söndag 14 mars 2010

SLUTSPURTEN I GÅRDSBUTIKEN

Om ni visste vad jag har målat i helgen..men nu är det i stort sett klart..tror inte jag vill se en pensel på ett tag..

Det mesta är på plats och väntar på lite flera varor och så blir det att prissätta hela veckan, finns en hel del att gå igenom...:0)

Flera goa bloggvänner har levererat varor sista dagarna..tycker det är speciellt roligt att kunna köpa varor utav dom som man bloggar med.. det finns ju så mkt härlig kreativitet i BLOGGLANDIA..










NostalgiMarie kom med fullpackad bil idag och med var bl a dessa ljus...ljuvliga eller hur..

Så har jag handlat skyltar utav Agneta, gillar verkligen hennes stil på dessa..har köpt både dörrskyltar samt dessa rara hjärta...älskade mamma, vänskap och ledigt/upptaget..










Skyltarna delar plats med dessa änglar och vacker tavla från PB home..






Flera korgar med ägg hade Marie med sig...vilka skapelser, tala om ljuvliga ägg...finns i olika storlekar och utseende, alla med sin personliga stil..nu blir det äggparad...















I morgon måndag..undrar var denna helg tog vägen...men jag har oxå hunnit njuta utav solen, tog idag en lång paus mot söderväggen och det var så skönt...värmde rejält i ansiktet..

Ha en bra vecka ni som hälsar på och tack för all respons angående gårdsbutiken.

KRAMAR till er alla, från eran VIOLAN


34 kommentarer:

(eddas) sa...

Så gøy at du handler av bloggere...det er som du sier utrolig masse kreative sjeler her inne:)det er vel godt og være snart i mål tenker jeg:)
eddaKlemmer til deg:)

Lisas torp sa...

Oj, så mycket fint hantverk du har nu!!! JÄttefina skyltar, ljus och äggen!!!!....sååååå läckra! Tänk, om du får för många ägg nu när jag kommer med mina också...:-)!!

Allt ser jättefint ut, och jag kan tro att du har slitit i helgen och då går den ju ovanligt snabbt dessutom!
Ja, visst är det härligt med solen - varje dag hela veckan, men får såna vårkänningar, trots att det varit bistert kallt i luften idag.
Ha nu en bra vecka, så ses vi snart!
Kram
Lisa

Fågel Blå sa...

Underbara saker du fått hem till butiken!
Mysigt med sånt som är handgjort!
Önskar dej en fin vecka!
Kramis Kathrine

Tigris Predikantan sa...

Fina bloggvänner du har ... mitt liv och blogg , har valt själv, tillåter bara bloggkontakt ... men jag är glad för alla fina bloggar jag får se och alla bloggarna man får kontakt med!
:)

Besta sa...

Lykke til med gårsbutikken, varene så nydelig ut:)
klem fra marilyn

Unknown sa...

Herlige påskeegg viola...takk for fine inspirasjonsbilder.
Klem...Ellen

bakom berget sa...

Kanske ett av dom fina äggen hänger hemma hos mig i påsk!
Det ska bli spännande att botanisera bland allt fint du har fått in!
Ha en härlig vecka! Vi ses snart.
Kram Åsa.

Kamomilla sa...

Aja aj så fint det blir och med så härliga varor...

Mia, New Room Interior sa...

Åå, så mye nydelige ting du har fått inn!! Ha en ny god uke, Malekostfri!! ;-) Kram

Mamma C sa...

Så roligt med sådant som är handgjort från andra bloggar. Så skönt att du fått njuta av solen lite i allafall.
Kram mamma C

sassa sa...

Oj,vad jag längtar till på lördag.Hoppas veckan går fort,så vi snart får komma till dig.Ha det bra i veckan.
Sassa.

Cc sa...

Oj vad du ligger i, fint blir det med. Jag är så ledsen att jag inte kan komma ifrån för att vara med fast jag hoppas att det dokumenteras väl och jag får läsa om det senare. Kram

Guttemamma sa...

...jeg vil til Sverige på ferie...:-)

Nyanser av vitt sa...

God kväll,
Vad fint du gjort i butiken Violan. Det är mäktigt att se mina saker bland alla andra vackra ting.
Jag är så glad och stolt över att få vara en av dina leverantörer.
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Men så mycket fint du har fått till butiken. Maken funderar på att åka på bilmässa i påsk och då undrar jag om du har öppet något då, för i så fall ska jag nog hänga på honom och se till att vi gör en avstickare och kommer förbi.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Lúcia sa...

