måndag 10 december 2012

ETT STEG FÖRE.....


 Morrn...här är det snökaos igen...har varit ute och skottat i 2 timmar men nu verkar det som det höjer på sig..tack för det..
Det lackar ju mot jul...och jul har det varit hos mig i över en månad..så är det ju när man har butik..men nu går hjärnkontoret på högvarv igen..




 Nu översvämmas man utav härliga vårkataloger och har läst in mig på vårrapporterna för 2013..färger som en godispåse..olika rosa, lila, turkosa, gröna, oranga färger..ännu naturmaterial som råder...industristilen fortfarande stor i brunt, grått och svart...blandat med karibiska vindar och grafiska trender...en härlig blandning..känns som allt är möjligt :) det passar mig...




 Så nu håller jag på och förbereder REAN som startar på onsdag..det måtte väl vara bättre att REA innan jul..eller hur...vem vill ha julsaker efter jul...inte jag i a f...då vill man ha in försmaken utav vår...och tomma hyllor är bannlysta hos mig...så nu beställer jag för fullt inför januari...





De översta bilderna kommer ifrån favoritleverantören Olsson&Jensen och den nedersta är från en ny dansk..som jag funderar på att ta in..ska ha en telefonkontakt med dom idag..vad då...ledig dag..tror jag inte...





Blev ett annorlunda inlägg i juletid...så är det att driva butik..vara ett steg före..passar perfekt för otåliga Violan..måste ju hända saker..har nya tankar med butiken...men det tar vi en annan dag...kram på er

 

25 kommentarer:

lisashus sa...

Oj, så mycket snyggt! Bara favoriter!
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Jättefina bilder på vill-ha-saker!

Kram Eva-Mari

Unknown sa...

Såå mycket snyggt du visar och den runda mönstrade kudden på översta hyllan i sista bilden blev jag allt smått kär i ;).
Klokt av dig att ha rean redan innan jul.
Ha nu en fin start på veckan, kram Ing-Britt

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Mycket fint det kommer framåt våren nu då:) måste vara kul att sitta å bläddra i alla kataloger som kommer, jag skulle bli helt sjuk å köpa allt hi hi.
Kram Jennie

sylvia sa...

Hei.
Wow for noen vakre bilder, likte så godt stolen.
Ha fine dage,
Klem fra Sylvia

skifferhuset sa...

Oj nya idéer om butiken... ska bli kul att få höra mera om!! Ha nu en fin vecka, vännen! Kram Iréne

Rosenhäxan sa...

Hej Violan Vill ha allt....så fina färger.
Till våren vill jag ha runda kuddar i pudriga färger. Då vet jag var det finns.
Va rädd om ryggen, när du skottar.
Ha det så bra Kram Gittan

EM sa...

Ja där får dom som ville ha en vit jul. Så himla vit så det är inte sant...
Här är ganska lagom, och nåt oväder blir nog inte heller... så jag klagar verkligen inte...
Förstår dig till fullo när du säger att det är roligt med företaget för det är full fart och att man får ligga steget före.
Den nedersta bilden har fullt av helt sjukt snygga prylar... å vad jag är avis på dig som får köpa in... och sen blir det Formex snart igen... redan i mitten på januari ju...
kram elsamarianne

Nyanser av vitt sa...

Helt rätt darling. Ska bli spännande att se.
Kram Agneta

Chokladvillan 1910 sa...

Härliga bilder ! Jag gillar oxå lite av varje ;)
Kram Anki

Photo by Maria sa...

Härliga Bilder.. Måste ju ändå vara kul att få hålla på med våren nu även om julen står för dörren.. Våren på jobbet ( ja inte i butiken än då ) och jula hemma =)

Kram Mia

Mamma C sa...

Jisses, fanns väl inget som var fult på dessa bilder.
Kram Mamma C

toves sammensurium sa...

Så flink du er å tenke fremover Viola!!!Når folk hiver ut julen er de klar for noe nytt,- så bestill og ha utvalget når folk kommer og vil shoppe!De nye trendene høres friske og tøffe ut,som jeg gleder meg til å se alt det fine som kommer!!!!!Og nye planer...hmm....hva lurer du på nå?Nå ble jeg nysgjerrig :)
Kos deg denne deilige tiden!
Toveklem:)

Unknown sa...

Wow va massa snygg inredning! Du kan räkna med att jag tittar in till våren :) Förhoppningsvis även innan :P Jobba på och ha de så gott! Kram

Rosa i huset i vitt sa...

Mycket fint...hoppas du har haft en bra dag
kram Rosa

Snögården sa...

Himmel så jäkla mycket fint , på den sista bilden fick jag hicka!!
Måste på en grej i morgon med jobbet , körigt med tiden just nu,,
Kommer nästa vecka till dig.
Kramen

Amelie sa...

Så fina bilder!
Kul att hitta hit!
Kram Amelie www.winckvintage.com

Solveig sa...

Så utrolig herlige og inspirerende bilder! Visst må du se fremover og ligge litt i forkant når det gjelder trender og interiørplaner. Ser det blir mye naturfarger fremover -spennende!
Ønsker deg en flott uke videre!
Klem fra Solveig

Torpliv sa...

Så mycket vackert, det verkar verkligen bli en vår att se fram emot! Det måste vara riktigt roligt att bläddra bland nyheterna och planera för våren. Ser också fram emot att få läsa om nya planerna för din fina butik, så spännande!
Ha en underbar dag!
Kram Petra

Hajan sa...

Den fotöljen var inte dålig,
där kan man krypa upp så stor man är.
Det måste ju vara jätteroligt,och man måste ju ha dit drive
för att ha en butik, så jobbigt är det.

Hajan/kram

Black Iris sa...

Det ska verkligen bli spännande att få följa dig när vårsakerna väller in i butiken..

Kram Maidi

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Ja, det gäller att ligga före...
Både kul och lite jobbigt förstår
jag.

Det blir kul med din rea!
Carin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Smart Viola, helt rätt tänkt. Du kommer sälja slut på jullagret snabbt och i januari vill alla ha något nytt, så är det alltid.
Lussekram
AnnaMaria
Ps, första bilden, wow!!

bakom berget sa...

Helt makalöst så mycket fint det finns du! Jag längtar till nästa gång jag får besöka dig och frossa loss i din butik :o)
Såg du förresten att jag mejlade dig ang. det där vi pratade om?

Ha en fin Lucisdag du oxå.

Kramelikram*

Ainosofia sa...

<3