tisdag 21 januari 2014

GULT ÄR FULT, ELLER?

Morrn, vaknat till ännu en dag med blå himmel och sol, nu visar sig vintern från sin bästa sida..bara ett par minus och inget snöfall, då kan t o m jag tycka att vintern är OK







Snart har januaridagarna flytt sin kos och visst känns det att ljuset har återvänt, framförallt inomhus där man nu ser allt damm...den starka solen är skoningslös så dammtrasan har åkt fram vid ett par tillfällen...

Jag gått ned i tid dessa två januarimånader, har stängt butiken må-on och öppet to-sö, verkligen välbehövligt efter den tuffa hösten med sjukdom i familjen och det fortsätter...flera äldre familjemedlemmar som är dåliga så idag blir det ett sjukhusbesök igen






När ljuset återvänder inhandlas alltid citroner och massor utav örter....luktar så gott i köket och det gula är en härlig kontrast mot det vita och svarta
Nu ska jag göra mig klar för att besöka Siri, livets efterrätt som snart är 1 år, ska få rå om henne några timmar idag, min lycka
Ha en fin dag, KRAM Viola

8 kommentarer:

Ett ögonblick sa...

Oj, är lilla Siri snart 1 år? Tiden går fort!! Så sant, det måste vara livets efterrätt, bara njuta det gottaste;)
Gult är absolut inte fult, kanske lite mer svårplacerat då det gäller inredning och gula kläder kräver lite mer av bäraren men inte är det fult. Jag gillar gult och just nu tycker jag väldigt mycket om den lite mer lejongula färgen. Citroner! en riktig vitamininjektion och som man blir så glad av att se.
Nu ska jag ägna mig åt rött! och snabbt packa ner de sista tomtarna som några dagar belamrat vårt "finrum".
Ha en fin dag!!
kram lisa

lisashus sa...

Visst är det härligt med lite sol, äntligen! Jodå, allt syns ju i det starka ljuset, så är det ju!

Citroner är alltid härliga färgklickar!

Tänk, att lilla Siri redan är ett år! Oj, så tiden går!

Sol idag också, så ha en härlig dag!
Kramar
LIsa

Synnøve. sa...

Förstår dig, man behöver lite tid för sig själv oxå. Men snart kommer våren stormande in och då är du där igen.
Njut dagen med lilla Siri nu.
Kram från ett snöigt naboland.
Synnöve.

Fågel Blå sa...

Så fint med bilden på citronerna, ibland kan det vara fint med gult
Hoppas det ordnar sej för dej och de dina
Kramar Kathrine

Eva Linnea sa...

Citroner är så dekorativa! Färgen andas som sagt vår.
STOR kram från EL

Rosa i huset i vitt sa...

Jättefint med citroner ..de piggar upp nu
kram Rosa

Mamma C sa...

Citroner är en härlig färgklick i köket. Mysigt med egentid med barnbarnen.
Kram Mamma C

toves sammensurium sa...

Synes gult,brukt på rett måte,kan være sååå kult!!! :)
Tøffe bilder fra deg Viola! :)
Tøffe dager for deg også med mer sykdom,så bra du tar deg litt fri fra butikken!!!
Bra været er på din side da i det minste ;)))
Her er det kaldt,litt snø men bare veier og veldig fint.Fineste Januar på lenge,lenge...selv om jeg gjerne skulle hatt litt mer snø.(Vet du ikke er så glad i den)
Men livet blir jo unektelig enklere uten ;)

TOveklem.)