onsdag 26 december 2012

NU STÄDAR JAG BORT JULEN OCH PÅSKEN HÄLSAR PÅ

 God kväll i stugan...julhelgen lider mot sitt slut och här har man varit ledig i hela 3 dagar...har varken varit på FB eller blogg..och butiken har varit stängd...men nu kunde jag inte hålla mig längre...



  
Hoppas er julhelg varit lugn och mysig..här har vi tagit det väldans lugnt och idag har vi haft släktträff hos svägerska och svåger och ätit god mat :) i morgon blir det att öppna butiken igen..




 Narras väl lite när jag säger att den varit väldans lugnt...idag har det varit fart på mig här hemma för nu blir det ju 4 butiksdagar på raken..jag har nästan städat bort julen...här börjar det bli PÅSK...nu har hon väl blivit totalgalen tänker ni :))))) förstår att ni undrar...har det slagit över totalt....MEN..




Det är så att Bossgård ska vara med i ett välkänt inredningsblad och påsk är det mening att det då ska vara..så nu plockar jag jag fram påsksakerna..och fått beställa lite vårblomster tills fredag...på söndag så kommer hon hit en bloggvän och fotar...mera får ni höra...framöver..
God fortsättning och så får jag väl önska Glad Påsk..(fnitter) :)))))))
Kramen från eran VIOLAN

28 kommentarer:

katha´s kortmakeri sa...

Jo lite tokig är du nog och det är tur för annars skulle jag vara ensam sitter här och lackar påskägg till vårmarknaden.
Kram Tokiga Katha

Marita sa...

Jag blev nog allt lite orolig för om det har snurrat till alldeles....påskpynta före nyår!!! Men oj, vad kul med ett reportage!! Lycka till!
Kram Marita

toves sammensurium sa...

haha,jeg må innrømme at jeg tenkte at dette var da litt vel tidlig å pynte til påske!!!Leser nemlig om mange som allerede har plukket bort julen,det synes jeg er trist for det er jo nå det er jul!!!!Men nå er du unnskyldt - det blir jo spennende at du får komme i et magasin,må få vite hvilket blad og nr så jeg kan kjøpe :)
Uansett om du påskepynter så må du kose deg videre i julen!!!
Toveklem:)

STENLYCKA sa...

God fortsättning på dig Viola! Vad trevligt med ett reportage från ditt vackra hem. Måste vara svårt att få tag i påskliljor nu men tulpaner går väl också bra.
Ha det så jätte trevligt med din bloggvän!
Blir spännande att se det till påsk!
kram Raina

Photo by Maria sa...

Ta alla högtider p en gång så kan man ha det lugnt sedan ;)

Kul att vara med i ett reportage =)

Kram Mia

liven sa...

Heisann
Jeg tenkte at du var vel rask med å rydde bort julen...hihi...
lykke til med repotasjen...det blir nok så fint :)

Inspiration i vitt sa...

Hej Violan, ååå så spännande med reportage. Förstår att du får ställa om hjärnan totalt hahaha. Många kramar till dig/Ingela.

Sofia sa...

Ja, GLAD PÅSK på dig med!!! He he he....
Så roligt att du gillade Påsksakerna!
Ska bli sååå spännande att se hur det blir... ;)
Kram kram
Sofia

Chokladvillan 1910 sa...

Haha du är snabb i vändningarna ! ;)
God fortsättning & eh... Glad Påsk !
Kram Anki

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Du har haft jul i butiken så länge så det känns nog bara roligt och städa ut julen nu. Och roligt ska det bli och se reportaget till påsk.
Kramar
AnnaMaria

Ett ögonblick sa...

Godmorgon!!!
Upp-och-ner-påvända-världen... men vad gör man inte...ett reportage säger man inte nej till(jo, en del gör det;)) jag blev nästan lite tjurig när jag såg din rubrik på min blogg...tänkte att vi måste väl fira klart julen först!! men Du är förlåten nu när jag läst varför;))

En riktigt God Fortsättning till Dig!!!
kram lisamaja

Solstrimmor sa...

Julen varar ju till påska... du bara kortar tiden emellan lite:) Kul med fotningen av din vackra Bossgård!

