torsdag 6 december 2012

VINTER PÅ BOSSGÅRD

 Morrn, äntligen har snöovädret bedarrat...gissa om man har en värkande rygg..skottade snö igår i timtal..i värsta snöstormen..har nog aldrig varit med om värre oväder...höll på i ett dygn...trodde taket skulle lyfta på Bossgård..





 På vissa delar har man nästan barmark och på andra är det enorma drivbildningar..så det är variation på underlaget när man ska ut med vilde Malte...ni skulle se honom..precis stollig med snön...värre än vanligt alltså :)





 Tur att man har investerat i ett par nya skidor..dom står precis utanför ytterdörren...jag som letat som bara den efter just sådana och så fanns dom nära...köpte dom utav min bloggvän Sofia som var här som utställare på julmarknaden :)






 Det första som möter kunderna är ett jularrangemang som jag gjort iordning på uteplatsen..visst ser det fint ut...hehe...






Men under kvällen hade jag lyckats gräva fram det mesta...pust...och det är tur att man har en annan ingång..dom här jättedrivorna får vara....för idag ska ryggen få vila...
Ha en fin dag och ska ni ut...ta det lilla lugna i halkan, kram VIOLAN

28 kommentarer:

Chokladvillan 1910 sa...

Ja hujeda mig vad snö ! Det känns i kroppen i dag efter all skottning... Vilken tur att du fick tag på ett par skidor, jag vill oxå ha ! ;) Jag har som tur är inte fixat till jul vid entrén, det är jag glad för i dag hehe
Må så gott & krama Malte från mig ;)
Anki

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

hi hi jag lite insnöad är du allt där du bor. Visst e de fint!
Ha en bra dag å skotta på du:) Kram Jennie

EM sa...

Vilket jobb du lagt ner för att spraya snö så fint utomhus, hihi.
Här är också stollig hund, och vi har precis träffat en lika stollig labbe, så jag är glad att vi alla tog oss helskinnade ur detta möte, utan att vi människor la oss platt fall i snön... Glada är dom, det är tur det.
Nu ska vi ha soffhäng med fler alvedon och kaffe...förkylning är inget som brukar drabba mig så ofta, men nu verkar det som jag inte klarat mig...
kram elsamarianne

Unknown sa...

Visst är det jobbigt att skotta och inte gillar jag blåsten som varit men oj sååå fint det är med all snö. Ditt vackra Bossgård ser ju ut som ett vykort med snön som tom lägger sig på panelen.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Linneskåpslycka sa...

Ja jisses vad snö det har kommit.
har oxå lite värk i rygg och armar efter storskottning när jag kom hem från jobbet i går.
Men idag är det riktigt vackert med all snö:)

Fina skidor du hittat:)

Ha det gott och trevlig helg:)
Kram

lisashus sa...

Ja, nog fick vi vinterstämning alltid! Här behövs verkligen ingen konstsnö för dekorationerna!:)

Ja, jisses ni ligger ju i blåstzonen, precis som jag här! Det dånade i hela huset här och på min veranda låt drivor av snö, som hos dej där! Men....visst är det vackert! Himla jobb att skotta sen, och du har ju liiiiite mera att skotta!
Kanske får du en lugn dag idag igen då...!
Kram
Lisa

Eva Linnea sa...

Ja jisses vilken vinter vi har fått!! På bild ser det ju härligt ut, men i verkligheten är det nå´t annat, eller hur? Står utan garageplats efter 13 år i radhuset och då får man gräva fram sin bil på morgonen efter ett så´nt här snöoväder. Nu har det lugnat sig, men min husvärdinna får ta andra vägar med sin/a hundar hon också.
Kram från Eva Linnea

Nyanser av vitt sa...

Usch och fy. Ja det yr på "slätta" vet du :O)
Men du skulle ha sett kaoset här igår. Stora ledbussar på tvären som stoppade all trafik. Tog sig inte upp för den minsta backe ens.
Ha en fin kväll.
Kram Agneta

Rosenhäxan sa...

