tisdag 2 mars 2010

GÅRSBUTIKEN VÄXER FRAM

God Morgon, nu har snöovädret dragit förbi och jag har vaknat till en vacker dag, härligt! Tänkte att ni skulle få se några bilder från gårdsbutikens sovrum, inte klart ännu men man ser vad som komma skall....0)

Fönstret har bl a fått en gardin utav vackra dukar..fick så många idéer när jag var och såg Karins utställning i somras på C.L-gården...





I höstas fick jag tag i en vacker gammal järnsäng på blocket, den står nu här och ska vara till skylt, skall bäddas upp med visa sängkläder och kuddar... ett nattduksbord har hamnat bredvid med diverse små rara ting..











Som kund ska man få en upplevelse utav att man besöker ett gammalt hem...vill få bort butikskänslan så mkt som möjligt..

Ovanför sängen har en hylla kommit upp och där kommer det att hamna en hel del så klart...detta är bara början...














Med dessa rara ord avslutar jag dagens inlägg, det är så jag upplever era hälsningar som gör mig så varm...vad tycker ni om butikens framskridande..blir så glad om i skriver en rad..är viktigt för mig att få era tankar för det fortsatta arbetet..är ju bara några veckor kvar...

Ha en fin dag, kramen eran VIOLAN


36 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Godmorgon Viola!
Jag tror jag är först idag fniss, vilka ljuvliga bilder från din snart färdigställda butik...
Och konceptet med att det skall se ut som ett hem låter helt underbart!
Jo jag undrar har du någon gammal madonna att sälja?
Den behöver inte vara så stor.
Du kan väl höra av dej i sådana fall!
Kram kathrine

Bitte sa...

Jag säger då det, din butik kommer att bli något utöver det vanliga! :-) Det är så spännande att få följa hur butiken växer fram, jag tycker att din idé om att butiken ska vara som ett gammalt hem både är fantastisk OCH unik :-)

Det du visat hittills har bara fått mig att vilja se mer, jag tyckte både om bilderna från köket och från sovrummet.

Stort lycka till med allt jobb, jag förstår att du har mycket att stå i!

Många kramar till dig
Beatrice

Eva Linnea sa...

Idén med att inreda butiken som ett hem är suverän!
Kalla kramar från ett vackert men fruset Stockholm

Hannis sa...

Jag tror att du har ett bra koncept på gång!
Mycket bra=))
Just det där med känslan av att gå i ett hem i stället för butik.
Där man får möjligheten att bli inspirerad på ett annat sätt än i en vanlig butik där allt står på hög.

Sängen...Suck!Vill ha=))

Kram Hannis

Mitt hvite hus sa...

Jeg ser for meg en drømme butikk...der du går inn å opplever å gå tilbake i tid... dette blir mega bra Viola.. Og en dag vil jeg beøske butikken din...

Håper bare å få se massevis av bilder av butikken din..

klem kerstin

liven sa...

Så koselige bilder fra soverommet....masse nydelige detaljer og det er så fint med jernseng!!!
Denne butikken din kommer til å bli helt fantastisk :o)

ha en fin dag Viola

ANETTESHUS.COM sa...

Butikken kommer til å bli sååå vakker!!!

Ha en strålende dag, Viola!

Klem klem
Anette:)

(eddas) sa...

Dette blir jo bare så bra Viola:)Og å innrede butikken som et hjem er jo flott...da er alt tilbehøret til hvert rom der det skal være....jeg håper sånn at jeg en dag dukker opp på tunet ditt:)
ha en kos dag min venn..
eddaKlemmer til deg:)

Anitas hus sa...

Wow, Viola! Dette blir bare så utrolig vakkert.
Sengen var jo helt nydelig og det samme var hyllen med alle de flotte tingene på. Nei, jeg tror ikke du trenger å være redd for at dette ikke blir bra, det blir kjempe bra! Flink er du:)

Her skinner solen idag, håper den gjør det hos deg også!
Klem, Anita:O)

hagagården sa...

