tisdag 23 augusti 2011

GAMMALT OCH NYTT

God förmiddag, säger som Kalle sändare...idag är det sooool, vet inte om ni känner till honom...men man hade fasligt roligt åt honom när han ringde upp och drev med folk :) ett radioprogram som gick under 70-talet


Ett härligt ljus flödar in gm fönstren, dessa bilder ifrån gårdsbutiken



Har ju mani på glas...både gammalt och nytt och det finns det gott om både här hemma och i mina butiker


Ännu en ledig dag och då får man passa på att plantera den vita ljungen som jag igår var och inhandlade i staden


Den vilda valpen skötte sig perfekt under bilturen och tog igen allt när han kom hem..


Får spelet då och då här hemma..då far han runt gm rummen som en virvelvind och igår for han upp för branta trappan som en kanonkula..uuuuurk...tror ni hjärtat stannade på mig..

Så här får man motion nu för tiden, han är en riktig hålligångare :)

Njut utav det fina vädret, kramen från eran VIOLAN

15 kommentarer:

Lisas torp sa...

Visst kommer jag ihåg Kalle Sändare! I ungdomens glada dagar fick man sej många goa skratt!:)

Ja, så härligt när solen lyser- nu är det precis som det SKA vara denhär tiden!

Jag kan tro att den lille valpen är livlig ibland och att du får ganska mycket motion på köpet!:)

Ha en fin ledig dag!
kram
Lisa

Anonym sa...

Hej Viola!
Lyckliga ni som har sol. Här står regnet som spön i backen.
Det är roligt med busiga små valpar.
Kram från Ann-Christine

Ett ögonblick sa...

Kalle Sändare...ja honom kommer jag ihåg, mycket och många skratt. Tycker han är lika rolig idag om hans skivor spelas:)) (lättroad)
Visst är det mysigt med smått i huset igen...
Ett tips...när vi skaffade dom två sista hundarna, fick dom från första stund följa med mig ute i trädgården utan koppel. De fick inte springa omkring utan skulle följa mig och det gör dom fortfarande, även i skogen, hittills har det funkat jättebra och det blir så enkelt. Givetvis har dom stunder då dom springer fritt och leker också, inte minst så viktigt.

Ha en fin Dag!
kram lisamaja

EM sa...

Här är en till som minns Kalle Sändare. Tänk vilken humor vi hade på den tiden.
Härligt med yrvädret hemma hos dig.
Tyvärr så måste vi nu kanske ta samma beslut som du fick göra förut, för vår kille mår inget bra nu. Förstår inte hur jag ska klara...
men det är ens plikt som djurägare.
Nu ska jag mangla lite...
kram elsamarianne

bakom berget sa...

Joorå...nog kommer man ihåg den gubben! Ha ha ha...
Å jäklar...har ljungen kommit i butikerna redan! Det har jag missat. Det är ju så härligt nu är man ska börja planera för höstkrukorna.
Jag förstår att du har jämt skägg att hinna med den där lilla busen. Jag längtar efter att få träffa honom. Ha en bra fortsättning på dagen! KRAAAAAM!

Mina Gouldsamadiner sa...

Haha,ja Kalle Sändare kommer man ihåg.Precis min humor.
Älskar oxå glas,speciellt gammalt pressglas.
Jadu,valpar har energi dom...
Ha en fin dag.
Kram Kicki

Elzie sa...

Jodå, Kalle Sändare minns man. Är väl lite svårare för det yngre gardet, haha.

Så fina glassaker du visar. Och det där med lilla vovven tycker jag att jag känner igen. Vår ligger så still i soffan (antingen i köket eller vardagsrummet). Sen rätt vad det är får hon tag i en mus (ja, hon har två tygmöss som jag köpt på IKEA till henne) och drar igång. Eller är det husses gamla stövel som ligger risigt till. Man önskar att man hade den energin! Tack och lov har vi ingen trappa som är farlig för källartrappan vägrar hon att gå ner i.
Ha det så skönt i solen du också.
Kram Elzie

(eddas) sa...

Ønsker deg en fin ettermiddag...der du bare koser deg:)
klemklem

Betongglädje sa...

Smart... höll på att åka ut idag, nu var det ju tur jag läste att du har stängt.... hade varit snopet! Får försöka åka i morrn då!
KRAMIS

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kan tänka mig att du får göra många ruscher efter den lille vilden, rymma brukar vara kul också. Så jättefina små sprayflaskor och väldigt vacker ostkupa.
Kramar
AnnaMaria

Snögården sa...

Ingen aning vem Kalle var men underbara bilder har du iallafall. Vad roligt med spring i benen valpar är så coola.Njut de växer så fort.
Kram anni

Black Iris sa...

Klart man vet vem Kalle Sändare var.. Hur tokig som helst.
Här har du som vanligt en massa fina saker man blir sugen på..

Kram Maidi

Mamma C sa...

Kalle Sändare kommer vi nog alla ihåg från 70 talet. Det är en livlig liten Malte ni har fått. Men det lugnar nog ner sig ju större han blir.
Kram Mamma C

Kamomilla sa...

Malte han sätter sprätt på Violan! :)

Millygarden sa...

Jo jag minns honom...en riktigt tok förståss..åh kul!

Nu har vi verkligen en toppehöst med sol och skogen full av svamp...vill ut och plocka!

Kram Marina