måndag 17 december 2012

"NYTT SOVRUM"

 Morrn, tala om temperatursvängningar på 20 grader...fn flera dagar med -20 till plusgrader och slask...vet inte vilket jag föredrar..det där svenska ordet lagom vore bra även för väderlek..
Fördelen med detta slaksväder är ju att man är mkt inne och får tid och fundera...har länge suktat på att göra om färgställningen i sovrummet och igår kväll sa det klick i hjärnkontoret...vad var det nu då som utlöste det hela...jo...jag flyttade om ett par tavlor...tänk vad lite som behöves ibland :)))
 



Älskar den dära petrolblå färgen ihop med svart och igår klickade det till...( nu får ni hänga med och se vad som hände.....)
Saker flyttades om mellan rummen...framförallt tavlor och lite annat smått och gott...




 En tavelvägg ovanför sängen såg dagens ljus...där är flera tavlor som har inslag utav just denna blå...nya kuddar blev det...tur man har en butik...älskar den dära kudden med den rätta blå färgen..ihop med svart...YES...




 Bara en stor väggklocka kvar i butiken så jag var ju tvungen att knipa en innan dom försvann...placerades över gamla skrivbordet..




Finns ju flera hörn i detta rum men dessa får ni se en annan dag..och nytt överkast blev det oxå...fn butiken så klart...och lampor byttes plats och.....det skulle kunna bli en roman...men nöjd blev jag och sov så gott...
Nu får jag röja upp i de andra rummen och hänga om en del tavlor...ni vet ju att jag är en riktig tavelnörd..ha de, kram från eran VIOLAN
  

24 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Så snyggt det blev ...ha en bra dag
kram Rosa

Ett ögonblick sa...

...och snyggt blev det!!!
Är vi lite lika Du och jag;) vi håller på och möblerar om stup i kvarten, tur att vi har tåliga män:)
Svart och den petrolblåa färgen är superläckert ihop. Tur att det är nära till butik också.
Slask har vi gott om här på västsidan, fy sjutton säger jag. Antingen torrt och grönt eller några minus och vitt, det vore perfekt. Men det är bara att gilla läget...
Ha en fin dag!!
kram lisamaja

lisashus sa...

Det ena verkar ju ge det andra när man väl sätter igång och dona!
Snyggt blev det och den petrolblå färger är verkligen läcker!
Kram
Lisa

Country Hill sa...

Blev ju hur snyggt som helst, härliga färger ihop.
Här är det också slaskväder idag, så moddigt så det går knappt att ta sig fram.
Ha det gott!
Kram Lena

Unknown sa...

Verkligen jättefint. Kram

Eva Linnea sa...

Det var en intressant inspiration!! Färgmatchat blev det ju också på köpet .... eller var det tvärtom? Alltid roligt med förändringar. Vit bas med färgaccenter är ALDRIG fel.
Kram från ett töigt Nöbbele och Eva Linnea

Synnøve. sa...

Full fart på ommöblerandet hos dig ja. När man har börjat på ett ställe så går det automatiskt vidare till nästa ställe..
Den där klockan var så snygg :D

Unknown sa...

Snyggt blev det även om jag även gillade det innan, kul med lite nytt.
Jadu bara inte all snö försvinner nu till jul....
Ha de gott, kram Ing-Britt

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

blev fint det där. Kul när man kan gå ut och hämta lite fina saker i sin egna butik:) det ska jag med göra någon dag:)
Kram Jennie

Birgitta sa...

Mysigt, jag gillar också tavelväggar, särskilt dem med rysk hängning.

Ha det gott i ditt "nya" sovrum, Birgitta

Rut och Signe sa...

Har nått knas med min blogg. Ser inte uppdateringarna på de bloggar jag följer!? Det blev fint i ditt sovrumm med liten snygg färgklick på sängen. Jag ska måla några väggar nu till helgen och förnya mig lite med en ny säng till mitt sovrum. Blir nog bra :-) Vi får eventuellt en ny familjemedlem till helgen. En lite omplaceringskatt på ett år som kommer från en vän. En liten helsvart kattflicka som jag hoppas kommer att trivas hos mig och sonen. Firar jul hos min pappa och mamma och det känns helt ok då jag inte är så speciellt sugen på något större julfirande i år. Stor KRAM - Marie

EM sa...

Det blev superfint. Gillar också den blå färgen. Visst är det bra att ha nära till en bra butik? hehe. Ja vädret är ingen höjdare. Här har nästan allt töat bort, utom där man går... där är hal is... himla käckt... får hitta på nya promenadvägar nu. Vill inte stå på huvet nerför nån hal backe, så jag planerar... Jag går alltså ner för de töade och uppför de hala... ja jesses...dubb på alltså.
Men det blir väl några vändor till kan jag tro.
kram elsamarianne

Rosenhäxan sa...

Hejsan Violan Ditt sovrum blev så himla fint.
Snyggt med tavelvägg. Inspirerar det gör du , ordentligt.
Här har vi slask, men snön kommer alla ggr vara här över julen.
Ha en fin vecka kram Gittan

fianathome sa...

Den blå tavlan är ljuvlig. Antar att den inte finns i din butik..
Jag är som du, tokig i tavlor.
kram
fia

Mamma C sa...

Tänk vad lite tavelbyten kan fixa till det. Fint som attan.
Kram Mamma C

Drømmevillaen.no sa...

Det ble veldig fint!! Jeg elsker virkelig petroleums blå :) Det er en nydelig farge.

Hilsen Nina
http://drommevillaen.blogg.no

Elsa och Helena sa...

Så fint det blev och jag gillar också den blå färgen. Vad duktig du är att hänga upp tavlor snyggt...den konsten har jag aldrig lärt mig, för det är verkligen en konst att lyckas.

Hoppas de rätta biljetterna kommer annars får vi betala, vi får prata närmare om det...och finslipa planerna...KRAM

Solstrimmor sa...

En sån vacker tavelvägg det blev! Och kuddarna i den finblå färgen, som du skriver, passar perfekt till svart.

Kram i julbrådskan!
Eva-Mari

katha´s kortmakeri sa...

Men då knyckte du sista klockan ja ja man får skylla sig själv när man som jag inte får ändan ur vagnen:)
Fint som attan blev det hos dig iallafall.
Kram Katha

Chokladvillan 1910 sa...

Ja, det är en läcker färg den där blå !
Nu ska det bli kallare igen, skönt tycker jag så att snön inte försvinner !
Kram Anki

Linneskåpslycka sa...

Fint det blev :)
Gillade din tavelvägg:)

Här är det moddigt o slaskigt, några minus skulle va bra, sisådär
- 5 är lagom:)

ha en fin dag.
Kraam

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Superfint, så bra det blev med tavlorna. Och du är allt en riktig lyckost som har så nära till jättefin butik.
Kramar
AnnaMaria

Katta sa...

Åååh Viola, du har presis samma färgsmak som jag. Älskar petrolblå ihop med svart o vitt. Din tavelväggovanför sängen är jättefin. Kram Katta

Nyanser av vitt sa...

Grattis söta darling lite i förskott........