Hej
Men så fint du får det i din fina butik,och den gamla järnsängen var underbart fin.
Kram o ha en go dag
ninni

Hjertedamas blogg sa...

Så herlig med alle disse gamle tingene. Når jeg får litt mer penger i lommeboka, så skal jeg bestille noen varer av deg. Gubben og jeg har kjøpt oss ei lita campingvogn, til og dra rundt med, i tillegg til at vi har en som står på fast plass. Hver høst skal vi ta den med på en tur. I fjor var vi hos Landstil.com på Moi/ sør-vestlandet. Hmmmmm, dersom jeg finner ut hvor din ljuvliga butikk ligger, så kanskje vi tar en høsttur til deg!!! klemz

Pysselpalatset sa...

Åh Violan, Vilken butik Du skapar... En av de vackraste butiker jag någonsin varit i, hade just det som ideé. Man kom in i ett hem... och så hade hon färgkordinerat rummen... I Lessebo var det... i småland... säkert 5-6 årsedan jag var där, men jag tänker ofta på den... Kan inte vänta med att få se .... Vet att du har det där speciella ögat... så jag längtar med förtjusning... Ringer i morgon... Kram Jeanette

Postgårdsromantik sa...

Håller med den som skrev om att inreda butiken som ett hem är ett genialt grepp. Jättefint!
Kramar från ett kall, men solig Stockholmsförort

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Halloj Violan!
Så vackert du får det i din butik!
En underbar känsla att strosa runt där tror jag!
Kram
nina

Lisas torp sa...

Det kommer att bli såååå fint, det är jag övertygad om!
Det ser ju redan så läckert ut med alla fina saker! En känsla av ett hem blir det ju verkligen! Problemet blir väl bara när sakerna försvinner en efter en...!
Jag tror att det blir lite för dej som när jag hade min första utställning - man ville ju inte bli av med grejorna - jättesvårt att skiljas från målningarna...!

Här lyser solen - härligt, men kallt och säkert svinhalt!
Blir nog hemma idag också, men ringer och kollar med dej om väglag och snödjup!!
Kram
Lisa

AnnA sa...

Hej Viola!
Idag har jag packat upp de mest bedårande rosenkoppar jag sett på länge. Och de kom fram i helt tillstånd!(Det kommer kanske ngt roseninlägg - bli inte förvånad!)
Ja, skall man uppåt i dina trakter, får man ju göra ett litet besök i butiken...Helt ljuvligt ser det ut att bli!
Apropå dukar som gardiner, har jag faktiskt en gammal fyrkantig kaffeduk, med blekt blomsterbroderi, hängd på snedden, som gardin i vårt kök, istället för att ha en kappa.(Det är ett mindre fönster.)
Jag brukar annars ha mormors virkade gardinkappa, men så bytte vi gardinstänger, när vi renoverade i köket och glömde köpa upphängningsringar till de nya stängerna, och så ville jag variera mig.
Ha en skön dag&en trevlig vecka!
hälsn
AnnA

sassa sa...

Hej Viola !
Hoppas du har det bra ! Jag kollar in din blogg och bara längtar till den 20:e.Hoppas tiden går fort,så jag snart får komma till din underbara gårdsbutik.Man ser ju på alla bilder att den inte kan vara nåt annat än underbar !
Kram Sassa.
P.s Syster Viwi hälsar !

Maud sa...

Vad fint det blir!
Helt underbart...och så mycket fina saker...mycket man vill ha...
Soliga hälsningar!
Kram Maud

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag ser allt att det har kommit dit lite mer saker sedan jag åkt...
Jag vill inte sitta här och mögla...det är urtråkigt!
Har ju så mycket annat att göra, som är roligare...
Kram
Marie

Karin Lindström sa...

Hej Viola!

