tisdag 16 augusti 2011

NU BEHÖVER JAG ER HJÄLP


God kväll, idag har bonden skördat utanför mitt fönster, då vet jag vad vi måste göra till helgen..agna alla musfällorna..men vi har inspekterat alla tidigare hål dom tagit sig in i...hoppas vi är garderade denna höst :)



Annars har denna lediga dag påmint om gårdagen..vi fortsätter att köra bil Malte och jag och det går bättre och bättre..

Syster yster från Österlen har varit på besök denna em och inspekterat nykomlingen, hon är instruktör på brukshundsklubben där hon bor så vi har fått lite uppfräschad litteratur..kan behövas även om det är femte
valpen som ska uppfostras :)



Måste visa det här tyget på min sista klänning som jag köpte i Stockholm, älskar dessa färger och härligt att paisleymönster är tillbaka igen :)



Så var det där med hjälpen då..här ska det inhandlas en "finkamera" min digitala har varit jättebra men älskar att fota och vill gärna utveckla detta..



Så råd och tips mottages med tacksamhet inför detta inköp..




Hoppas ni haft en fin dag, kramen från eran VIOLAN

14 kommentarer:

(eddas) sa...

Go aften....
ja jeg liker det payslei mønstret jeg og.
jeg har et canon EOS 1000 D og det er ganske greit og håndtere...
ha en fin klem Viola..
klemklem på deg

Behindabluedoor sa...

Hei Viola:)

Jeg har aldri hørt om Payslei mønster før men det var veldig fint:)))

Så du skal få deg en nytt kamera..
Du er da heldig. Det finnes jo et hav å velge i mellom.
Jeg har et speil refleks kamera type Canon 400D, det er noen år gammelt nå men jeg er meget godt fornøyd med det.

På denne adressen kan du gå inn og se litt på tester som er gjort i Norge på kameraer:))
Det er så mye å velge:))

http://www.dinside.no/tester/kamera

Lykke til:)

Ha en fin kveld.
Klemmer
Nb: Jeg så bildet av valpen på facebook...så NYDELIG:)

Marita sa...

ja det är samma här, bonden har skördat och vi har tomtgräns mot åkermark... då blir det gärna besök av en och annan liten rackare...suck! Skönt att ha en syster som kan en del om vovsingar! Goda råd kan man ju aldrig få för många av! Ha en underbar vecka! Kram, Marita

Lisas torp sa...

Jaha - så det är DÅ de kommer in - åkersorkarna kanske...?! Huvva så jobbigt! Ja, det gäller att vara garderad, men ni är väl rätt luttrade nu?!:)

Snyggt mönster på din klänning och romantiskt härlig bild där!

När det gäller kamera är det ju en djungel! Själv köpte jag ju en begagnad Canon Eos 450D - helt OK kamera med fint objektiv och allt! Jag måste erkänna att jag inte använder den särskilt mycket - min lilla är ju betydligt smidigare, men jag får nog tvinga mej till att lära mej lite istället, för det blir ju helt klart bättre bilder med den nya!
Lycka till i kameradjungeln!
Kram
Lisa

EM sa...

Jag älskar också Paisley-mönster.
Så bra att ni är på gång med bilkörningen. Här får man inte ens peta på bilnycklarna utan att hunden står där med kopplet i truten. Han älskar att åka bil. Idag åkte vi bara och tankade, men han var lika glad för det.
Kamera: Är så nöjd med min Nikon, och jag gick ju några timmars kurs som ingick i priset, väl värt. Annars har jag haft instruktionsboken som nattlektyr och fuskar med Auto när jag har bråttom. Lycka till med inköpet.
kram elsamarianne

Anneli sa...

Kan tyvärr inte tipsa dig om kameraköp, men ser med spänning fram emot dina tips som du får, då även jag står i begrepp att köpa kamera!

Din klänning i paisleymönster måste vara ursnygg!
Kanske du visar hela någon gång?

Kram Anneli.

Fågel Blå sa...

Hej Viola!
Ushinamej för åkersorkarna!!!!!
Lilla Malte får väl fånga dom!
Ler!
Tyvärr kan jag inte tipsa dej om nån kamera, är dålig på detta!
Ha en fin dag!
Kramar Kathrine

Cc sa...

Ursnyggt mönster. Ang rådet skulle jag rekomendera dig en nikon kamera, har en själv och det är det bästa jag provat. Mycket enkel att förstå. Kram

Puumuli sa...

Trevligt att höra om vardagen med valpen! Jag har min mans gamla Canon+en liten IXUS 105; brukar sno till mig mannens EOS 7D, en finfin grej men för dyr för mig...

Kram
Sari från Puumuli

Mamma C sa...

Vi har ju ingen åker längre utanför vid vår tomtgräns. Där har dom gjort en stor damm istället. Valet av kamera måste bli canon, det är det jag fotar med :-)
Jag lånar gubbens gamla canon och den är okej. Grabben köpte en canon nu när han köpte sin systemkamera.
Kram mamma C

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Nikon säger jag bara:)

Kram Annica

Eva Linnea sa...

Ja, visst blir man sugen på att utvecklas inom fotografering när man (bild)bloggar!? Ny kamera, KUL. Kan ingenting om kameror, så jag "passar".
En skön fortsatt vecka önskar Eva Linnea

Nyanser av vitt sa...

Jag har fått massor av bra tips av Nattmia. Kolla med henne. Lycka till med inköpen. Har du köpt någon ny racerbil än?
Kram till dig darlingen

annette sa...

Svårt att råda i kamerdjungeln, själv har jag ju Nikon D90 som jag är supernöjd med.
Ibland tror jag att man skall tänka lite mer på objektiv än vad man gör och där råder det en djungel, men Du skall nog tänka på ett Macroobjektiv i alla fall, så kul att fota blommor och detaljer med och det fotar Du ju Du ganska så mkt.
Nikon och Canon är väl annars dom stora!


Kram!

annette