A lot of wonderful images, as always , my dear.
Lúcia
www.fazemosdeconta.com
www.luciamrusso.com

Maud sa...

Vad fina ljus och ägg... härligt hantverk...
Ha det gott!Kram Maud

Penseldraget sa...

hej violan
så mycke fint hantverk de finns här i blogglandia =) helt fantastiskt,vi tar med oss kors och lite av varje så du får kika inga problem =)
kram pia

Roses & Angels sa...

HEJ! å här har det hänt grejer! SÅ fina saker du fått levererat till butiken! WOW. Har haft en mindre bloggpaus i helgen. Å snart, sanrt får vi komma dit längtar så. Tack för dina fina ord om skylten! hihi kram o PUSS

Mitt hvite hus sa...

Utrolig mye fint Viola... så moro at du får varer av damene i bloggverden... og de er dyktige damer også....


Nærmer seg åpningen nå.. spennende..

klem Kerstin

hemtrevnad marie sa...

Å, så mycket vackert!!
Synda att man inte kan komma till helgen....det får väl bli en annan gång...
ha en fin dag!

Old and New Home sa...

Åh va mycket fint. Man skulle gärna vilja ha möjlighet och komma till dig och kika i din butik sen.

Får nöja mig med bilderna så länge

Kramar cattis

Fru Grön sa...

vad fina grejer! du har verkligen jobbat hårt med att göra det så fint. ska bli så kul på lördag. jag har inte fått någon info om dagen än. Kan nog vara så att du missat mig. KOllar med marie om jag inte hör något ifrån dig:) ses på lördag.

LInda

AnnA sa...

Godmorgon Viola!
Å, vad många fina saker!
Vem vet, framåt sommaren kommer det kanske ett skånebesök till butiken...
Kul att du gillade min lilla installation av kopparna och rosor.
Egentligen skulle jag ha bakat muffins också och haft med på fotona, men det finns alltid fler tillfällen...
Ha det!
hälsn
AnnA

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Så mycket fint, kul att köpa av andra "bloggisar" det är känsla med det!
Önskar dig en fin måndag!
Kram Agnetha

Ett Vitare Hem sa...

Åh så mycket fint, bara fem dagar kvar ;o)
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Tigris Predikantan sa...

Ja ... de är dyra men jag har fått lära mig att de är klassiska och kan hålla i flera år, speciellt krage blir inte förstörd så lätt ... men de är för dyra även på rea, för mig också!
:)

Monika sa...

WoW! Så mycket fint! Kan du inte öppna en filial, "nära mej" också?! ;o)

Varmt lycka till med din fina gårdsbutik!

Kram

Monika

Postgårdsromantik sa...

Vad mycket fina saker! Hmmmm...jag undrar jag hur man GÖR äggen???? -med trycken. Ursöta!
Måndags kramar från Lena och Anders

Helen sa...

Hej!
Vilka underbara ägg och skyltar. Ha det bra.
Kram/Helen

Lotta-livets väv sa...

jag blir riktigt sugen...och lite ledsen i ögat när jag ser vad jag missar till helgen. Tänk om man kunde klona sig och vara på två ställen samtidigt!
Vilka fantastiska grejer du köpt till butiken. Visst finns det kreativitet så det förslår....många duktiga tjejer som sitter i stugorna och förfärdigar vackra ting.
Många kramar
/Lotta

Huset vid ån sa...

Åh, Så mycket fint! Visst finns det många duktiga pysslande bloggerskor ...Hoppas att du får en bra vecka med solsken o takdropp! Kram Therese

Solveig sa...

Snille Viola - du er helt spesiell du:o) Tenker på alle, du:o)
Så spennende at du handler av medbloggere - det gjør dine varer spesielle:o) Skulle gjerne hatt en gårdsbutikk jeg også - men jeg må vel få meg en gård først....:o)
Ønsker deg en fin ettermiddag.
Klem fra Solveig

Synnøve. sa...

Hej Violan.
Så mycket fint du fått i din butik. Det är nästan så jag tror jag ska smita från besöket och komma ner.
Men det går inte.

Nu är det nedräkning kan jag tro. Inte många dagar kvar.
Håller tummarna för att alla kommer ner till dig välbehållna.
Kramen Synnöve.