Vad spännande med gårdsbutiken och att det börjar närma sig! Det kommer att bli jättefint med de inredda rummen och dina fina saker. Vilken tur att du fick ett tips av mig! Hyllor och krokar kan man ju inte få för mycket av *ler*.

Idag strålar solen också hos oss, men usch vad det snöade igår. Vi fick säkert minst 25 cm till. Nu vill vi har vår och få åka till alla mysiga små butiker och loppisar som vaknar upp igen;)

Ha det bra Viola och lycka till med allt!

Många kramar
Karin

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Åh Viola så fint det blir ! Gillar det där med att komma in i ett hem .
Jag hoppas du lägger upp adressen sen så jag komma komma och shoppa loss hos dej i sommmar !
Vad jag förstått så bor vi på samma sida av sverige !
ha det gott !
Kraam/Lotta

Elsa och Helena sa...

Hej Viola! Jag tycker att ideén att din gårdsbutik ska se ut som ett hem är jättefin:) Av bilderna du visar ser allt så äkta och genuint ut! Snyggt att hänga dukar som gardin. Ja, den Karin hon kunde hon!
Som helhet tror jag på ditt koncept! Ser fram imot att få komma:)
KRAM

Anonym sa...

Det kommer att bli en helt underbar gårdsbutik. Hoppas att jag får tillfälle att besöka den en gång!

Lycka till med ditt koncept.
Kram Eva-mari

Ewa`s Galleri sa...

Vad fint det verkar bli i butiken,vad du har jobbat,ska bli jättespännande att se den färdig

gamla skolan sa...

Vilken underbar järnsäng ! Allt är så vackert ! Lycka till ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Stina sa...

Nämen!
Jag vill HA din järnsäng! Uppfattat?;-) Puss

Floras Kulle sa...

Ooh, så fint...

Det kommer att bli fantastiskt. Konceptet är lysande!

KRAM:
Annette

Floras Kulle sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
annette sa...

Ja, jag känner att Din butik kommer att bli något utöver det vanliga, väldigt spännande att Du tänker Dej den som ett hem. Fortsätt Du i samma stil och det kommer att bli en underbar plats att besöka!

KRAMAR!

annette

Rut och Signe sa...

Men vad spännande!!! Jag blir supersugen på att komma och kika. Tar ledigt från symaskinen och titta över till dig i veckan. Ringer dig imorgon, kram Marie

Kamomilla sa...

Det måste vara världens underbaraste jobb att fixa i ordning allt!!

Cc sa...

Måste säga att du verkligen har planerat allt i detalj med att det inte skall se ut som en butik utan ett hem. Mycket spännande och annorlunda. Ser med spänning på resultatet. Kram

Körsbärshöjden sa...

De där blir toppen..jag är så ledsen att jag inte kan komma på invigningen...
Jag får shoppa hemifrån så länge :)

Kram och ha en härlig Onsdag
Eva

Huset vid ån sa...

Hej Viola! Oj, Här har jag missat mycket....Så fint o hemtrevligt det ser ut i din butik, verkligen "hemmakänsla"....Synd bara att butiken ligger så långt bort från mig, annars skulle jag gärna ta mig en utflykt till din mysiga butik! Ha en fortsatt bra vecka! Kram Therese

Ullis/Leva på landet sa...

Gillar verkligen din idé med att ha butiken som ett hem. Måste försöka ta mig förbi och uppleva det på riktigt.

Kram Ullis

Ett ögonblick sa...

Go´morron Viola!
Så vackert du gör det! vilken fantastisk grej för oss bloggare... att få lov att följa dej på denna fantastiska resa du gör/gjort från lägenhet i stan till gård på landet och så denna fina gårdsbutik, vilken ära!
Jag måste erkänna att jag är avundsjuk på dig...nej, inte på butik och gård det gläds jag med dig åt så som du jobbar, jag är avundsjuk på den enorma drivkraft du besitter, att du inte viker trots motgångar. Du är en förebild!

Önskar dig en riktigt bra dag och god tur på loppisrundan:)
kram lisamaja