbardag idag och måste fixa lite i trädgården innan jag öppnar, åtskilliga grenar som återigen blåst ned


Har just varit nere i hallen och haft en omgång med Malte, han håller på och äter upp bordet som står vid soffan...grrrr...dom utsnirklade knopparna är uppätna för länge sedan och nu är det benens tur...

Den där terroristen tackar för alla goa hälsningar i förra inlägget

Ha en bra dag där ute, LEV VÄL, kramen från eran VIOLAN

18 kommentarer:

lisashus sa...

Tänk, att rosor kan vara så vackra! Vilka härliga bilder och så fint att ha färska snittblommor hemma!

Jaha- så Malte ger sej på möblerna nu också - sicken rackare han är!

Men nu har allt molnen lättat och solen lyser och himlen är ju nästan blå! Blåsigt, men vackert är det!
Hoppas att du får en fin dag!
Min dag kommer att bestå av städning och vedfix!
Kram
Lisa

EM sa...

Ja de kära hundarna. Sitter på en stol som har ett ben som är farligt vekt efter Rottis barndomsynder. Det är inte kul, speciellt om man har möbler som är en kär. Vi förbereder oss för nästa trä-ätare ;-)
Så vackra rosor. Tänk att blommor kan ge sån glädje.
kram elsamarianne

Rut och Signe sa...

Härliga rosor! Det är ni värda i allt elände omkring er. Ge Malte lite tuggben, fniss, så slipper han äta upp inredningen. Men jag förmodar att han redan får det. Ha en skön vecka så hörs vi längre fram angående Formex. Tänker tillbringa fler dagar där uppe denna gång. Leta reda på godbitar med lupp! Kramen Marie

Bitte sa...

Vilka fantastiska rosor! De ser verkligen ut som att de vore gjorda av sammet. Jag kan tänka mig att ni fått många buketter skickade till er, hoppas att allt har blivit till det bättre!

Här skiner solen plötsligt efter att det har spöregnat hela morgonen och förmiddagen. Snön som kom är borta, men inte mig emot ;-).

Jag skrev en lååååång hälsning igår till Malte från Noomi, och så försvann den bara! Gud, så sur jag blev. Många skriver att de har problem med att kommentera, men det här var första gången som det hände för mig. Sedan orkade jag inte skriva om allt...

... ge den lilla/stora busen en jättekram och en nospuss från mig! :-)

Många kramar
Bitte

Anonym sa...

Det var det första jag tänkte när jag såg dina rosor att dom ser ut som sammet. Dom är så vackra. Jag har förstått att du har drabbats av sorg. Jag skickar dej en liten tröstekram

Black Iris sa...

Attans, vilka ljuvliga rosor..
Idag hällregnar det här hos oss så vi myser inne i soffhörnan..

Kram Maidi

bakom berget sa...

Men åhh va fina rosor. Det är ju så vackert att ha en sån bukett ståendes där man verkligen ser den och det gör man ju där på bordet.
Hoppas att ni har det gott och att T har hämtat nya krafter nu. Till helgen blir det Köpenhamn för vår del. Ska bli skönt!
Var rädda om er! Puss till Malte.
Kraaaaam från Åsa.

Fågel Blå sa...

Så vackra rosor!
Helt underbara!
Och så snällt med alla dessa blommor
Vilken buskorv den lille är!
Ha en fin Kväll
Kramar Kathrine

Anonym sa...

Vilka ljuvliga rosor,det är verkligen en blomma som kan ta andan ur en;) Och doftar gott brukar de göra med...

Önskar dig en härlig kväll

annette sa...

Så underbart vackra rosor, otroligt fin färg och så fina bilder Du tagit på dom!

Byt inte ut Maltes bord, låt honom knapra på det tills det är helt slut, då kanske han växt till sig och inte käkar upp det som kommer istället;)

Ha det gott!

Kramen!

annette

skifferhuset sa...

Å vilka vackra rosor! Här har solen lyst till å från idag med inslag av blåst å regn! En liten rackare till Malte, men man är väl labbe!? Kram Iréne

toves sammensurium sa...

Herlighet for noen flotte roser,virkelig noe for seg selv:)
Håper Malte lar dem være i fred;)
Toveklem:)

Den Grønne Baljen sa...

Så nydelig farge på rosene... helt fantastisk..

Så Malte har begynt på møblene nå...uff.. Jeg som mål å lære Eyas å ikke stjele puter jeg...

Ha en fin november kveld... den siste..*'

klem Kerstin

katha´s kortmakeri sa...

Å så underbara rosor de är ni värda. Och jag vet att de värmer. Oj slog mig just nu har glömt att hämta mitt bord. Hoppas verkligen att det inte står ivägen. Livet är proppfullt just nu. Ja du vet.

Kram Katha

Mamma C sa...

Dom var jättevackra rosorna du fått. Vilken liten rackare ni fått.
Kram mamma C

Elsa och Helena sa...

Vackra rosor och du är ur duktig på att fotografera blommor. Hälsa Lill Terroristen att han får lugna ner sig:) Fast fasligt stilig det är han! KRAMAR

Stina sa...

Njaha... och hur menar tonfisken att en älg har för ställning när den sover då?

Alltså först ska du ju tänka på hur mycket trassel det blir innan de där hornen kommit igenom nattlinnet. Det lär väl ha utvecklats till ett nät innan man har kommit igenom.
Kram Stina

Nyanser av vitt sa...

Vilka underbara rosor darling.
Har du kommit på vad du ville än?
Kraaaam