fredag 15 januari 2016

KALLT!!!!!!


God förmiddag, järnspik vad kallt det är. Vaknade till -18 och ispropp i kökskranen. Två timmar tog det mig innan vattnet flödade i kökskranen igen. Alltid samma visa varje vinter. Vi har isolerat, dragit in elkabel, låter vattnet droppa men inget hjälper när det är kallt en längre tid så inatt får kranarna rinna helt enkelt





Man prövas emellanåt när man bor i gamla dragiga hus men vad gör det....är bara några gånger om året ispropparna prövar mig. Vill aldrig in till stan igen...
 





Man ska inte gnälla om vädret skriver många, vintern är så vacker...njaaaa..vet i katten, som ni vet lever jag för ljus och värme och är så glad när man fortfarande kan se ut vid fyratiden på em....Det märks att vi går åt rätt håll och om 7 veckor åker jag till Spanien. Det är något att se fram emot, dags att lägga på ett par vedklabbar i vedspisen, ha en fin helg, kramen från VIOLAN

6 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

-18 här uppe också i dag. Ja men först ska du upp hit och då ses vi på Formex. Ska bli så mysigt. Ha en fin helg och häksa direktörn :O)
Kramisar

Hajan sa...

Håller med dig, säger som gumman det är allt gött med den goe värmen, när
hon satt uppe på kaminen.

lisashus sa...

Inget vidare när vattnet fryser! Då är man glad att bo i lägenhet. Ja, fy vilken kyla vi fick, vackert javisst, men lite väl kallt! Idag är det visst kulmen på kylan, säjs det!
Hoppas på mildare dagar och jag väntar också på ljuset! Man märker redan att det är liiiite ljusare ändå.
Ha en skön fredag och helg!
Kram
Lisa

Marie sa...

Älskar när d kommit lite snö, blir ju så mycket ljusare .....men när d drar sig ner mot -20 då börjar d bli för kallt tycker jag :) .....ha en fin lördag //Marie

Erikslundsliv sa...

Kallt när man bor i gamla hus som jag ju också gör, men som du vill jag inte bo i stan igen. Trist med vattnet som fryser. Det har vi hittills klarat oss ifrån tack och lov. Nu eldar vi och bär ved, fyra vedkorgar per dag går åt här till vedspis, kamin och tre kakelugnar. Men mysigt är det!
Ha en fin lördag!
Kram, Ann

Rosa i huset i vitt sa...

ja här har vi +12--+15 inne på morgnarna men det får man stå ut med ..samma här inte till stan om man inte måste
kram Rosa