onsdag 20 juni 2012

DET VAR EN GÅNG EN LITEN ROSBUSKE...

GOD KVÄLL I STUGAN...HOPPAS NI HAFT EN HÄRLIG SOMMARDAG...VÄDRET KAN MAN INTE KLAGA ÖVER :) IDAG PASSADE JAG PÅ ATT FOTA MIN ROSBUSKE SOM NU BLOMMAR FÖR FULLT...



FÖR SNART 3 ÅR SEDAN VAR VI OCH TITTADE PÅ BOSSGÅRD..DÅ VAR DENNA BUSKE EN LITEN OANSENLIG KRAKE...SEDAN VI KÖPTE GÅRDEN HAR DEN VARJE VÅR FÅTT SIG EN OMGÅNG KODYNGA :) OCH DET HAR TYDLIGEN GETT RESULTAT...



NU HAR DEN BLIVIT GIGANTISK OCH BLOMMAR SOM ALDRIG FÖRR..TÄCKER NÄSTAN BIBLIOTEKSFÖNSTRET..NÄR MAN SITTER INNE I BIBLIOTEKET KAN MAN TRO ATT MAN BEFINNER SIG I EN ROSENPERGOLA :)



HAR INGEN ANING OM VAD DENNA KLÄTTERROS HAR FÖR NAMN...SMÅ BLOMMOR SOM SITTER IHOP SOM KLASAR...NÅGON SOM KAN HJÄLPA MIG..



MIN STORA TRÄTUNNA SYNS INTE LÄNGRE :) NU ÄR DET BARA ATT NJUTA UTAV BLOMNINGEN SÅ LÄNGE DEN VARAR...ÄN ÄR DET MASSOR UTAV KNOPPAR SOM VÄNTAR ATT FÅ SLÅ UT...



NU ÖNSKAR JAG ALLA SOM TITTAR IN EN HÄRLIG MIDSOMMARHELG..BLIR LEDIG MIDSOMMARAFTON/DAGEN..OCH JOBBAR IGEN PÅ SÖNDAG...HA DET SÅ GOTT, KRAM VIOLAN
 

30 kommentarer:

Solstrimmor sa...

En riktigt skön och avkopplande midsommarhelg önskar jag dej!

Kram Eva-Mari

Elzie sa...

Vilken ros! Ja, lite kodynga gör susen i alla lägen, haha.
Hoppas du har en fin kväll.
Kram Elzie

Nyanser av vitt sa...

Underbart darling. Galgarna har lämnat "Sumpan". Så kul att du redan har sålt 4 st.
Ha en underbar midsommar. Hälsa direktörn från mig. Vi ses i juli.
Kramis

Hanna sa...

Vackra trädgårdsbilder.
Kram
Hanna

EM sa...

Vilken underbar ros! Kan det vara Honungsros (Rosa Helenae) ? ...säger hon som inte har gröna fingrar...
Har en sån, fast förkrypmt, och den har nu massor av små knoppar. Kodynga? Då får vi sätta stängsel runt, annars spyr hunden på mattan igen...
kram elsamarianne

bakom berget sa...

Men oj oj oj...kodyngan har visst varit till nytta där du! Jag funderar på att köpa några rosbuskar i höst. Hoppas du får veta namnet på din, så kan jag satsa på en sån.
Ha nu en härlig midsommar och hälsa T. Ja, Malte oxå förstås.
Kram kram kram.

lisashus sa...

Det ser ju nästan ut som en honungsros. Har en liknande på torpet, med många knoppar i klasar och blommar tidigt! Det är bara att tacka och ta emot! Åh, så fin den är!

Helt underbar dag - äntligen lite sommarvärme och sol!
Ha en fin midsommar du också! Själv åker jag till Sörmland!
kram
Lisa

annette sa...

Har inte en aning om vad Rosen heter, ljuvligt vacker ser jag att den är, vilken njutning!!

Önskar Dej en riktigt skön och avkopplande Midsommarhelg!

Kramen

katha´s kortmakeri sa...

Kan inte hjälpa dig med namn tyvärr men helt underbar är den!!!
Ha de gott och trevlig midsommar till dig och de dina.
Kram Katha

Mamma C sa...

Jättevackert, men kan inte hjälpa dig med något namn. Ha en fin och skön midsommar du med.
Kram Mamma C

Felix sa...

Vår klätterros har också växt ordentligt de senaste åren, fast utan kogödsel... Din ros påminner om vår som är en honungsros, där knopparna sitter i klasar i mängder.

Trevlig midsommar!
Elisabet

toves sammensurium sa...

Så vakkert Viola!!!Nyt den så lenge den varer....dagene går fort .))
Toveklem:)

Ett ögonblick sa...

Hej Viola!
Underbart sommaväder!!
Jag tror att det är en Polstjärna du har, rosen alltså. Jag satte tre sådana igår och hoppas dom blir lika stora och fina som din. Kogödsel ska jag komma ihåg.
Så fint ni har på uteplatsen, ser jättemysigt ut.

Önskar en fin midsommar till Dig också!
kram lisamaja

Fågel Blå sa...

Så otroligt vackert!
Fantastisk ros kanske honungsros!
Bara en chansning!
Hoppas du och de dina får en fion Midsommarhelg
Kramar Kathrine

fianathome sa...

Det var väldigt vackert. Men vad de heter har jag ingen aning. Älskar rosor. man kan inte få nog av rosor. Min häck(?!) är sprängfylld med knoppar och jag bara väntar på att de ska spricka ut i blom.
Ha en riktig härlig ledighet och midsommarhelg.//kram Fia

Hajan sa...

Vilket Blomsterhav,så underbart
nsmn kan jag inte hjälpa till med.Men njut i stora drag av detta
underverk.
Ha en fin midsommar

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Liten blir stor! Jättefin är den
Trevlig midsommar önskar jag dig, vännen!
Kram
Marie

Elsa och Helena sa...

Glad Midsommar Snygging! Hälsa T detsamma och icke att förglömma Vilde Malte! KRAMAR

Rosa i huset i vitt sa...

Vilka härliga rosor
Önskar dig en skön Midsommar
Kram Rosa

Vitt hus med svarta knutar sa...

Tittar in för att önska dig en underbar midsommarhelg!

Kram,
Regina

Anna sa...

Vet inte vad den heter, men underbar är den!
Ha en fin midsommarhelg!
Kram Anna

Vita Falkens Lantliv sa...

Så vacker ros!!! Kikar in och önskar dig en riktigt glad midsommar!!!!

Kram Susanne

Livet och vardagen sa...

Det där med gödsel ska man inte underskatta:-) Trevlig midsommar!

Härliga Livet sa...

Du har det då så fint med alla dina blommor.
Önskar dig en solig och härlig Midsommar.
Kram Pernilla

Anonym sa...

Vilka underbart vackra sommarbilder.
Önskar dig en härlig midsommarhelg.
Kram
AC

STENLYCKA sa...

Önskar dig en riktigt skön midsommarafton,sov inte bort den långa ljusa natten!!
Ha det bästa
Stor Kram!
Raina

Hanna sa...

Glad Midsommar
Kram
Hanna

ängeln i vitt sa...

Varmaste Midsommarkramen kommer här:)

Ha det gott / Carina

Bitte sa...

Hej Viola!

Long time, no see :-). Kikar in för att önska dig en riktigt härlig midsommarhelg i solskenet!

Många kramar
Bitte

Mycket annat & lite betong sa...

Vilka härliga och somriga bilder! Mysig hörna! Och vilken ros!

Hoppas att du haft en skön midsommar!
Agneta