Kram Eva-Mari

EM sa...

Jaaa. Påsk! Den högtiden gillar jag! Ägg, gult, vippor, hopp om sommar, krogarna öppnar här igen,,, kanske en stund på altanen med lite bubbel. Fårskinn om det kyler på... Ja påsk, den får gärna komma nu (och så får man ju ligga steget före när man har butik, annars blir det fel)
kram elsamarianne

Rosenhäxan sa...

Violan .... Ja Glad Påsk då! Va roligt för dej med reportage. Vet du jag tror jag vet vem som ska fotografera hos dej.
Ser fram emot att läsa reportaget sen. Lycka till!
Kram Gittan

Birgitta sa...

Det känns ju klart skönare att tänka på påsk och vår, men vackra vinterdagar är också underbara.

Kramar, Birgitta

Mycket annat & lite betong sa...

Du är inte klok! Tur att det var för en fotografering, annars så....

God fortsättning!
Agneta

lisashus sa...

Mycket bättre att tänka på påsken än julen - det känns i alla fall angelägnare nu när snart ljuset återvänder!
Hoppas att du hittar resten av påskgrejorna! Lycka till med reportaget!
Kram
Lisa

Rosa i huset i vitt sa...

Julen åker ut här efter Nyår..
härligt med ett reportage
ha det bra ...här blir det jobb i fyra dagar nu

kram Rosa

Rut och Signe sa...

Här har julen städats bort också! Jag har inte julkänsla i år så jag känner ingen sorg över att ta bort julen. Har dock lämnat två stjärnor i fönstren som åker efter nyår. Har målat en väg och satt upp lite nya tavlor. Fotar i morgon så får du se på bloggen. Blev rikigt nöjd själv måste jag skryta. Kattfröken finner sig väl till rätta. Gamla familjen var och lämnade en klösbräda och ville hälsa på sin "gamla" katt..... Hon kom inte ens fram och hälsa på dem utan när de gått kröp hon fram under fåtöljen och kelade med mig. Jag blev alldeles varm i hjärtat. Hon vill nog stanna hos oss här! Stor kram Marie

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

hi hi ja men är det påsk som är nästa högtid så är det, bäst att vara ute i god tid hi hi. blir spännande å se det reportaget sedan. Lycka till, kram Jennie

Mamma C sa...

Längtar att få plocka bort de tomtar som har åkt fram detta år hos mig. Blir nog efter nyår. Så kul och spännande med repotage.
Kram Mamma C

Torpliv sa...

Ja, du är verkligen ute i god tid! =) Så spännande med reportage, lycka till! Ser fram emot att få läsa det. Här får nog julprylarna vara med en stund till, men visst ser jag fram emot våren! =)
Önskar dig god fortsättning..och Glad Påsk! =)
Kram Petra

Nyanser av vitt sa...

Darling - du mailar mig NU :O)
Kram från nyfiken i en strut

Eva Linnea sa...

Julen varar ju ända till påska, så jag ser med spänning fram mot påskreportaget från Bossgård. I år?
God fortsättning på julen önskar Eva Linnea

Rostrose sa...

Hej Viola, I hope you had a wonderful Christmas-time! Now I send the very best wishes for 2013 to your!
Kram Traude
`⋎´✫¸.•°*”˜˜”
..✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫
☻/ღ˚ •。* ♥♥ ˚ ˚✰˚ ˛★* 。 ღ˛° 。* °♥ ˚ • ★ *˚ . 。
/▌*˛˚ ░ ░ٌٌٌ░ Happy New Year!!!░░ ░ ˚ . ✰ •
/ \ ˚. ★ *˛ ˚♥♥* ✰。˚ ˚ღ。* ˛˚ ♥♥ 。✰˚* ˚ ★ ˚ 。✰ •* ˚

Elsa och Helena sa...

Lycka till med fotograferingen...det kommer att bli toppen. Nu ska jag lyda ditt råd och kolla den där serien på TV. Vi höres närmare:)

KRAM

Katta sa...

Snyggt arrangerade bilder du gjort! Tur att de flestablommor går att beställa åretrunt hos grossisterna :D Kram Katta

Snögården sa...

Härligt , längtar oxå till Påsken.
Kram Anni