lördag 6 mars 2010

VRÅ I GÅRDSBUTIKEN

God Morgon alla morgonpigga besökare, här bjuds man på en vacker dag igen..så härligt men fortfarande väldans kallt på natten...


Har alltid älskat gamla korgstolar och först stod denna alldeles ensam i en vrå i gårdsbutikens sovrum..dekorerad med en gammal mormorspläd och vacker kudde...härliga färger som jag blir så glad utav..










Men så förra veckan lyckade jag komma över detta gamla bord och tavla...vilken tur jag hade som trillade över detta...kom som på beställning...










Den lilla sovrumsvrån förändrades radikalt och fram åkte små vackra ting som kunde fylla platsen på bordet..stol, pläd, kudde, saker på bord och väggar är varor som kommer vara till försäljning i butiken..














Nu ska jag alldeles snart in till stan och hämta möbler och så blir det att fortsätta måla..men nu börjar det mesta utav mitt målararbete bli klart och mannen ska fixa det stora målarprojektet.. måla hall- och köksgolvet i butiken framåt kvällen..ljusgrått kommer det att bli..

Ha en fin lördag ni som hälsar på...

KRAMAR som vanligt från eran VIOLAN


29 kommentarer:

(eddas) sa...

Heisann:)
Ønsker deg en fin fin lørdag...jeg skal og ta andre strøket på noen små møbler jeg maler.....kos deg Viola...i kveld er det middag og vin med venninner:)
eddaKlemmer til deg:)

Mitt hvite hus sa...

Var akkurat inne på ditt forrige innlegg Viola..

herlig mormor teppe du har i stolen...

skjønne ting du finner..

nyt helgen..
klem Kerstin

Lisas torp sa...

Gomorron på dej!
Ja, idag är det otroligt vackert med bitande kallt - vi har just nu -15 grader i Sthlms innerstad, då kan du ju tänka dej!!!

Vilken vacker vrå du visar idag! Mormorsstolen ser helt ljuvlig ut i sin slitenhet! Bordet passar ju perfekt också! Åh, jag blir såååå nyfiken, det måste ju vara en enorm skillnad nu än när jag såg butiken i sitt ofärdiga skick!
Lycka till med din dag!
Kram
Lisa

Bitte sa...

Vad fint det blev i hörnet med det lilla bordet och tavlan till! Du kan då nosa upp vackra saker och ting :-).

Hoppas du får en bra dag och att det går bra med målningen och allt annat. Här skiner solen idag igen, så idag hoppas jag få lite gjort :-).

Många kramar
Beatrice

Old and New Home sa...

Va mycket fina små saker man hittar på dina fina bilder.

Jag ska oxo ägna min dag till att måla lite och pyssla lite är det tänkt.

Ha en bra dag
Kram Cattis

Rummet för välbefinnande sa...

Ja du min vän - det blev ingen mässa! Känner mig fortfarande hängig så jag fortsätter att vila jag. Men, det är ingen större sorg för det var väl inte meningen att jag skulle dit då.
Det var i alla fall medicin att prata med dig igår. Det ska bli så kul att ses igen.
Hoppas inte du har alltför ont i kroppen nu och lycka till med dagens bestyr.
Stor kram Mia

Anonym sa...

Hej Viola! Välkommen in på utlottning! kram

Anonym sa...

Hej Viola! Välkommen in på utlottning! kram

Lúcia sa...

Ola Viola, beautiful and cozy images as always :)
The first one is wonderful and looks like a painting. These things are at your home or do you have a store?
A kiss from Brazil,

Lúcia
www.fazemosdeconta.com

C De-sign sa...

Hejsan Du har verkligen tusen järn i elden..... jag fattar inte hur du orkar!!!!! Men dagarna går ju och snart så är det den 20 mars...det ser jag fram emot! Lycka till med allt jobb! Kram fr C

Eva Linnea sa...

När man minst anar det dyker det upp saker som passar så himla bra ihop, eller när man flyttar runt möbler & ting så "pang" DÄR ska det stå. Helt plötsligt bara känner man att så här ska det vara.
En solig (!!!) men kall kram från Täby

Lev Livet Lett Lokki sa...

