onsdag 31 augusti 2011

MÖRKRÖDA INSLAG

MORRN, idag har det varit sovmorgon..ända till halvåtta, ibland så kan han sova den där lille terroristen :)

Så för en gångs skull känn
er man sig ganska pigger och det kan ju behövas inför morgondagens inköpsdag på FORMEX


Ni kanske har läst eller upptäckt att Bossgård är med i Sköna hem detta nummer och bl a fotades detta rum...sällskapsrummet som vi kallar det för


Möblerat med 2 st svarta soffor...flera skänkar och så finns ju den vackra kakelugnen här inne

I reportaget kunde man läsa att mörkröda nyanser genomsyrar mitt hus..och det är bara att hålla med..



Bl a fanns en bild med på min älskade tavla och gamla gungstol som kommer från mina morföräldrar och i denna vilar denna vackra kudde


Kudden beundrade jag som barn...låg på farmors säng med plast omkring för att inte blekas och lyckan var stor när jag fick lära mig att fläta med hjälp utav denna kuddtofs

Farmors mamma har virkat kudden någon gång på 20-talet :) så nu är det fjärde generationen som får njuta utav denna vackra..


Kuddar med röda inslag finns det gott om i de svarta sofforna, vill ni se mera bilder från detta rum så sök i etiketter som finns i högermarginalen..under Bossgård-sällskapsrum



Idag kommer mannen hem..har varit borta i nästan två veckor, skönt med lite avlösning när det gäller vilda (goa) valpen Malte :) nu ska jag sova igen några nätter...



Ha en bra dag där ute, kramen från eran VIOLAN

15 kommentarer:

Synnøve. sa...

Godmorgon i solen.
Vet ju du har bra väder idag :)

Vilka fina bilder.
Sköna hem ska jag se om jag hittar när vi far över gränsen igen :))

Skönt med lite avlösning kan jag tro.
För valpar är rätt busiga mellan varven :))

Ha en sköner onsdag nu min vän.
Njut av den vackra dagen. Jag hade den i går, så det är inte mer än rättvist att du får den idag :))
Kram Synnöve.

annashusidingtuna sa...

Hej!
Kul när saker går i arv och förvaltas väl och verkligen kommer till användning.
Kram Anna

Home No.1 sa...

Halloj, ja vi ses :-)) kram!

irene sa...

Underbart med saker som har en historie!
Ta gott vara på kudden!!
Ha en fin onsdag!

Fågel Blå sa...

Opps där försvann min kommentar!
Så fint du har det!
Underbara bilder från ditt vackra ham!
Önskar dej en fin dag på Formex!
Kramar Kathrine

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det känns jättekonstigt att inte åka på Formex i morgon... men jag ska försöka åka dit på lördag istället. Kan nog inte låta bli att kolla lite.
Du får väl skriva en bok om Vilda valpen... Det finns ju någon bok som heter något med vilda bebisen... Så det här kan ju bli ett komplement till den hihi...
Köp nu massor av fint i morgon!!!
Du kan nog höra min röst emellanåt, när du går där och kikar... :)
Har inte hunnit ringa till dig, det har varit så jäkla mycket nu... har knappt varit hemma en enda kväll.
Kram
Marie

Lisas torp sa...

Så många fina detaljer från ditt sällskapsrum!

Skönt om du hinner vila ut när maken kommer hem!
Lycka till på mässan imorron!
Kram
Lisa

Mina Gouldsamadiner sa...

Wow va kul att erat hem är med i Sköna Hem.Grattis till det.
Kul att släktklenoder lever vidare i generationer.
Gott blir det för dig med lite sömn nu då....
Kram Kicki

EM sa...

Så snygggt med svart, vitt och lite rejält rött, ja du fattar säkert vad jag menar med den färgen...
Förstår att du glädjs åt avlösning. Här är liksom tvärt om. Man får dra hunden ur soffan för att han ska gå ut. Men igår drog han iväg i skogen, den busen, vägrade lyssna. Jag fick muta med bilåkning och då tog det två sekunder så stod han vid bakluckan. Veterinärbesök måndag kväll. Håll tummarna. Kan gå hur som...
lycka till på Formex
kram elsamarianne

Anonym sa...

Ljuvlig berättelse om kudden;) härligt när saker och ting har en historia ett minne...

Önskar dig en ljuvlig dag
Annie

sylvia sa...

hei.
nydelige bilder,
å en skjønn pute, ja alle dine puter/kuddar er fine,.
da må jeg titte etter skøna hem nestegang jeg er i butikken, så gøy da,
ha en flott dag vidre.
klem

Anna sa...

Vad som hindrar mig från att ställa ut på Formex är att det skulle kosta mig 25-30.000:- + moms med minsta monter och boende..."Bara" det...
Kram Anna

Kamomilla sa...

Det var ett fint reportage, jag köpte tidningen, ville ju absolut inte missa!

Betongglädje sa...

Svärmor har tidningen så jag måste kika lite i den då! så kul att se ett hem från vårt Vikboland!
Vilde bill är ju en superhäftig söting.. men jag förstår att det är skönt att bli avlöst!
Lycka till med shoppingen på Formex blir spännade när du senare får varorna... jag har ju 2 nya rum att inreda + lite annat smått som saknas i vårt hus... så här finns handlingssug ;)
KRAM

Mamma C sa...

Det ser mycket vackert ut i ditt sällskapsrum. Kul med ärvda saker som har en historia bakom sig.
Kram Mamma C