fredag 14 december 2012

HÄSTINVASION

Hallå där ute i Sibirienkölden....idag ska det äntligen vända men tyvärr ska det koma massor utav snö...igen :/ inget vidare anser jag och bara längtar efter ljus och värme...långt till mars...
Men det är ju underbart att man har det jobbet som man har...för just nu...
 




Lägger jag order efter order..jag frossar i vårvaror..livsfarligt...många kataloger har nu kommit och nu är jag ute i god tid...som aldrig förr..för nu vill jag ha godbitarna..så fort december är över så ska våren komma smygande in i butiken...så det så..




 Dessa hästar anlände igår och meningen var att dom skulle få vänta tills januari...men det gick ju inte...en del kunder var med när jag packade upp och vips var ett par sålda...så nu pryder dom sin plats på skänken i stora salen :)




 Blev väldans NICE ihop med de svarta urnorna..jodå..habegäret är redan väckt...igen...




Önskar alla som tittar in en trevlig tredje advent, kram från eran VIOLAN

24 kommentarer:

Hanna sa...

fina hästar.
Ha en fin adventshelg.
Kram
Hanna

Härliga Livet sa...

Hej på dig !
ja, jag hade ju tänkt åka till dig i morgon och din rea. men inte om vädret blir som dom lovat. Men vem vet, jag kanske dyker upp. Trevlig helg till dig med.
Kram Pernilla

Mycket annat & lite betong sa...

Mycket snö och kallt här med! Men det blir inte bättre med blötsnö.
Härligt med vårvaror. Än känns det lite tidigt för mig. Men bara julen är över så...
Fick just Formex Magazine på mailen.

Kram Agneta

Unknown sa...

Jag har en liknande fast som får (oväntat va?!) som är ganska trasig. Hittar du något fårliknande nån gång så tänk på mig!!!
Fast hästarna är också jättefina!

Kram!

katha´s kortmakeri sa...

Ja du visst är det härligt när man får tänka framåt...
Ha de gott vännen.
Kram Katha

katha´s kortmakeri sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ett ögonblick sa...

Hej Viola!!!
Snö och kallt, inte så många grader men rått, det ska bli snö i natt.
Underbara hästar!!! Vill ha!!! Dom skulle passa så bra ihop med det nymålade eller uppe i TV-rummet... men vi har köpt en matta idag så det blir inga nya saker på flera år, tror jag, julklapparna ligger risigt till i alla fall.
Nu ska jag måla de sista stolarna och se´n blir det hundpromenad. Efter det tar jag fredag;)

En trevlig Adventshelg till dig också.
kram lisamaja

fianathome sa...

Ojoj va vackra hästar!!
Ha en härlig 3:e advent
kramen
Fia

Eva Linnea sa...

Du har blivit en riktig "häst-tjej". Kul med lite ny-gammalt. Fina saker, som alltid.
Härlig adventshelg önskar Eva Linnea
PS. Jag skickar tillbaka flaggspelet så du kan reklamera. Snacka om att jag blev snopen. DS

Country Hill sa...

God kväll vännen, hemma efter en intensiv dag på auktionsvisning.
Du är som alltid flitig och har bra framförhållning. Så mycket fint du redan har koll på inför våren, härliga och vackra hästar.
Ha en fin helg!
Kramar Lena

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

ja de var verkligen fina minsann. de ser så där lagom slitna och gamla ut de små pållarna.
Kram Jennie

Madame Petite sa...

Underbara hästar! Försår ditt HA begär! :)

Kramar!

Betongglädje sa...

Ja hästarna var underbara! Vem vet när jag kommer förbi ;) Längtar till att se fina våren hos dej!
Ha en fin helg!
Stor Kram Camilla

Fågel Blå sa...

Önskar dej en fin Adventshelg goa du!

Kramar Kathrine



EM sa...

Nä du, vädret är inget man gillar... vi tänker i o f s att det kan bara bli bättre. Vi har ju bara bott här när det är som värst... och tänk framåt våren... det ska bli härligt.
Hästarna är jättefina! Hoppas det inte blir alltför illa hos er med snön. Vi reder oss, men jag är glad att jag inte bor på gården längre, kan jag säga...
kram elsamarianne

Rut och Signe sa...

Låter spännande med vårkataloger som dyker upp. Ser fram emot en tripp till dig framåt våren med min lilla mamsing med mig. Jobbar en vecka till sen ska jag vara ledig i dryga 2 veckor. Så välbehövligt. Ska måla lite väggar och fixa till en pysselhörna i sovrummet. Ursäkta att jag inte ringt upp. Hör av mig vid tillfälle när jag ryckt upp mig lite mer. Ibland är det bättre sen åker jag ner i en svacka.
Stor KRAM Marie

G:a Affären sa...

Det var fina hästar och jag kan förstå att du redan sålt ett par.

Önskar dig en fin tredje advent!
Kramar
Cia

Rosa i huset i vitt sa...

Här har det varit snöyra idag och är fortfarande
ha en bra advent
kram Rosa

Elsa och Helena sa...

Ljuvliga hästar och härlig färg! Ja, vad ska vi nu göra på onsdagarna? Hur ska vi klara oss utan härliga Klas:)

KRAMAR i massor

Hajan sa...

Hästarna var underbara, klart att
folk vill ha dem.
Ja det blev tidigt varmt igen.
Det har regnat i natt med. Inga minusgrader men hur är väglaget.
När klockan var runt 22.30 i går
kväll var en traktor och sandade
på våra vägar här där jag bor.
Konstigt för 2 dagar sen var det
riktigt kallt.
kram/ Hajan

hagagården sa...

Jätte snygga!!!
Kram
Ninni

toves sammensurium sa...

Å så vakre hester,jeg skjønner godt de ble solgt omtrent før de ble pakket ut!!!Kunne tenkt meg selv jeg ;)
Her har kulden gitt seg nå,det har til og med regnet litt...så jeg kunne gjerne byttet mot sibirkulden din faktisk...så mye kjekkere når man har hund,spesielt når bena suger til seg vann og skitt som mopper,haha;)
Toveklem:)

Skogsviola sa...

Vilken vacker blogg du har! Jag hamnade hos dig när jag upptäckte att du eller någon annan besökt min blogg via din. Eftersom vi verkar vara "namnsystrar" ville jag kolla lite närmare och jag är mycket förtjust i det jag ser. Lycka till med din verksamhet önskar jag dig!
Skogsviola

Synnøve. sa...

Åh dessa fantastiska hästar...
förstår väl jag det att det inte gick att vänta till efter jul....
VILL HA....
Kram Synnöve...
vars habegär vaknade NU :D