En finfin lørdag til deg også!
Så vakkert, koseligt og varmt!
Nydelig nostaligi :)
Glad jeg stakk innom deg, for her var det mye vakker inspirasjon ❥❥❥
Klem Lokki

Atelje Skärvan sa...

Jag håller med dig korgstolar är hur fina som helst.
Kram Agneta

Siren sa...

Det var en fin kurvstol, og flott herlig pledd også! Alltid morsomt å stikke innom deg for å se hva nytt du har funnet tak i til butikken din...god helg til deg! Siren :)

Mamma C sa...

Jag hade -15 i morse när prinsessan och jag tog morronpromenaden. Men nu på eftermiddagen var det bara -2. Vad du håller på och står i. Du tar väl lite rast i mellanåt.
Kram Mamma C

Birgitta sa...

Tittar in för att önska dej en mysig lördagskväll och en skön söndag. Vad fint du har gjort i hörnan.
Kramis Birgitta

Lantliga drömmar sa...

Som vanligt bjuder du på trevliga bilder. Själv har jag och min kamera varit väldigt oense en längre tid. Måste nog köpa mig en ny.

Hanna sa...

Min tävling är nu avslutad.
Ha en fortsatt bra helg.
Kram
Hanna

Roses & Angels sa...

Hej! Jasså du hihih ja då får vi ta en diskution då hihi. Ha en skön kväll ni med mums planka! Pussen på dig med KRAM

Kamomilla sa...

vad fint! Härligt med den mörka stolen mot det ljusa bakom!

ha en skön söndag!

Elsa och Helena sa...

Vilken mysig hörna...en kopp te och en bra bok så är lyckan gjord:)
Önskar dig en fin kväll!
Kram Helena

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Viola.
Det tycks bli ett bra tag mellan gångerna när jag hälsar på här i din blogg, men nu är jag här igen, och har förstås fått njuta av allt det vackra, för du har alltid så mycket vackert.
Kanske därför jag inte kollar in så mycket, jag blir fast här, totalt fast, för att hinna se allting vackert.
Du har så rätt att korgstolen och bordet och tavlan blev så snyggt.
Gissa om jag gillar iden här längre ner i din blogg, om att ha dukar som gardin, nog har jag testat, och även med klädnypor.
Men inte så där på rad,läckert.
Jo du är en skicklig fotograf, och inredare.
Kram Zara

berte sa...

hej viola. jag blir mycket imponerad av dig, förstår inte hur du orkar och hinner med allt men det blir så fint i butiken.du har många saker som jag tycker om så det måste nog bli en tur till bossgård till våren för att uppleva allt på plats. lycka till med träffen och invigningen mvh.anne-kristin.

Huset vid ån sa...

God Morron! Hoppas att det gick bra med målningen igår. Ha en sköön söndag! Kram Therese

Lavendeldockan sa...

hejsan.
Kokar in hos dig och lämnar ett litet avtryck.
Lycka till med butiken.
kram erica

färg o form sa...

Tjohoooo!! Det ser så underbart härligt ut hos dig i din butik.
Kram Hanna

Nyanser av vitt sa...

Hej Violan,
Det kommer att bli så fint i din butik. Här pågår produktionen för fullt. Ha en fin söndag.
Kram Agneta

Linda- Vildros och kaprifol sa...

De gamla korgstolarna är så vackra och charmiga, underbart med mormorspläden och kudden!!

Skulle vara såå kul att få besöka din gårdsbutik, tur att du har en jättefin webbutik iaf *ler*

Länkar till dig så jag inte tappar bort din blogg...

Ha en skön söndag!
Kramar Linda

Anonym sa...

Vad fin stolen är. Speciellt tilltalar den fina mormorsfilten mig. Jag är ju galen i sådant hantverk som är virkat, stickat och broderat.

Jag hoppas verkligen att det går bra med gårdsbutiken. Jag kommer gärna förbi på en utflykt när det blir lite varmare väder, men kan tyvärr inte komma till invigningen

Ha en härlig söndag

Kram Lena