Hejsan Stackars dej ont i ryggen är hemskt.
Ovädret var hemskt här ... Min bil syntes inte i all drivsnö. Skotta och skotta tills gubben kom hem med en snöslunga.
Vackra bilder över på din gård. Vintern kan vara vacker ändå. Men ingen mer snö nu, det räcker.
Krya på dej och ha det gott./Kram Gittan

Rosa i huset i vitt sa...

Härliga bilder ändå trots snökaos..jag var ute och halkade runt i det både i måndagskväll och igår..men kom hem välbehållen i alla fall
kram Rosa

Elsa och Helena sa...

Ja, visst är han go Dr. Klas...uppfinningarnas mästare:) KRAM

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Vilka underbara bilder du bjuder på från ditt snölandskap!! Här i stan är det galet på ett annat sätt. Går knappt att ta sig fram bland drivor på små stigar som alla skall rymmas på - de har nämligen inte skottat!! Bussar och bilar står på korsen å tvärsen!!

Ha det gott!
Kram Monica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det har kommit mer snö hos dig, men vi har mycket här också. Jag tröttnade på och skotta så vi har skaffat fyrhjuling, nu plogar jag i ett nafs.
Kramar
AnnaMaria

Unknown sa...

Ja jisses vilket väder vi har haft!! Tittade på vädret nyss och vi tycks klara oss utan mer snö nu några dagar framöver..skönt! Var ute o skottade igår och har nu träningsvärk i muskler jag inte trodde jag hade :P Ha de så gott Viola! Kram Marina

Mitt liv - Mina drömmar sa...

ser likadant ut som på vår sida... snö snö och åter snö! Jag är glad att jag har barn som tycker om att skotta så jag slipper:)

Kram Annica

fianathome sa...

Huvva va snö! Det där borstar man ju inte bort på en kafferast. Men så vackert det blir. Mina barndomsvintrar från djupaste norrland gör sig påmind. Då kunde man vakna av att det var fullt med snö upp över fönstren och så tyst som det bara kan bli av snö.
Underbart med moder natur.
kramelikram
Fia

Torpliv sa...

Du har så underbart fint hos dig! Så vackra foton! Men jag förstår att det är ett tufft jobb med all snö, vi har inte alls fått så mycket häromkring och det är jag ju väldigt glad för.
Gillar verkligen skidorna, så fina! Bra att ha dem precis utanför dörren om du skulle behöva ge dig ut =)
Hoppas du får en härlig helg!
Kram Petra

Fågel Blå sa...

Så fina bilder från dej!
Härligt vintrigt!!!!
Önskar dej en fin Adventshelg
Kramsi Kathrine

Katta sa...

I juligaste laget det jularrangemanget kanske :D Jag var med ute och skottade och sopade i snökaostet härom dan så nu har jag fått träningsvärk :) Kul med en vit advent i allafall. Kram Katta

STENLYCKA sa...

Önskar dig en fin andra advent!
Stor varm kram till dig goa Viola från Raina

Hajan sa...

Oj jag förstår att det varit kämpigt, med all jä--la snö,visst
är det så att det aldrig kan vara
lagom. Jag tycker om snön, men nu
är det ju det här
med Rullatorn, det går ju inte att draga den. Men snart är det vår, då har vi glömt detta.
kram

Mamma C sa...

Tur att det har slutat att snöa nu. För jag var oxå rätt mör i kroppen efter allt som kommit ner. Idag har det ju varit strålande vinterväder. Men jag har inte bvarit så mycket ute ändå.
Kram Mamma C

katha´s kortmakeri sa...

Ja du visst blir hundarna som tokiga i detta väder...
Jag har tur som har en älskling och snälla barn som skottar.
Ha de gott!
Kram Katha

katha´s kortmakeri sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nyanser av vitt sa...

Ha en fin andra advent darling.
Kram Agneta

Guttemamma sa...

Her var det da skikkelig god gammeldags Astrid LIndgren jul, nydelig på bildene iallefall...!!
Klem♥

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Men vilken julstämning! Så fint! Tror att det är i norr som bilderna är ifrån.
Carin

bakom berget sa...

Ta det lugnt och akta ryggen nu! Fina skidor du hittat hörru, men undrar just hur långt du orkar hasa på dom :o)
Det sägs att det är mera snö på gång i veckan....Usch!
Ha det så bra nu!

Kram Åsa.