torsdag 23 januari 2014

VINTER I VÄXTHUSET

Hallå där ute i världen..nu är det vargavinter i vårt avlånga land...idag fryser man men tack och lov ska det bli mildare..är ju ingen vinterälskare som ni vet

Idag blev det fotat i växthuset för det var ett sådant där vackert ljus som jag älskar

 




Har nu haft vårt älskade växthus/poolhus i snart tre år och här stortrivs jag året om..många stänger igen sina utehus när vintern kommer men det gör icke jag
 





Byter ut textilier och inredning efter årstidernas växlingar och vi har dragit ut el hit så man kan ha ljusslingor och lite infravärme om man vill






Här går det alldeles utmärkt att slå sig ned mitt i vintern men en kopp te och bara njuta







Men så klart...man längtar efter att få fylla det återigen med pelargoner, olivträd, tomater och paprikor..men snart så är vi där igen, jag lovar







Ha en fortsatt fin vecka, KRAM från Violan
 

10 kommentarer:

lisashus sa...

Så fint det ser ut och vilken användning man har för ett sånt glashus! En prydnad för en trädgård!

Ja, hela dan har det snöat, trots prognoser om uppehåll...hm! Samma sak igår!

Jag hörde att kylan skulle fortsätta nästa vecka också...! Ja, ja, man vet aldrig! Det är bara att bita ihop och vänta ut vintereländet!
Kramar
Lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så mysigt och så bra och ha infra, det värmer ju upp riktigt bra trots minusgrader. Så gulligt det var med lilla kycklingen i högerkanten.
Kramar/AM

Hajan sa...

så himla mysigt Du har då.
Det är ju toppen att man kan sitta där med.
Tack för din kommentar hos mig, det värmer må Du tro.
kram från

Mamma C sa...

En solig vinterdag måste vara toppen att sitta där och ta sitt kaffe. Fast jag är ju som dig, sommarvärmen är bra mycket bättre.
Kram mamma C

fianathome sa...

Så där kan jag också tänka mig att ha det!
Jag blir alltid inspirerad av dig och din blogg. Fantastisk förmåga du har att få det så smakfullt och vackert.
Tänker ofta att det är synd jag bor så långt bort för jag hade rännt hos dig i din butik och handlat som en tok...haha!
Ha det så bra och njut i ditt fina rum där ute.
kram
Fia

Chokladvillan 1910 sa...

Oj, vad mysigt ! Jag är verkligen avis, skulle gärna vilja ha ett växthus... Härligt att även kunna ta en testund på vinter´n. Najs !
Må så gott & ta hand om dig !
Kram Anki

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhhhhhh så vackert jag njuter av dina fina bilder!
Önskar dej en fin helg
Kramar Kathrine

Butik Östergården sa...

Ser helt fantastiskt ut! Måste vara toppen att sitta där och filosofera, har önskat mig en inglasning i så många år nu! Nu har jag fått ett i vårt nyinköpta hus på kusten, inte så stort, men ändå en inglasning och vacker utsikt, skall njuta där i sommar hade jag tänkt!
Hoppas allt är bra med dig nu! Dessutom hoppas jag du får lite lugn och ro mellan varven! Ha det bäst min vän! Kramar Helen

Sofia sa...

Åh.... så vackert du gjort där!!! och super fina bilder också.. =)
Kramis Sofia

Våglyckan sa...

Härligt med växthus! Det drömmer jag också om :-). Ser superfint ut!
Ha en fin helg
/maria