måndag 27 januari 2014

SKOTTAR SNÖ OCH SNÖ OCH SNÖ

 Har ni "snöat inne"? Det har nästan jag...om ni visste vad det snöat och blåst inatt och ännu faller det flingor och det ska det tydligen göra veckan lång...
Min gamla hemstad Norrköping ligger bara 2,5 mil härifrån. Pratade med modern i morse och där hade de inte alls snöat..hon trodde nästan inte på mig när jag berättade vår väderleksrapport






Har redan varit ute en timme på morgonen och skottat infarten ifall några bilar kommer med varor, efter den pärsen blev det fåtöljen och här har jag tillbringat några timmar...snöoväder har den påverkan på mig att jag blir liksom handlingsförlamad...både på gott och ont :-)







Dags att släppa ut vilde Malte i hundgården så han får rasa av sig..blir ingen promenad i det här vädret...
Nu ska jag samla lite mera krafter tills nästa omgång med snöskoveln, ha en fin start på veckan, kram Viola
 

8 kommentarer:

lisashus sa...

Ja, vilket oväder det blev! Jag kan tro att du har fullt upp med skottandet! Jo, det är skönt att bo i lägenhet, men jag har sopat trappan här och på balkongen har det också blåst in en del...men visst är det skillnad. Här plogar de gångar och allt och det känns jätteskönt!

Slit inte ihjäl dej!
Kram
Lisa

bakom berget sa...

Jag verkar ligga bra till hos vädergudarna i år. Än så länge har vi bara ett tunt fint snötäcke. Bara precis så att det täcker marken och gör så att det blir ljust och fint.
En riktig drömvinter helt i min smak.
Men men....vi får väl se hur det bli framöver.
Ta det försiktigt med din rygg du oxå. En varm kram till dig.

Åsa.

Fågel Blå sa...

Ja jisses vilket oväder här har det blåst och stormat på eftermiddagen,
men ni verkar ha värre väder där
Önskar dej en fin ny vecka
Kramar Kathrine

Nyanser av vitt sa...

Inte en flinga i kungliga men blåst, blåst och blåst.
Sköt om dig darling
Kram

Mamma C sa...

Hade din mamma dragit upp persiennen ;), för nog har det snöat alltid. Jag fick knappt upp dörren till jobbet i morse för all snö. Och snöar och blåser det gör det fortfarande
Kram Mamma C

EM sa...

Nu har det kommit hit också... Inte lagt sig så mycket ännu, men jag antar att det kommer att bli en hel del innan det är klart. Nån minusgrad dessutom...
Har varit ute o flyttat omkring lite prylar mellan byggnaderna, men nu blir det lite vila... Lilleman han har varit med och tok-sprungit så nu känns det ok att slappa i soffan.
Ha en fin tisdag
kram elsamarianne

Rosa i huset i vitt sa...

Massor här med ...och blåst är det värsta jag vet .blir på dåligt humör då
hoppas på vår snart
kram Rosa

Sofia sa...

Ja du, det känns som om det räcker nu!!!! Var tog vårkänslorna vägen...
Kramis Sofia